ادمین شبکه های اجتماعی
ادمین شبکه های اجتماعی یکی از مشاغلی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. با توجه به اینکه در دنیای دیجیتال کسب و کارهای زیادی در شبکه های مجازی شکل می گیرد، صاحبان مشاغل مختلف وقت کافی ندارند که به سوالات مشتریان پاسخ دهند و این کسب و کارها نیاز به کسی دارند که مدیریت شبکه های مجازی را بر عهده بگیرند و به این ترتیب پاسخگوی مشتریان باشند. این شغل نیاز به مهارت دارد و باید ابتدا آموزش دید.

ادمین شبکه های اجتماعی اینستاگرام، مدیر پیج اینستاگرام است که با ابزارهای موجود تلاش می کند صفحه اجتماعی شما رشد کند؛ چرا که با ورود اینترنت، ماهیت کسب و کارها با گذشته تفاوت دارد و روش بازاریابی و تبلیغات اکثر مشاغل تغییر کرده است؛ بنابراین اگر بخواهیم از پتانسیل های فضای اینترنت به خوبی استفاده کنیم، باید به صورت حرفه ای به مدیریت صفحه اینستاگرام توجه کنیم.
در کشور ما علاوه بر استفاده از جنبه تفریحی و سرگرمی شبکه اجتماعی اینستاگرام، از آن برای اهداف دیگر هم استفاده می شود. یکی از اهداف آن بازاریابی و فروش است. تعداد زیادی از دسته بندی های شغلی در کشور وجود دارد و میلیون ها کاربر فعال در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند و این صفحات برای رشد و افزایش تعداد کاربران نیاز به محتوای برنامه ریزی شده و هدفمند دارند.
ادمین شبکه های اجتماعی اینستاگرام چه وظایفی دارد؟
ادمین شبکه اجتماعی وظایفی دارد که به شرح مختصری از آن می پردازیم. او باید زمان زیادی آنلاین باشد و بتواند پاسخگوی پیام های مشتریان باشد و مدیریت صفحات مشتریان را به عهده بگیرد. وظایفی که او دارد شامل موارد زیر می شود:
- او باید به همه کامنت ها و دایرکت های پیج و پیام های صفحه شخصی پاسخ دهد.
- محتوایی که برای انتشار آماده شده را به طور منظم بارگذاری کند و تولید محتوا کند و تمام مطالب مشخص شده را به طور دقیق بیاورد.
- باید بتواند به طور منظم استوری بگذارد و به واکنش های مخاطبین پاسخ دهد تا تعامل بهتری برقرار شود.
- او باید پیام های توهین آمیز را از کامنت ها یا پیام های گروه حذف کند.
- باید بتواند با دانش خود یا متخصصین مربوطه امنیت پیج را در برابر حملات هکرها تامین کند.
- برای پیشرفت تعامل با جامعه هدف در صفحه اینستاگرام تلاش کند.
- به صورت دوره ای تغییراتی را در عکس پروفایل، متن بیو و… اعمال کند و صفحه کسب و کار مورد نظر را بروز نگه دارد.
مهارت هایی که یک ادمین شبکه های اجتماعی اینستاگرام نیاز دارد
شاید شما هم فکر می کنید که یک ادمین به مهارت خاصی نیاز ندارد و فقط داشتن یک گوشی هوشمند کافی است؛ اما این گونه نیست و یک ادمین حرفه ای باید از مهارت های مختلفی برخوردار باشد که این مهارت ها عبارتند از:
- روش های تبلیغات حرفه ای را بشناسد
اگر شغل فرد ادمینی باشد، باید بتواند محصول یا خدمات مورد نظر را طوری تبلیغ نماید که مشتری ترغیب شود محصول را بخرد یا از آن خدمات استفاده کند. یکی از اهداف شرکت ها افزایش فروش است که این امر در گرو تبلیغات خلاقانه است. یک ادمین چون مستقیما با جامعه هدف ارتباط دارد می تواند به شرکت در رسیدن به هدف کمک کند؛ از این رو باید مهارت کافی در تبلیغ و جذب مشتری داشته باشد. - مهارت روانشناسی داشته باشد
منظور ما از مهارت روانشناسی ادمین در اینجا، آگاه بودن از اصول جذب مشتری با استفاده از تکنیک های روانشناسی است. داشتن این مهارت به این دلیل مهم است که ادمین باید بتواند ویژگی های مشتریانش را شناسایی کند و براساس خصوصیات رفتاریشان، با آنها گفتگو کند و به عرضه محصولات یا خدمات بپردازد. - وقت شناس باشد
اینکه ادمین شبکه اجتماعی وقت شناس باشد اهمیت خاصی دارد. یک ادمین باتجربه با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند زمان فعالیت مخاطبین پیج یا کانال را متوجه شود و در همان ساعات، پست یا استوری بگذارد. زمان بندی و برنامه ریزی کردن در کارها سبب می شود تا همه وظایف سر وقت خود انجام داده شود. - نیاز مشتری را به طور دقیق بشناسد
وقتی یک مشتری به ادمین پیام می دهد که قصد خرید محصولی را دارد، ادمین باید از فرصت استفاده کند و بعد از شناسایی نیاز، به گونه ای با فرد متقاضی برخورد کند که تصور کند با خرید نکردن اشتباه بزرگی کرده است و به این ترتیب مجاب شود محصول را بخرد. - انعطاف پذیر باشد
اگر کسی شغل ادمینی را انتخاب کند باید در نظر داشته باشد که لازم است در بیشتر اوقات حتی روزهای تعطیل آنلاین باشد و باید پاسخگوی مخاطبین باشد؛ بنابراین اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت کنید باید شخصیت انعطاف پذیر و توانمندی داشته باشید و بتوانید حجم بالای کار را تحمل کنید. - روابط عمومی بالا داشته باشد
برای اینکه ادمین بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند باید از مهارت های ارتباطی بالایی برخوردار باشد و به این ترتیب بتواند مشتری را متقاعد کند آن محصول را بخرد یا از خدمات استفاده کند. - دارای فن بیان و نوشتار در سطح عالی باشد
اگر کسی که قصد دارد ادمین شبکه اجتماعی شود باید فن بیان و نوشتار او در سطح عالی باشد. خصوصا که بعضی از صفحات فقط نیاز دارند به دایرکت ها پاسخ داده شود و فن بیان قوی و قدرت ارتباط برقرار کردن با مخاطبان اهمیت زیادی دارد. - از شبکه های اجتماعی شناخت داشته باشد
ادمین شبکه اجتماعی اینستاگرام علاوه بر اینکه تمام نکات مربوط به اینستاگرام را بلد است و به هشتگ و کپشن نویسی وارد است از شبکه های دیگر اجتماعی هم اطلاعاتی در اختیار دارد. - دارای هوش بصری باشد
برای اینکه ادمین بتواند در اینستاگرام موفق شود باید هوش بصری داشته باشد و بتواند پست های باکیفیت همچون عکس و ویدیوهای مختلف را بارگذاری کند. با کمک هوش بصری مخاطبان هیجان زده می شوند و تشویق می شوند دنبال کننده پیج باشند و می توان آنها را از مخاطبان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل کرد. - در ویرایش عکس و فیلم مهارت داشته باشد
برای اینکه فرد موفق تری در این زمینه باشید لازم است از ادیت عکس و کلیپ اطلاعاتی داشته باشید و کار کردن با نرم افزارهای ادیت عکس و فیلم را بلد باشید.
یک ادمین شبکه اجتماعی اینستاگرام به چه ابزارهایی نیاز دارد؟
برای اینکه ادمین شبکه اجتماعی اینستاگرام باشید و بتوانید به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید لازم است ابزارهایی داشته باشید که ما در اینجا به معرفی ۱۰ مورد از آنها می پردازیم:
- Tailwind
این ابزار، ابزار قدرتمندی است که برای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest کاربرد دارد؛ همچنین می تواند به آنالیز داده ها، مدیریت محتوای UGC، بررسی هشتگ ها و مدیریت مخاطبان بپردازد. اگر تصمیم دارید به مدیریت چند صفحه اینستاگرام به صورت همزمان بپردازید Tailwind گزینه خوبی خواهد بود. برندهای Viacom و Walmart نیز با این ابزار صفحه اینستاگرام خود را مدیریت می کنند. - Sendible
از ابزارهای محبوب دیگری که برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده می شود sendible است. با این ابزار مستقیما برای زمان بندی تصاویر و فیلم ها در اینستاگرام استفاده می کنند؛ به این ترتیب که می توان پست ها را برای زمان های مشخص برنامه ریزی یا اضافه کرد. با این ابزار می توانید پست ها را بکشید یا رها کنید تا بتوانید سریع تر به تغییر برنامه خود بپردازید. - Hootsuite
این ابزار مهم برای مدیریت پلتفرم هایی مانند پیج اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب، لینکدین و توییتر و پینترست کاربرد دارد. وقتی می خواهید برای برنامه ریزی پست های اینستاگرام اقدام کنید، روی “پست جدید” در بالای صفحه بزنید و پست خود را در سمت راست قرار دهید. - Social Insider
این ابزار یک پلتفرم تحلیلی قوی محسوب می شود که کمک می کند از پروفایل خود و رقبایتان در اینستاگرام اطلاعات زیادی به دست بیاورید که عبارتند از: از هشتگ هایی که کاربران و رقبا استفاده می کنند تا کاربر را جذب کنند مطلع می شوید. از تعداد پست های گذاشته شده و تعاملات آن آگاهی می یابید. از میزان رشد پیج و تعامل دنبال کننده های خود و رقبا اطلاع پیدا می کنید. از پستی که باعث شده بیشترین تعامل را به وجود بیاورد مطلع می شوید. - All-Hashtag
از ابزاری که برای تولید هشتگ ساده استفاده می شود می توان All-Hashtag را نام برد که عملکرد آن با جستجو کردن کلمات کلیدی است. این ابزار تنها برای اینستاگرام کاربرد ندارد اما روشی عالی است تا بتوانید لیستی از هشتگ های مرتبط با محتوای شما را دریافت کنید. با Iconosquare می توانید بهترین زمان برای انتشار را انتخاب کنید. - Later
ابزاری که روی محتوای تصویری متمرکز می شود و به راحتی در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر قرار می گیرد Later است. - ShortStack
این ابزار، ابزار قدرتمندی برای اجرای هشتگ و کامنت در اینستاگرام است و می توانید UGC که جمع آوری شده است را با استفاده از رای گیری ShortStack و ویژگی های اشتراک گذاری به نمایش بگذارید . - Photerloo’s Instagram Hashtag App
این ابزار برای مدیریت پیج اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی کاربرد دارد و هشتگ را پیدا می کند. با این ابزار به راحتی عکس مورد نظر خود را در اینستاگرام بارگذاری کنید و هشتگ های پیشنهادی را از برنامه بگیرید. - Buffer Publish
ابزار درجه یک که برای برنامه ریزی اینستاگرام مناسب است Buffer Publish نام دارد و روشی ساده و موثر برای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی محسوب می شود با این ابزار می توانید به اتصال شبکه اجتماعی خود به این برنامه بپردازید و زمان گذاشتن پست از آن استفاده کرده و به راحتی پست خود را بارگذاری کنید. - Grum
این برنامه مانند Hootsuite برای مدیریت صفحات اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد. اما فرق این برنامه با Hootsuite این است که نیاز به تایید دوباره ندارید و می توانید پست مورد نظر را در تاریخ مشخص شده منتشر کنید. با این ابزار هشتگ هایتان در کامنت اول قرار می گیرد و ظاهر پستتان زیباتر می شود.
نکات مهم در مدیریت اینستاگرام
اگر شما قصد مدیریت صفحه اینستاگرام را دارید، برای اینکه بازدهی آن را افزایش دهید لازم است به برخی نکات توجه کنید که به قرار زیر هستند:
- به نوتیفیکیشن ها توجه کنید. وقتی در صفحه خویش پست یا استوری خود را به اشتراک می گذارید همه کامنت ها و دایرکت های خود را چک کنید و به مخاطبانتان پاسخ دهید.
- مخاطبان خود را تشویق کنید پست شما را ذخیره و به دوستانشان ارسال کنند یا اقدام به گذاشتن کامنت کنند.
- می توانید در صفحه خود اقدام به برگزار کردن مسابقه کنید.
- به مدیریت تبلیغات صفحه خود بپردازید. مدیریت تبلیغات اینستاگرام سبب می شود صفحه شما رشد و ارتقا پیدا کند.
- به تولید محتوای برنامه ریزی شده اقدام کنید.
- به طراحی لی اوت صفحه خود بپردازید.
حقوق ادمین شبکه اجتماعی اینستاگرام
حقوق ادمین شبکه اجتماعی اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند میزان پیچیدگی و حرفه ای بودن ادمین، طراحی گرافیکی عکس، ویدئو و… که بین ادمین و کارفرما توافق می شود. حقوق ادمین به دو صورت ممکن است محاسبه شود که عبارت است از:
- حقوق ثابت ماهانه
ممکن است ادمین را به صورت حضوری یا دورکاری استخدام کنند. در این روش ادمین و کارفرما در مورد وظایف و مدت ساعت کاری توافق می کنند. در این روش بدون اینکه به تعداد پست ها، تعداد پیام ها و… توجه شود ادمین حقوق ثابتی در هر ماه می گیرد. البته ممکن است کارفرما در روز اول مشخص کند که ادمین شبکه اجتماعی روزانه یا در هفته به تولید چند محتوا بپردازد یا چقدر به مخاطبان جواب دهد و… - میزان حقوق بر اساس ساعت یا پست (محتوا)
این روش بیشتر به صورت فریلنسینگ یا دورکاری است و ادمین شبکه اجتماعی بر اساس تعداد پست هایی که می گذارد و بر اساس نوع پست (متن، عکس، ویدئو، صوت و میزان سختی ساخت آن) یا بر اساس زمانی که برای پاسخگویی به مخاطبان صرف می کند، حقوق می گیرد.
مجموعه دات وب بهترین مجموعه ادمینی اینستاگرام به صورت کامل با پشتیبانی شبانه روزی
با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از اینترنت در شبکه های مجازی، انواع کسب و کارها رونق پیدا کردند. هم اکنون کمتر شغلی را می بینیم که برای تبلیغ به اینترنت و شبکه های اجتماعی نیاز نداشته باشند. به جرات می توان گفت که امروزه حتی مشاغل سنتی هم برای تبلیغ و بازاریابی به این شبکه ها نیاز دارند. اگر شما هم قصد دارید برای کالا یا خدمات خود مشتریان بیشتری جذب کنید نیاز به یک ادمین شبکه های اجتماعی کاربلد دارید تا با تخصص و مهارت خود در رشد پیج شما کمکتان کند. ما در مجموعه دات وب آماده ایم تا ادمینی پیج اینستاگرام شما را با قیمت مناسب به عهده بگیریم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دات وب مراجعه کنید.
کسب و کارتو آنلاین کن

داتـــــــ وبــــــــــ
نمـــــونه کارهای داتـــــــ وبــــــــــ
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد

