10 راهکار برای افزایش فروش
10 راه برای افزایش فروش
افزایش فروش در تجارت
یکی از بهترین راهها برای کسب درآمد بیشتر در کسب و کارتان، فروش بیشتر محصول یا خدماتتان است. بسته به اهداف صنعت، بازار و کسب و کار شما، راههای زیادی برای افزایش فروش وجود دارد. یکی از اولین گامها تدوین یک استراتژی و پایبندی به آن است.
چرا افزایش فروش مهم است؟
فروش نقش کلیدی در ایجاد وفاداری و اعتماد بین مشتری و کسبوکار دارد. اعتماد و وفاداری اصلیترین دلایلی است که باعث میشود مشتری تصمیم بگیرد، شرکت شما را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده توصیه کند یا یک نقد عالی از محصول یا خدمات شما به صورت آنلاین بنویسد.
4 راه کلی برای افزایش فروش چیست؟
باور کنید یا نه، تنها چهار راه برای افزایش درآمد وجود دارد:
تعداد مشتریان را افزایش دهید.
میانگین اندازه تراکنش را افزایش دهید.
تعداد تراکنش های هر مشتری را افزایش دهید.
قیمت های خود را افزایش دهید.
برای بهبود فروش در کسب و کار خود، روی مشتریان تمرکز کنید و به جای سود، به سمت افزایش عملکرد فروش بروید. این اولین توصیه ای است که کارشناسان فروش به شما می دهند. اگر میخواهید فروش را افزایش دهید و نمیدانید چگونه، در اینجا 10 راه عالی برای انجام این کار وجود دارد. آیا یکی از تصمیمات امسال شما افزایش مشتریانتان است؟ در اینجا 10 نکته امتحان شده و واقعی وجود دارد که به شما کمک میکند مشتریان بیشتری جذب کنید.
افزایش فروش
-
به مشتریان جدید تخفیف و تبلیغات ارائه دهید.
امروزه مصرف کنندگان هنوز به دنبال ارزش و معاملات هستند. با ارائه تخفیفهای مقدماتی، آنها را به سمت کسبوکار خود جذب کنید، یا موارد ویژهای مانند خرید به قیمت نیم بها یا بستهبندی هدیه رایگان برای سه خرید اول داشته باشید. معاملههایی مانند این میتوانند مشتریان جدیدی را جذب کنند که در فکر انجام تجارت با شما بودهاند، اما به انگیزهای برای تغییر عادات خرید خود نیاز داشتند. سپس آنچه را که میخرند و پیشنهادهایی را که بازخرید کردهاند، دنبال کنید تا بتوانید آنها را با پیامهای بازاریابی آینده که وفاداری آنها را تقویت میکند، هدف قرار دهید.
-
درخواست معرفی کنید.
هنگامی که وفاداری مشتری را به دست آوردید، با درخواست از آنها برای ارجاع، آنها را برای افزایش فروش خود به کار ببرید. مشتریان فعلی یکی از بهترین منابع مشتریان جدید هستند. اما نمیتوانید منفعل باشید و منتظر بمانید تا همکاران، دوستان و خانواده شما فقط مشتریان جدید را به کسب و کار شما بیاورند. در عوض، کنترل را در دست بگیرید و یک رویکرد سیستمی ایجاد کنید تا فعالانه از مشتریان راضی خود درخواست ارجاع دهید. فعالیتهای ارجاعدهنده را در فرآیند فروش ایجاد کنید. ایمیلهایی ارسال کنید تا مطمئن شوید مشتریان از خرید خود راضی هستند و سپس آن را با ایمیل دیگری دنبال کنید و درخواست ارجاع دهید.
-
دوباره با مشتریان قدیمی تماس بگیرید
به لیست تماس مشتریان از کار افتاده خود برگردید و به مشتریان قبلی که مدتی است با شما تجارت نکردهاند، بازاریابی کنید. یک برنامه منظم برای انجام این کار ایجاد کنید (مثلاً فصلی) و مشتریانی را انتخاب کنید که شش ماه است ندیدهاید. از طریق ایمیل، پیامک یا تلفن با پیام «دلمان برایت تنگ شده» با آنها تماس بگیرید و در صورت بازگشت، نوعی معامله یا تبلیغ را ارائه دهید.
-
شبکه
هیچ راهی بهتر از ملاقات با افراد جدید، گفتن اینکه چه کسی هستید و چه کار میکنید برای افزایش آگاهی از برند وجود ندارد. به انجمن تجاری خود، اتاق بازرگانی محلی و سازمانهای شبکه بپیوندید. در رویدادها شرکت کنید. اگر صاحب یک کسبوکار محلی هستید، حتی رفتن به جلسات نیز میتواند فرصت خوبی برای شبکه سازی باشد. با یک «چگونه میتوانم به شما کمک کنم؟» به شبکه سازی نزدیک شوید.
جستوجوی آنلاین، راه اصلی یافتن مشاغل جدید، هم از سوی مصرف کنندگان و هم خریداران B2B است. این بدان معناست که وبسایت شما باید کارهای سنگین را انجام دهد تا مشتریان بتوانند شما را پیدا کنند. تاکتیکها و تکنیکهای بازاریابی موتور جستوجو و بهینهسازی موتور جستوجو را مرور کنید، از جمله مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.
حتی طراحی سایت شما نیز تفاوت ایجاد میکند. تعداد زیاد گرافیکها میتواند سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش دهد، که این امر باعث دور شدن مشتری میشود. اگر تخصص داخلی ندارید، یک شرکت طراحی سایت و یا متخصص سئو را استخدام کنید تا به شما کمک کنند.
-
با مشاغل مکمل شریک شوید
همکاری با کسبوکارهایی که پایگاه مشتری مشابهی دارند، اما مستقیما رقابتی نیستند و سپس استراتژیهایی که چگونه میتوانید برای مشتریان یکدیگر بازاریابی کنید تا کسبوکار جدید را هدایت کنید، روشی هوشمندانه برای جذب مشتریان جدید است در حالی که هزینههای گزافی نمیکنید. به عنوان مثال، اگر شما محصولات کودک را میفروشید، همکاری با یک کسبوکار که لباسهای بارداری میفروشد، همکاری بسیار خوبی خواهد بود.
-
تخصص خود را ارتقا دهید
با نشان دادن تخصص خود در صنعت، میتوانید علاقه و حتی سر و صدا ایجاد کنید، که میتواند به شما کمک کند مشتریان جدید جذب کنید و همچنین کسبوکار بیشتری را از پایگاه مشتریان فعلی خود کسب کنید. داوطلب شدن برای سخنرانی در پنلهای صنعتی، ارائه یک وبینار یا کارگاه، سخنرانی در رویدادهای صنعتی یا گروههایی که مشتریان هدف شما به آنها تعلق دارند، یا برگزاری جلسات آموزشی تنها چند راه هستند که میتوانید تاثیر خوبی در مشتریان جدید باالقوه ایجاد کنید. این تکنیک به ویژه برای صاحبان مشاغل B2B خوب کار می کند.
-
از امتیازدهی آنلاین و سایتهای بررسی استفاده کنید
مشتریان، چه در دنیای B2B و چه در دنیای B2C، اغلب قبل از اینکه با شرکتی که با آن آشنایی ندارند تجارت کنند، به رتبهبندیهای آنلاین و بررسی سایتها مراجعه میکنند. بنابراین مطمئن شوید که آن سایتها را زیر نظر دارید و به هر شکایتی پاسخ میدهید. با پیوند دادن به نظرات مثبت در وبسایت خود، بهترین استفاده را ببرید. تابلوهایی را در فروشگاه، دفتر، رستوران یا مکانهای دیگر نصب کنید که مشتریان را تشویق میکند دیدگاههای خود را اضافه کنند. اثبات اجتماعی قدرتمند است و مشتریان جدید اگر ببینند که دیگران آن را تحسین میکنند، احتمالا کسبوکار شما را امتحان میکنند.
-
در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید
نظرسنجیها نشان میدهد که اکثر مردم دوست دارند از مشاغل محلی و مستقل حمایت کنند. با شرکت در رویدادها و سازمانهای خیریه وجهه خود را در جامعه خود ارتقا دهید. اسپانسر یک دویدن تفریحی محلی باشید، یک رانندگی تعطیلات “اسباب بازی برای بچهها” ترتیب دهید، یا یک تیم لیگ کوچک در شهر خود را با تجهیزات تهیه کنید. همه اینها باعث افزایش محبوبیت شما میشود که به جذب مشتریان جدید کمک میکند.
-
یک دوست بیاورید
این ایده شبیه به ارجاع است اما نیاز به مشارکت مشتری دارد. برای اینکه مشتریان وفادار خود را تشویق کنید تا دوستان و همکاران خود را به کسب و کار شما معرفی کنند، پیشنهادهای «دوست بیاورید» را ارائه دهید. به عنوان مثال، یک رستوران میتواند برای جذب مشتریان بیشتر، یک پیشنهاد ویژه «یک ورودی بخرید، دومی را رایگان دریافت کنید» ارائه دهد.
به این استراتژی ها به عنوان یک لیست شروع فکر کنید. ایدههای خود را اضافه کنید، نکته کلیدی این است که از همین الان شروع کنید به طوری که وقتی سال آینده فرا رسید، در حال فروش به یک پایگاه مشتری گسترده باشید همچنین به نکات زیر توجه داشتهباشید.
- اگر میخواهید فروش را بهبود ببخشید، باید تمرکز خود را از جذب مشتریان جدید به افرادی که قبلاً محصولات یا خدمات شما را امتحان کردهاند تغییر دهید تا دوباره خرید کنند و یاد بگیرند که چگونه همه خریداران را حفظ کنند. به گفته متخصصان فروش و بازاریابی LeadBridge Partners، بهترین مشتریان بالقوه آنهایی هستند که شما قبلاً به مشتریان فعلی تبدیل کرده اید تا یک غریبه کامل.
- اگر روی مشتریان ثابت شده خود تمرکز کنید، می توانید فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. بازاریابی مطمئنا میتواند بر فروش تاثیر بگذارد، اما نمیتواند صرفا منجر به افزایش فروش شود زیرا شما فقط روی مشتریان جدید تمرکز میکنید و فراموش میکنید که مشتریان موجود را به حداکثر برسانید.
- شما باید آنچه را که رقبا ارائه میدهند تجزیه و تحلیل کنید و تکنیکهای جدید را بیاموزید و به راههایی برای پیشی گرفتن از آنها فکر کنید. رقابت چالشها و فرصتی برای افزایش فروش شماست، به خصوص اگر از نقاط ضعف آنها استفاده کنید و نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید.
- مشتریان نباید کسب و کار شما را با برخی محصولات یا خدمات ترک کنند بلکه باید کاملا راضی باشند. این مهم است که مشتریان، با به حداکثر رساندن محصولات با کیفیت، منحصر به فرد و نوآورانه که میتوانند از تولیدات مشابه بازار پیشی بگیرند، تجارت شما را به سایرین ترجیح دهند.
- ایجاد یک مرکز جامع منابع و خدمات مشتری، راهی عالی برای دسترسی مشتریان به طیف متنوعی از محصولات و خدماتی است که ارائه میدهید. علاوه بر این، باید برندهای خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت شکایت، به سرعت به مشکلات رسیدگی کنید. مشتریان باید همیشه احساس قدردانی و استقبال از کسب و کار داشته باشند.