طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین اقدامات در راستای گسترش کسب و کار است. داشتن یک سایت برای عرضه کالاها می تواند میزان فروش شما را در زمان کوتاهی چند برابر کند؛ چراکه امروزه بسیاری از مردم به شبکه اینترنت دسترسی دارند و خریدهای غیرحضوری و آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می دهند. اگر شما هم قصد دارید برای کسب و کار خود یک سایت فروشگاهی با میزان بازدید بالا طراحی کنید، در ادامه با ما همراه باشید.
طراحی سایت فروشگاهی
بسیاری از افراد قبل از تصمیم برای خرید هر محصولی ابتدا به سایت های فروشگاهی مراجعه می کنند تا بتوانند از میزان تنوع و محدوده قیمت کالای مورد نظرشان اطلاع یابند؛ به علاوه افزایش مشغله های کاری افراد و کمبود وقت برای خرید حضوری افراد را ترغیب می کند تا بخش اعظم خریدهای خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهند. مزیت مهم این روش خرید، سهولت در دسترسی به انواع کالاها در کمترین زمان ممکن و سفارش محصول تنها با چند کلیک ساده است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از صاحبان کسب و کار اقدام به طراحی سایت فروشگاهی مخصوص به خود کنند تا بتوانند کالاهای خود را فراتر از محدوده منطقه، شهر یا حتی کشور خود به افراد عرضه کنند. میزان رقابت بین این سایت ها بسیار بالا است و هر کدام سعی دارند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند؛ به همین دلیل هر لحظه ای که شما برای طراحی سایت خود درنگ کنید، میزان قابل توجهی از مشتریانتان به فروشگاه های آنلاین دیگری مراجعه خواهند کرد و این اقدام باعث کاهش سودتان خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی درواقع طراحی یک فضای آنلاین است که به شما این امکان را می دهد تا کالاهای موجود در فروشگاهتان را ازطریق اینترنت به فروش برسانید. افراد برای خرید محصولات مورد نظرشان به سایت شما مراجعه می کنند و بعد از مشاهده آن ها و قیمتشان، نحوه پرداخت و ارسال را وارد می کنند تا سفارششان نهایی شود. بهتر است از یک لوگوی مناسب در وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید تا مردم شما را به عنوان یک برند بشناسند و از این طریق میزان بازدید و سود سایتتان بالاتر برود؛ همچنین اگر در صفحه اول سایت خود طرح های تخفیفی، هدایا و جوایزی را قرار بدهید، مخاطب برای دیدن محصولات بیشتر شما ترغیب خواهد شد.

ویژگی های سایت فروشگاهی

به طور معمول سایت های فروشگاهی برای سهولت مشتریان در دسترسی به کارشناسان یا انواع محصولات، ویژگی های مهمی در سایت فروشگاهی خود قرار می دهند. بعضی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • برخورداری از موتور جستجوی پیشرفته
    با داشتن یک موتور جستجوی پیشرفته، مشتریان می توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. این موتور جستجو محصولات شما را براساس مشخصه هایی مانند قیمت، اندازه، کاربرد، موجود بودن یا نبودن، برخورداری از تخفیف ویژه و… مرتب کرده و یک دسته بندی کامل از تمام محصولات موجود در فروشگاه شما را ارائه می دهد.
  • امکان ایجاد حساب کاربری خصوصی برای هر مشتری
    داشتن حساب کاربری خصوصی در سایت فروشگاهی به افراد این اجازه را می دهد تا بتوانند به تاریخچه سفارشات و خریدهای خود دسترسی داشته باشند یا محصولاتی را که در آینده قصد خریدشان را دارند، ذخیره کنند.
  • گفتگوی آنلاین با واحد پشتیبانی
    برخورداری از امکان گفتگوی آنلاین با واحد پشتیبانی فروشگاه باعث جلب اعتماد مشتریان و افزایش کیفیت خدمات رسانی به آن ها می شود؛ به علاوه برقراری ارتباط اینترنتی باعث می شود مشتریان هزینه ای برای تماس تلفنی پرداخت نکرده و در زمان کم تری به آن ها پاسخ داده شود.
  • توضیحات جامع و مختصر راجع به هر محصول
    ارائه توضیحاتی کوتاه و کامل درباره ویژگی های هر محصول و کاربردشان، به مشتری دید بهتری نسبت به آن خواهد داد. نکته مهم این است که توضیحاتتان در عین جامع بودن، درست و واقعی باشند تا اعتماد مشتریان به شما بعد از اولین سفارش، بیشتر شده و در دفعات بعدی نیز از شما خرید کنند.
  • مقایسه محصولات مشابه با یکدیگر
    محصولاتی که از یک دسته هستند و شباهت های زیادی با یکدیگر دارند، ممکن است باعث تردید مشتریان شوند. وجود یک مقایسه کامل بین تفاوت ها و شباهت های این محصولات می تواند کمک زیادی به تصمیم گیری نهایی آن ها کند.
  • قسمت نظرات مشتریان و کاربران برای هر محصول
    گردانندگان وب سایت های فروشگاهی در صفحه مربوط به هر محصول قسمتی را به نظرات و پیشنهادات مشتریانی اختصاص می دهند که قبلا کالای مورد نظر را خریداری کرده اند. در این صورت افراد می توانند میزان رضایت خود را از محصول اعلام کنند تا مشتریان دیگر با تکیه بر نظر آن ها خرید خود را انجام دهند. این امر باعث می شود اعتماد مردم به محصولات شما بیشتر شود.
  • داشتن نماد اعتماد الکترونیکی
    یکی از مهم ترین راه های جلب اعتماد مشتریان برای پرداخت های آنلاین، برخورداری وب سایت از نماد اعتماد الکترونیکی است. این نماد مانند یک مجوز برای سایت های فروشگاهی است و در صورتی که اشتباهی در پرداخت ها صورت بگیرد، می توان از این طریق آن را رفع کرد.
  • استفاده از اصول سئو و بهینه سازی سایت
    رعایت اصول سئو سایت یکی از مهم ترین مواردی است که در طراحی یک سایت فروشگاهی باید مد نظر قرار گیرد. این امر باعث می شود تا بعد از سرچ مشتریان، وب سایت شما جزء اولین نتایج به دست آمده باشد و در نتیجه کاربران بیشتری به فروشگاهی آنلاینتان مراجعه کنند.

مزایای طراحی سایت فروشگاهیمزایای طراحی سایت فروشگاهی

اولین و مهم ترین مزیت طراحی سایت فروشگاهی، افزایش میزان فروش و در نتیجه سود به دست آمده است. داشتن وب سایت به شما کمک می کند تا برندتان را در محدوده وسیع تری به مردم بشناسانید و میزان فروش خود را چند برابر کنید؛ به علاوه با طراحی وب سایت فروشگاهی خود، یک فضای آنلاین ۲۴ ساعته را در اختیار خواهید داشت که مشتریان در هفت روز هفته می توانند با مراجعه به آن، کالای مورد نظر خود را سفارش دهند و دیگر محدودیت زمانی برای کسب و کار شما مطرح نخواهد بود. در این صورت نیازی نیست که افراد برای خرید از شما مسافت زیادی را طی کنند و هزینه اضافی برای رفت و آمد بپردازند.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی سه مرحله پایه وجود دارد که قبل از مراحل اصلی باید انجام شوند:

  1. خرید هاست: هاست یا میزبانی وب، فضایی است که همواره به شبکه اینترنت متصل است و می تواند اطلاعات بارگذاری شده شما را در دسترس بازدیدکنندکان قرار دهد. لازم است درهنگام انتخاب و خرید هاست به نکاتی توجه کنید تا بازده سایتتان بالاتر باشد. اولین نکته، توجه به سرعت هاست در ارائه اطلاعات است. به طور متوسط، به ازای هر یک ثانیه تاخیر هاست سایت شما نسبت به رقبایتان، حدود ۷ درصد از فروشتان کاهش خواهد یافت. نکته بعدی برخورداری هاست از پشتیبانی مناسب و اسکریپت های بروز است. حواستان به نظم بک آپ گیری هاست نیز باشد.
  2. خرید دامنه: دامنه درواقع همان آدرسی است که شما برای وب سایت خود انتخاب می کنید و کاربران با سرچ آن در مرورگرها، به سایتتان دسترسی خواهند یافت.
  3. فعال سازی SSL: SSL یک گواهی نامه دیجیتال است که نشان می دهد داده هایی که برای خریداران به نمایش گذاشته می شوند، ایمن هستند و می توان به آن ها اطمینان کرد.

بعد از انجام این سه مورد، می توان ازطریق یکی از روش های زیر اقدام به طراحی سایت کرد:

  1. طراحی سایت با زبان برنامه نویسی php: استفاده از این روش برای طراحی سایت های فروشگاهی رایج تر است؛ به طوری که بیش از نیمی از فروشگاه های اینترنتی در جهان با این شیوه طراحی شده اند. سادگی مراحل طراحی سایت در این روش، امکان ایجاد پنل کاربری ادمین و پاسخگویی ۸۰ درصدی به نیاز افراد از ویژگی های این زبان برنامه نویسی است.
  2. طراحی سایت با زبان برنامه نویسی asp.net: زبان asp.net که یکی از زبان های برنامه نویسی حرفه ای در دنیا است، نسبت به نسخه کلاسیک خود مزایای بیشتری دارد. از این مزایا می توان به سرعت بیشتر، صفحات روان تر و سبک تر و امکاناتی مانند تایید یکپارچه هویت کاربران و امنیت بالا اشاره کرد.
  3. استفاده از وردپرس برای طراحی سایت: وردپرس یکی از سیستم های پرقدرت و پیشرفته در جهان است که به کاربران امکان مدیریت رایگان داده ها را می دهد.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

  1. توجه کنید که وب سایت فروشگاهی شما باید بتواند در کمترین زمان ممکن داده ها را در اختیار کاربران قرار دهد؛ چراکه انتظار طولانی مدت برای لود شدن عکس ها و اطلاعات محصول مشتریان را خسته کرده و باعث مراجعه او به سایت های دیگر می شود. به این منظور لازم است از به کار بردن پلاگین های اضافی، قالب های سنگین برای سایت و فایل های تصویری حجیم خودداری کنید.
  2. ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت یکی از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی موفق است. ریسپانسیو بودن به این معنی است که سایت شما بتواند در هر قالبی و هر دستگاهی به درستی نمایش داده شود تا کاربر برای دسترسی به قسمت های مختلف آن به سختی نیفتد. سایت هایی که ریسپانسیو هستند، علاوه بر این که درصد مراجعه کنندگان بیشتری دارند، در نتایج بالاتری برای سرچ در گوگل قرار می گیرند و این امر می تواند سئوی سایت را بهبود ببخشد.
  3. بهتر است ظاهر گرافیکی سایتتان با محصولاتتان تطابق داشته باشند تا کاربران رابطه بهتری با فضای سایت برقرار کنند.
  4. دادن اطمینان به مشتری درباره روش های پرداخت و ارسال کالا نقش موثری در جلب اعتماد افرادو افزایش درصد مشتریان وفادار خواهد شد. بهتر است در سایت خود از امکاناتی مانند درگاه آنلاین اینترنتی، پرداخت آنلاین و درب و درب منزل، سبد خرید برای خرید همزمان چند محصول و امکان مرجوع کردن کالا درصورت عدم رضایت استفاده کنید.
  5. صفحه اول سایت یا home page، نقش مهمی در جلب توجه کاربر دارد. با استفاده از آیکون های جذاب، طرح های گرافیکی زیبا و منوهای دسته بندی شده می توانید اشتیاق مشتریان را برای ادامه بازدید از سایت بیشتر کنید.
  6. یکی از صفحات سایت خود را به سابقه کاری و زمینه فعالیتتان اختصاص دهید و اطلاعات جامعی درباره خود و اعضای تیمتان را در آن ثبت کنید. با این کار مشتریان جدید می توانند به راحتی شما را بشناسند.
  7. داشتن صفحه وبلاگ برای قرار دادن مقالات و محتواهای مربوط به کسب و کارتان یکی از راه های جلب توجه کاربران است. بهتر است فهرستی از این مقالات را در صفحه اول سایتتان قرار دهید.

طراحی سایت فروشگاهی چقدر زمان می برد؟

طراحی یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای بستگی به امکاناتی دارد که قرار است در سایت قرار داده شوند؛ به علاوه با توجه به این که کارفرما مایل است قالب های آماده سایت استفاده کند یا طراحی سایت اختصاصی خود را طراحی کند، ممکن است زمان تحویل پروژه از چند روز تا چند ماه متغیر باشد. به طور کلی میانگین زمان مورد نیاز برای طراحی سایت های فروشگاهی از ۴۰ روز تا دو ماه به طول خواهد انجامید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت نیز بستگی به ویژگی هایی دارد که کارفرما مایل است از آن ها در وب سایت فروشگاهی خود استفاده کند. در صورتی که از قالب های آماده برای طراحی سایت استفاده شود، قیمت نهایی آن حدود ۳۰۰ هزار تومان یا کمتر خواهد شد. اما در صورت طراحی اختصاصی سایت برای کسب و کارتان، هزینه نهایی که مواردی مانند خرید هاست، برنامه نویسی و ایجاد پشتیبانی سایت را در بر می گیرد، ممکن است به چند میلیون تومان نیز برسد. برای دریافت دقیق تر قیمت های طراحی سایت فروشگاهی توصیه می کنیم به سایت دات وب سری بزنید.

سخن پایانی
امروزه توسعه کسب و کار نیاز به بروز بودن و استفاده از تکنولوژی های جدید است. طراحی سایت فروشگاهی یکی از مواردی است که دسترسی مشتریان را به خدمات و محصولاتتان بیشتر کرده و درنتیجه نقش موثری در بهبود سود شما خواهد داشت. اگر شما هم تمایل به طراحی سایت مخصوص به فعالیت کاری خود هستید، با کارشناسان ما در مجموعه دات وب در تماس باشید.

کسب و کارتو آنلاین کن

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

داتـــــــ وبــــــــــ

نمـــــونه کارهای داتـــــــ وبــــــــــ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی