آشنایی با CTR
آشنایی با CTR یا همان نرخ کلیک به شما کمک می کند تا بتوانید ورودی های قابل قبولی را برای سایت خود به فرصت تبدیل کنید. متأسفانه برخی به CTR به چشم اعداد حاصل ضرب و تقسیم نگاه می کنند. در صورتی که واقعاً این چنین نیست و زمانی که شما به اهمیت آن و روش هایی که به افزایش آن مرتبط می شود پی ببرید، می توانید به راحتی ترافیک سایت خود را به صورت روزانه افزایش داده و کاربر را به یکی از مشتریان اصلی خود تبدیل کنید و به همین خاطر، ما قصد داریم در ادامه با …
آشنایی با CTR یا همان نرخ کلیک به شما کمک می کند تا بتوانید ورودی های قابل قبولی را برای سایت خود به فرصت تبدیل کنید. متأسفانه برخی به CTR به چشم اعداد حاصل ضرب و تقسیم نگاه می کنند. در صورتی که واقعاً این چنین نیست و زمانی که شما به اهمیت آن و روش هایی که به افزایش آن مرتبط می شود پی ببرید، می توانید به راحتی ترافیک سایت خود را به صورت روزانه افزایش داده و کاربر را به یکی از مشتریان اصلی خود تبدیل کنید و به همین خاطر، ما قصد داریم در ادامه با زبانی ساده در مورد اهمیت CTR (نرخ کلیک) و روش های افزایش آن با شما به صورت مختصر و مفید صحبت کنیم.
CTR چیست؟
CTR (نرخ کلیک) به شما کمک می کند تا بتوانید رتبه اول را در نتایج صفحه جستجو به دست آورید یا حتی فرایندی را طی کنید که به واسطه آن، تبلیغات شما بتواند به نحو احسن دیده شود. نرخ کلیک افزایش ترافیک را به همراه دارد و ترافیک سایت شما زمانی افزایش می یابد.
می توان گفت همه چیز از یک کلیک ساده شروع می شود و هر چقدر تعداد کلیک ها بیشتر باشد، طبیعتاً بازدهی سایت هم افزایش خواهد یافت و می تواند درآمد بالاتری را انتظار داشت. نرخ کلیک می تواند ورودی ها را جذب کرده و به ارزیابی آنها بپردازد.
کلمه CTR که به معنای نرخ کلیک است (حروف اول Click Through Rate) زمانی به کار می آید که مخاطب در صفحه نتایج، لینک سایت شما را مشاهده می کند و زمانی که روی لینک کلیک کند، طبیعتاً سایت شما در صفحات اول جا خوش کرده و همین امر باعث می شود تا بتوانید در حوزه وب حرفی برای گفتن داشته باشید؛ به همین دلیل، امروزه آشنایی با CTR این چنین مورد توجه قرار گرفته است.
بررسی راهکارهای افزایش نرخ کلیک
حال که در مورد اهمیت CTR با شما صحبت می کنیم بهتر است راهکارهایی که می تواند شما را با افزایش نرخ کلیک هم روبرو کند، آشنا کنیم؛ چرا که هدف ما ارائه اطلاعات بیشتر برای موفقیت شما هنگام فعالیت در حوزه وب است. راهکارهایی که ضمن آشنایی با CTR و در ادامه به بررسی آن می پردازیم، آن چنان سخت و دشوار نیست و تنها باید به خوبی این راهکارها را درک کنید و سعی کنید که هوشمندانه از آنها استفاده کنید.
تأثیر عنوان های جذاب
حال که در مورد مبحث آشنایی با CTR صحبت می کنیم، بهتر است بدانید یکی از روش های بالا بردن نرخ کلیک استفاده از عناوین بسیار جذاب است. طبیعتاً کاربر در ابتدا با عنوان روبرو می شود و سپس ترغیب می شود تا به تولید محتوای سایت توجهی نشان دهد.
حال شما باید بدانید که چه کلماتی معجزه می کنند. معمولاً بعد از سپری کردن یک بازه 1 هفته ای می توان دریافت که چه کلماتی تأثیر بیشتری دارند و بهتر است از چه کلمات و عباراتی استفاده نشود، استفاده مکرر از یک کلمه کلیدی در عنوان ها در برخی از شرایط بازخورد خوبی ندارد. شما باید عنوانی را انتخاب کنید که کاربر احساس نیاز خود را به صورت فوری در آن جستجو کند. استفاده از عنوان های سؤالی هم قطعاً می تواند به افزایش نرخ کلیک کمک کند. شما زمانی که مخاطب خود را بشناسید، قطعاً پی خواهید برد که به چه چیزی نیاز دارد و از همین احساس نیاز استفاده خواهید کرد.
عنوان باید خاص انتخاب شود، ولی سنگین نباشد. به این دلیل که کاربر باید با عنوان شما ارتباط برقرار کند و البته عنوان هرچقدر کوتاه تر و البته خاص تر باشد، طبیعتاً کاربر بیشتی را جذب خواهد کرد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اعداد مانند محرک مغز عمل می کنند و استفاده از اعداد در عنوان را نباید نادیده گرفت.
متا دسکریپشن
برای افزایش CTR نوشتن متادسکریپشن را نباید نادیده بگیرید. طول متادسکریپشن می تواند بین 155 الی 166 کاراکتر متفاوت باشد. شما برای نوشتن متادسکریپشن بهتر است از کلمات کلیدی هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که متادسکریپشن یک نوع تبلیغ رایگان به شمار می آید و به همین دلیل، نوشتن آن بسیار ضرورت دارد. هر چقدر متا دسکریپشن جذاب تر و خواناتر باشد، قطعاً تأثیری بیشتری خواهد داشت.
کاربر زمانی که جذب این نوشته شود، احتمال بازدید سایت و کلیک را بالا می برد و به همین دلیل، بهتر است بدانید که نوشتن متادسکریپشن را باید هوشمندانه در نظر بگیرید. استفاده از علامت نقل قول را لطفاً در نوشتن متادسکریپشن کاملاً کنار بگذارید. گوگل چنانچه تشخیص دهد که توضیحات ارائه شده نمی توانند کاربر را قانع کنند، توضیحات را چه بسا تغییر می دهد. اگر توضیحات با محتویات صفحه مطابقتی نداشته باشد، گوگل به شما هشدار می دهد و به همین دلیل است که باید به صورت دستی و البته تخصصی به نوشتن متادسکریپشن بپردازید.
استفاده از اسکیما
آشنایی با CTR به شما گوشزد می کند که استفاده از اسکیما را نادیده نگیرید. این نوع زبان نشانه گذاری، باعث می شود که موتورهای جستجو بتوانند اطلاعات صفحه مورد نظر شما را به راحتی بیابند. شما با استفاده از گوگل تگ منیجر می توانید اسکیما را به سایت خود اضافه کنید که می توان گفت گوگل تگ منیجر یک نوع ابزار رایگان است. امروزه برخی از کنسول سرچ گوگل هم برای اضافه کردن اسکیما به سایت استفاده می کنند. در سرچ گوگل باید به بخشی به نام Search Appearance مراجعه کنید و گزینه Data Highlighter را انتخاب کنید.
تبدیل کلمه کلیدی به برند
بسیاری امروزه از کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه استفاده می کنند که یکی از این روش های هوشمندانه می تواند، استفاده از کلماتی باشد که برای برند سازی از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال یک برند تولید کننده شکلات کاکائویی توانسته به راحتی کلمه کلیدی را به یک برند تبدیل کند. به گونه ای که کاربر نام برند او را جستجو می کند و به دنبال همین امر، نرخ کلیک افزایش پیدا می کند. طبیعتاً زمانی که شما به افراد ماهر و کاربلد در این حوزه مراجعه کنید.
شناخت مخاطب هدف
حال که در مورد آشنایی با CTR و راه های افزایش نرخ کلیک با شما صحبت می کنیم، بهتر است بدانید که شناخت مخاطب هدف یکی دیگر از راه های افزایش نرخ کلیک است.به هر حال شما هیچگاه قادر نخواهید بود که کل بازار را هدف بگیرید، به این دلیل که منابع کافی در اختیار ندارید.
بدین ترتیب، تنها باید با توجه به نوع محصول نیاز مشتریانرا شناخته و هدف مشخصی را در بازار برای خود مشخص کنید. هدف گیری باید به گونه ای باشد که بتوانید این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هرچقدر محدوده هدف گیری شما کوچکتر باشد، طبیعتاً هم نرخ کلیک بالاتری را می توانید انتظار داشته باشید. استفاده از کلمات کلیدی خاص،استفاده از تبلیغات موضوعی، استفاده از قابلیت هایی همچون واکنشگرا در نظر گرفتن، بررسی ویژگی کاربران و رفتار آنها در اینترنت همگی می توانند به شما در انتخاب این هدف گیری کمک کنند.
زمان بندی برای تبلیغات
تبلیغ کردن در زمان مناسب را از یاد نبرید.در غیر این صورت قادر نخواهید بود، نرخ کلیک خود را به راحتی افزایش دهید؛ چرا که تبلیغات در زمان نامناسب به جز فراری دادن مشتری نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت و زمانی که شما اطلاعات کافی از کاربران و مخاطبین هدف خود جمع آوری کنید، صد درصد می توانید زمان مناسب را هم برای تبلیغ مشخص کنید.
هر چقدر هدفمندتر تبلیغ کنید، نتیجه پایانی کار می تواند نتیجه قابل قبول تری باشد. به عنوان مثال شما در اواسط تابستان نمی توانید به تبلیغ لباس زمستانی بپردازید؛ زیرا هیچ کس در این زمان احساس نیازی ندارد و همین امر باعث می شود تا شما هیچگونه نرخ کلیک قابل قبول را تجربه نکنید. شما میتوانید از خدمات مشاوره تبلیغات دات وب استفاده کنید.
آیا استفاده از ربات برای افزایش CTR مقرون به صرفه است؟
تعداد کلیک کاربران زمانی که تقسیم بر تعداد نمایش صفحه شود، CTR به دست می آید. هر کلمه کلیدی و هر صفحه ای CTR متفاوتی را برآورد می کند. نکته ای که بسیار مهم است، این است که از ابزار گوگل سرچ کنسول می توانید کمک بگیرید تا اطلاعات مربوط به CTR را به دست آورید.
هر چقدر نرخ کلیک سایت شما بیشتر باشد، می توانید رتبه بالاتری را در نتیجه صفحه گوگل در نظر بگیرید و سئو سایت خود را ارتقا بدید. در این شرایط این چنین باید در نظر گرفت که آشنایی با CTR می تواند روی سئو تأثیر بسزایی بگذارد. این نکته را به خاطر داشته باشید استفاده از ربات برای افزایش نرخ کلیک نمی تواند به هیچ عنوان کار عاقلانه ای باشد؛ چرا که الگوریتم های گوگل این موضوع را پیگیری کرده و جریمه هایی را برای سایت شما چه بسا اعمال کنند.
سخن پایانی
در مورد اهمیت آشنایی با CTR به صورت مختصر ولی مفید با شما صحبت کرده ایم. بهتر است بدانید که CTR یا به قول معروف نرخ کلیک، یکی از روش های بهبود سئو به شمار می آید و زمانی شما می توانید از نرخ کلیک برای بازدهی بالای سایت خود استفاده کنید که بتوانید، از روش های ارگانیک و اصولی برای افزایش آن استفاده کنید و بهتر است به کار بردن ربات را برای بالا بردن نرخ کلیک در نظر نگیرید که به هیچ عنوان نتیجه پایانی کار نمی تواند نتیجه قابل توجهی باشد. در این میان توصیه ما به شما این است که با مشاورین دات وب در ارتباط باشید.