CRO در طراحی سایت چیست؟

cro

CRO در طراحی سایت چیست؟

امروزه CRO (نرخ تبدیل ورودی سایت به مشتری) در سئو و طراحی وب سایت نقش مهمی ایفا نموده و توصیه اکید بر استفاده از CRO در صورت عدم بکارگیری آن در ترکیب شیوه های بهینه سازی وب سایت می گردد.
سئو وب سایت به تنهایی قادر به کسب نتایج عالی در جهت منافع بازاریابی شرکت یا سازمان نخواهد بود. بنابراین علاوه بر تلاش برای افزایش تعداد کلیک و روند صعودی ترافیک و در نتیجه حصول جایگاه 1 یا 2 در نتایج گوگل، نیاز به بکارگیری مفهوم CRO نیز ضروری است.
در صورت آنالیز سایت گاهی این نتیجه دیده شده که با وجود ساخت سایت و طراحی مناسب آن و حضور در رده ده سایت برتر گوگل، با این حال مقوله عدم فروش یا کمینه فروش وجود دارد. بنابراین با بکارگیری اصول مباحث بهینه سازی سایت می توان کاربران را علاقمند به سایت و ترغیب به صرف زمان بیشتری برای بازدید از اکثر صفحات سایت نمود.
نرخ تبدیل بهینه سازی سایت از طریق(CRO) رویکردی فوق العاده است و در جهت افزایش تعداد کاربران ورودی از طریق موتورهای جستجو عمل می نماید.
و در این مقاله به بررسی سئو سایت در مقابل CRO و ادغام شیوه های موثر در هر دو حوزه برای کسب بهترین نتایج، پرداخته می شود.
در پروسه طراحی سایت ، انتخاب کلمات کلیدی متناسب را در اولویت پروژه خود قرار داده و تا حدامکان از کلمات کلیدی با حجم مناسب و معقول و مرتبط با کسب و کار خود استفاده نمایید.
کلمات کلیدی شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر افزایش ترافیک به جذب مشتری نیز کمک کنند. این را به یاد داشته باشید هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، در نهایت این کلمات به عنوان نمادی از شرکت، تبدیل می شوند.

1- مشخصات تماس و آدرس دسترسی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید

cro

مشتری بعد از اینکه به راحتی آدرس و تماس شما را در اختیار داشته باشد، می تواند یک شرکت معتبر را از یک کسب و کار خانگی تمیز دهد و با اعتماد بیشتری به خرید کالا یا خدمات شما اقدام کند

2- طراحی سایت باید زیبا و کاربردی باشد

وقتی یک سایت با طراحی ضعیف و فضاهای خالی یا خیلی شلوغ ایجاد کنید اعتماد مخاطب خود را به همان میزان از دست رفته قلمداد کنید

3-امنیت و تراکنش های امن

استفاده از پروتکل https به شما در این زمینه کمک شایانی را می کند

4-دقت کنید سایت در تمامی ابزار ها به درستی نمایش داده می شود و فاقد ارور است

تمام کاربران اینترنتی از یک ابزار برای وب گردی استفاده نمی کنند، بنابراین بررسی کنید سایت شما در تمامی مروگر های رایج و تمامی ابزارها شامل کامپیوترهای رومیزی و تبلت و گوشی ها به درستی نمایش داده می شود

5-ریسک های واریز وجه را با ضمانت برگشت پول و عودت کالا یا خدمات کم کنید

مشتری یک نگرانی عمده دارد و آن این است که آیا بعد از واریز وجه آیا کالا و خدمات مد نظر خود را دریافت خواهد نمود یا خیر، با این ضمانت مشتری این اطمینان را کسب خواهد کرد که کالا یا خدمات در صورتی که مورد رضایت نباشد برگشت خواهد خورد.

یک استراتژی بهینه سازی تبدیل خوب

cro

استراتژی CRO واقعی باید بسیار ساده، کاربرپسند و گیج کننده نباشد تا میتوانید موانع را از سر راه مشتری بردارید تا مشتری در میان راه منصرف و از وب سایت بیرون نرود هر چه این موانع کمتر باشند منجر به افزایش تبدیل و پیروزی در بهینه سازی تبدیل شما می شود و شما میتوانید با آن کاربران را به مشتری های خود تبدیل کنید.

خطاهای معمول هنگام بهینه سازی تبدیل CRO

قبل از شروع استراتژی تبدیل ، باید سایت و صفحه ای را که میخواهید بهینه سازی را در آن انجام دهید کاملا آنالیز کنید و اطلاعات دقیق آماری از این صفحه داشته باشید تا تبدیل شما منطقی و منجر به یک تجربه UX مرتب و بدون خطا شود و کاربر به راحتی به مقصد نهاییش برسد.
و به همین دلیل در زیر چند مورد از خطا هایی که به وجود می آید یا خواهد آمد را مورد بررسی قرار میدهیم:
خطای ناشناخته و مبهم CTA: سی تی ای یا (call to action) خطای پنهان شدن مکان یا آنقدر ناچیز هست که قابل رویت نیست که اغلب نادیده گرفته می شود اما منجر به وجود آمدن یک کد خطا در صفحه شما می شود.
استفاده بیش از حد از دکمه فروش در سایت: برخی مواقع با قرار دادن دکمه فروش یا خرید کالا به سبد خرید در مکان های متعدد کاربر را از نظر روانشناسی گیج میکنید و باعث رها کردن خرید، قرار دادن دکمه خرید در بهتین مکان در CRO یا تبدیل شما بسیار مهم و اساسی می باشد.
UX یا طراحی آسان: یکی دیگر از اجزای اساسی CRO است که در عین سادگی بسیار پپیچیده در ساخت و طراحی می باشد که شامل موارد زیادی میشود و در زیر به مواردی از خطاها در طراحی UX می پردازیم:
تعداد کلیک های لازم برای انجام یک عمل خرید را کاهش دهید.
روند انجام چک کردن نهایی و کلی بعد از پروسه انتخاب محصول را آسان و قابل فهم کنید!
اگر بازدید کننده سؤالاتی درمورد خرید دارد ، اطمینان حاصل کنید که در تماس با مدیر وب سایت مشکلی وجود ندارد.
همیشه نوع نمایش سایت خود در یک تلفن هوشمند را بررسی کنید

تفاوتهای اساسی CRO و SEO:

cro

بدیهی است که اهداف نهایی CRO و SEO متفاوت هستند. SEO بر افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت به صورت طبیعی تمرکز دارد. نحوه تعامل با وب سایت شما به طور مستقیم تحت نظر سئو قرار نمی گیرد.
از طرف دیگر ، CRO قصد دارد با ترغیب بازدید کنندگان به اقدامات لازم در وب سایت شما ، نرخ تبدیل را بهبود بخشد. این تأثیر مستقیمی روی تعداد کل کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند ندارند.
یکی دیگر از تفاوتهای قابل توجه بین CRO و SEO این است که حالت اول شامل تست کامل A/B برای تعیین اینکه کدام نسخه از صفحه فرود بیشترین تبدیل را دارد.
بر خلاف SEO ، CRO به بک لینک سازی خارج از صفحه اعتماد نمی کند. به همین ترتیب، کلمات کلیدی نقش مهمی در CRO بازی نمی کنند. در عوض، از نظر محتوا و طراحی به بهینه سازی روی صفحه متمرکز است. در حالی که CRO تأثیر مستقیمی بر درآمد دارد ، ممکن است در مورد SEO نیز همین نباشد.
همچنین شایان ذکر است که CRO بیشتر از هرگونه تغییر در الگوریتم های موتور جستجو مصون است. در مورد سئو این موضوع صادق نیست. به روزرسانی های عمده الگوریتم موتور جستجو اغلب به یک بازنگری کامل از استراتژی سئو شما نیاز دارند.
همچنین شما میتوانید از طریق صفحه تماس باما و یا صفحه اینستاگرام جهت طراحی سایت و یا سئو سایت با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *