Quality Score چیست و چگونه بر تبلیغات Google تأثیر می گذارد؟

quality score

Quality Score چیست و چگونه بر تبلیغات Google تأثیر می گذارد؟

Quality Score، رتبه بندی گوگل از کیفیت و اهمیت هر دو کلمات کلیدی شما و تبلیغات PPC است. این برای تعیین هزینه شما برای هر کلیک (CPC) استفاده می شود و در حداکثر پیشنهاد شما ضرب می شود تا رتبه تبلیغ خود را در فرایند حراج آگهی تعیین کند. Quality Score شما به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:
-نرخ کلیک شما (CTR)
-ارتباط هر کلمه کلیدی به گروه تبلیغاتی آن.
-کیفیت صفحه و اهمیت آن.
-ارتباط متن تبلیغ شما.
-عملکرد حساب Google Ads شما.
اینها مؤلفه های اصلی Quality Score هستند. هیچ کس در خارج از Google دقیقاً نمی داند که هر عامل در الگوریتم Quality Scoreچقدر “وزن” دارد، اما ما می دانیم که نرخ کلیک از مهمترین مؤلفه ها است. وقتی افراد بیشتری که تبلیغ شما را مشاهده می کنند روی آن کلیک کنند، این یک علامت قوی برای Google است که تبلیغات شما برای کاربران مرتبط و مفید است و شما میتوانید محتوایی جذاب برای کاربران داشته باشید. بر این اساس، Google با شما پاداش می دهد:
-رتبه بندی تبلیغات بالاتر
-هزینه های پایین تر

مزایای بهبود امتیاز کیفیت گوگل ادوردز

quality score

با تجزیه و تحلیل هزاران اکانت گوگل ادوردز، ما در حال حاضر می دانیم که امتیاز کیفیت ارتباط مستقیمی با موفقیت کمپین شما دارد. با بهینه سازی امتیاز کیفیت، خود را برای بازگشت سرمایه گذاری بیشتر و بالاتر آماده می کنید. به همین خاطر است که امتیاز کیفیت بالاتر با هزینه پایین تر به ازای هر تبدیل ربط دارد. هزینه به ازای تبدیل از هزینه به ازای کلیک متفاوت است. این مقدار نشان دهنده هزینه ای که به ازای هر کلیک پرداخت می کنید نیست. هزینه به ازای تبدیل زمانی رخ می دهد که فردی فعالیت مورد نظر شما همچون ثبت نام در خبرنامه یا خرید محصول را انجام می دهد. از آنجایی که هر کلیکی به تبدیل منجر نمی شود، هزینه به ازای تبدیل عموما بیشتر از هزینه به ازای کلیک است. خوشبختانه، امتیاز کیفیت قوی می تواند هزینه به ازای کلیک و هزینه به ازای تبدیل را کاهش دهد.
عموما، هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، هزینه ای که برای هر تبدیل پرداخت می کنید کمتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که امتیاز کیفیت بالاتر به گوگل نشان می دهد که کمپین PPC شما توانسته است نیازهای مشتریان را برآورده کند. هر چقدر کمپین شما در رفع نیازهای مشتری احتمالی مفیدتر باشد، هزینه برای هر کلیک پایین تر می آید و شما میتوانید تبلیغات خود را با هزینه کمتر و بازدهی بیشتر انجام دهید.

Quality Score چگونه محاسبه می‌شود؟

quality score

برای افزایش و بهبود امتیاز کیفی یا کوالیتی اسکور، در مجموع ۴ پارامتر مهم تاثیر گذار است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

میزان ارتباط کلید واژه با لندینگ پیج

پیش از ورود به مبحث امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل، بهتر است مثال زیر را بررسی ‌‌‌کنیم.
فرض کنید شما کلیدواژه‌‌‌ (کلمه کلیدی) در گوگل سرچ کرده و در نهایت بر روی یکی از نتایج کلیک می‌‌‌کنید. اگر سایت مورد نظر دارای ارتباط محتوایی و معنایی با کلمه کلیدی سرچ شده شما نداشته باشد، خیلی زود صفحه را بسته و به دیگر سایت‌‌‌ها مراجعه می‌‌‌‌کنید این برای آن وبسایت امتیاز منفی دارد.
با توجه به سیاست‌‌های گوگل مبنی بر نمایش بهترین و مرتبط‌‌‌ ترین سایت‌‌‌‌ها با توجه به جستجوی انجام شده، این مورد توسط گوگل شناسایی شده و برای سایت مورد نظر امتیاز منفی در نظر می‌‌‌‌گیرد.
در زمینه ادوردز نیز گوگل به همین شکل رفتار کرده و سعی می‌‌‌کند نتایجی را به کاربر نمایش دهد که دارای بیشترین ارتباط با کلمه جستجو شده باشد. خب منطقی است که گوگل برای حفظ اعتبار خود نیز این مسئله را بسیار جدی بگیرد. پس، قبل از فعالسازی کمپین تبلیغاتی خود، حتما صفحاتی را که کاربران قرار است پس از کلیک به آن وارد شوند را بررسی کرده و مطالب مناسب و مرتبط در آن قرار دهید. اگر شما این کار را به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که رابطه مستقیم آن بر روی امتیاز کیفی تبلیغات گوگلی خود را مشاهده خواهید کرد.
• نکته ۱: به هیچ‌‌وجه بهینه‌سازی صفحات را محدود به قبل از فعالسازی تبلیغات نکنید.
• نکته ۲: در زمان نمایش تبلیغ در بخش کیوردهای گوگل ادز تب search terms را بررسی و از کیوردهای پر ترافیک و با نرخ تبدیل بالا هم در کمپین و هم در صفحه فرود خود استفاده کنید.
• نکته ۳: از تب Negative keywords غافل نشوید. اگر عباراتی که کاربران با آن قادر به مشاهده تبلیغات هستند مورد تایید شما نیست حتما آن‌ها را در لیست کلمات منفی قرار دهید.

میزان ارتباط با متن تبلیغ

همان‌قدر که محتوای سایت برای تبلیغات مهم و ارزشمند است، متن تبلیغ با کیفیت و جذاب نیز می‌‌‌تواند در موفقیت یک کمپین تاثیرگذار باشد. در واقع اولین برخورد و نقطه اتصال کاربر با سایت شما، متن تبلیغی است که با استفاده از سرچ کلیدواژه‌‌‌‌ها آن را مشاهده می‌‌‌‌‌کند. در نتیجه هرچه متن تبلیغ بتواند مخاطب را برای دریافت کلیک، بیشتر مجاب کند، ارزشمندتر است و گوگل به شما این امتیاز را میدهد که به نسبت سایر تبلیغات هزینه کمتری را بپردازید.
میزان ارتباط متن با کلمه کلیدی جستجو شده و قرار داشتن کلید واژه‌های مرتبط در متن تبلیغ یکی از روش‌هایی ست که به جذب کلیک بیشتر کمک خواهد کرد و امتیاز کیفی ادوردز را بالا می برد و باعث افزایش کاربرد تبلیغ شما نیز میشود.
سعی کنید در عناوین از محرک‌های احساسی و انگیزشی استفاده کنید. با شناخت کامل مخاطبان و مشتریان خود می‌‌توانید به راحتی عباراتی را که باعث جذب آنها می‌شود را به متن تبلیغ اضافه کنید. استفاده از اعداد نیز، می تواند تا حدودی باعث جلب توجه کاربران به یک متن شود. در صورت امکان از این تکنیک نیز غافل نشوید!
نکته مهم درباره متن تبلیغ، تکمیل کردن تمامی موارد در نظر گرفته شده برای نوشتن متن است. سعی کنید بطور کامل و با دقت از همه فضاهایی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد به بهترین نحو استفاده کنید.

مقدار نرخ کلیک یا CTR

CTR مخفف عبارت Click Through Rate به معنای نرخ کلیک است. CTR نشان می‌دهد که چند درصد از بازدیدکنندگان یک URL، یک پیج یا یک بنر تبلیغاتی روی آن کلیک کرده‌اند.
بطور میانگین نرخ کلیک در تبلیغات متنی بین ۶ الی ۷ درصد و در تبلیغات نمایشی از ۱ تا ۲ درصد متغیر است. افزایش نرخ CTR موجب بالا رفتن نمره کیفیت کلمه های کلیدی خواهد شد.
همچنین شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر در ارتباط با تبلیغات گوگل از طریق صفحه تماس باما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

‫4 نظر

  • بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  • Hey there, You’ve done a great job. I’ll definitely digg it and personally
    recommend to my friends. I’m confident they will be benefited from this website.

  • Hi there! I understand this is kind of off-topic however I needed to ask.
    Does managing a well-established blog like yours take a large amount of work?

    I am brand new to writing a blog but I do write in my journal
    everyday. I’d like to start a blog so I will
    be able to share my experience and feelings online.
    Please let me know if you have any kind of ideas or tips for brand new aspiring bloggers.
    Thankyou!

  • Excellent post. I will be going through a
    few of these issues as well..

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.