گوگل ریمارکتینگ چیست ؟

گوگل ریمارکتینگ

گوگل ریمارکتینگ چیست ؟

برای افزایش بازدید سایت و سود بیشتر در کسب و کار, گوگل ادز راهی بسیار مناسب است. اما بهتر است با قدم بعدی آن آشنا شوید. گوگل ریمارکتینگ یکی از استراتژی های گوگل ادوردز است. همانطور که از نام آن پیدا است, بازاریابی مجدد میتواند باعث هدفگذاری بهتر و افزایش سرمایه شما شود. گوگل ریمارکتینگ چیست؟ در این مطلب با گوگل ریمارکتینگ و نحوه عملکرد گوگل ریمارکتینگ و مزایای گوگل ریمارکتینگ و هزینه های بازاریابی مجدد در گوگل آشنا خواهید شد با ما همراه باشید تا بتوانید با انجام درست گوگل ریمارکتینگ به افزایش در آمد برسید.

مزایای ریمارکتینگ

اگر هدف شما افزایش فروش، افزایش تعداد ثبت نام در سایت و یا افزایش آگاهی از برند و کسب وکار است، می توانید از ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ به عنوان یک جزء استراتژیک در تبلیغات استفاده کنید.

در اینجا به چند مورد از مزایای ریمارکتینگ اشاره می کنیم:

هدف گذاری سریع و به موقع

ریتارگتینگ شما را قادر می سازد تا تبلیغ خود را به کسانی که قبلا با کسب وکار شما تعامل داشته اند، درست در زمانی که در حال جستجوی سایت های دیگر هستند نشان دهید. احتمال این که این افراد از شما خرید کنند بسیار زیاد است و در اصل شما تبلیغات خودتان را به مخاطب هدف خود نشان داده اید.


می توانید با نشان دادن تبلیغ براساس ریتارگتینگ به مشتریانی که کسب و کار شما را در گوگل جستجو می کنند، به آنها کمک کنید تا شما را پیدا کنند و هزینه تبلیغات خود را کم کنید.

تبلیغات متمرکز

گوگل ریمارکتینگ
شما می توانید برای تبلیغ های خاص لیست های ریمارکتینگ ویژه ای را ایجاد کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید یک لیست ریمارکتینگ برای هدف گرفتن کسانی داشته باشید که در وبسایت شما محصولی را به سبد خرید اضافه ولی عملیات خرید را به پایان نرسانده اند و به آنها این یادآوری را کنید که هنوز محصولشان را خریداری نکرده اند.

دسترسی گسترده

شما می توانید به افراد موجود در لیست ریماکتینگ خود از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر آنها دسترسی داشته باشید. بیشتر از دو میلیون وبسایت و اپلیکیشن موبایل وجود دارند که تبلیغ شما را به این افراد نشان می دهند.

قیمت گذاری کارآمد

با بهره گیری از قابلیت قیمت گذاری خودکار گوگل، می توان کمپین های کارآمدی را ایجاد کرد. قیمت گذاری لحظه ای، قیمت های بهینه را برای کسانی که تبلیغ شما را می بینند، محاسبه می کند. و به شما کمک می کند تا با بهترین قیمت ممکن موفق به جذب کاربران خود شوید. این قابلیت گوگل بسیار کم هزینه است و میتواند هزینه تبلیغات شما را بسیار کاهش دهد.

تبلیغ نویسی آسان

به وسیله Ad gallery می توانید تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی رایگان ایجاد کنید. با بهره گیری از کمپین ریمارکتینگ پویا و Ad gallery می توانید تبلیغ های زیبا را برای محصولات و سرویس های خود درست کنید.

آمار کمپین

یکی دیگر از مزایای Remarketing این است که می توانید آمار دقیقی از وضعیت کمپین تان داشته باشید. برای نمونه شما می توانید بسترهایی که تبلیغ شما در آن نمایش داده می شود و همچنین هزینه ای که برای تبلیغ پرداخت می کنید را مشاهده نمایید.


نکته: شما می توانید در صورت تمایل نمایش مجموعه ای از داده های ریمارکتینگ را برای آن دسته از کاربران تان که تمایل به دیدن تبلیغ های شخصی سازی شده ندارند، غیر فعال کنید.

مثال های مربوط به ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد

گوگل ریمارکتینگ

1. اگر نرخ تبدیل Landing page شما ۱ درصد باشد، این بدین معنی است که ۹۹ درصد کاربرانی که وارد لندینگ پیج می‌شوند، صفحات سایت شما را ترک می‌کنند. با کمک ریمارکتینگ می‌توانید، با چندین بار نمایش یک محصول و یا نمایش محصولات مشابه و یا نمایش محصولات با توضیحات متفاوت نرخ تبدیل را افزایش دهید.

2. می‌خواهیم برای یکی از سرویس‌های خود تبلیغ کنیم، اما نمی‌خواهیم تبلیغات مان برای افرادی که طی ۶ ماه اخیر آن را خریداری کرده‌اند، نمایش داده شود. با کمک ریمارکتینگ به سادگی می‌توانیم مانع از نمایش تبلیغات برای خریداران ۶ ماه اخیر بشویم و وقت و هزینه خود را برای آنها صرف نکنیم.

3. می‌خواهیم مشتریانی که قبلا از سایت مان خرید کرده‌اند، اما طی ۳ ماه گذشته به سایت مان وارد نشده اند، را تشویق به خرید کنیم. با کمک بازاریابی مجدد می‌توانیم این مشتریان را هدف قرار بدهیم و تبلیغاتی همراه با کد تخفیف برایشان نمایش دهید.

4. کاربرانی هستند که قبلا محصولی را خریده‌اند و اکنون محصولی که مکمل محصول قبلی هست را به فروشگاه‌ خود اضافه کرده ایم. با کمک ریمارکتینگ می‌توانیم تبلیغ این محصول را به مشتریانی که محصول قبلی را خریده‌اند معرفی کنیم. مثلا فرض کنید برای کاربرانی که طی هفته گذشته بلیت هواپیمای یکطرفه تهران به بندرعباس خریده اند می‌توانیم بلیت هواپیمای بندرعباس به تهران را پیشنهاد بدیم.

5. همچنین ریمارکتینگ روشی قدرتمند برای برندینگ است. شما می‌توانید تبلیغات برند، خدمات و محصولات خود را به دفعات برای افرادی که قبلا با سایت یا اپلیکیشن شما تعامل داشتند، در پلتفرم‌های مختلف نمایش بدید و شاهد افزایش قدرت برند خود باشید.

6. توجه داشته باشید که تگ گوگل ادز خودش هم اطلاعاتی مثل وضعیت تاهل، میزان تحصیلات و علایق کاربران را از طریق تحلیل جستجوهای گوگل و رفتار کاربران در سایت‌های مختلف بررسی و رَسَد می‌کند. می‌توانیم تبلیغات مان را بر اساس اونها هم نمایش بدیم. مثلا می‌توانیم برای کمپین روز دانشجو تبلیغات رو برای افرادی نمایش بدیم که یکی از محصولات فروشگاه ما را خریدند و در حال تحصیل هستند!

نتیجه

گوگل ریمارکتینگ

در این مطلب گوگل ریمارکتینگ چیست ، نحوه عملکرد گوگل ریمارکتینگ و مزایای گوگل ریمارکتینگ را بررسی کردیم. در تبلیغات گوگلی, تبلیغات نمایشی قدم اول و مهمی در تبلیغات است. اما اگر بخواهید در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید میتوانید گام بعدی را بردارید, که گوگل ریمارکتینگ است. برای اطلاعات بیشتر از تبلیغ در گوگل و کمپین های تبلیغاتی میتوانید به وبلاگ دات وب سربزنید. در صفحه وبلاگ دات وب, نه تنها با نحوه ارزیابی عملکرد تبلیغات در گوگل آشنا میشوید بلکه استراتژی های مختلف برای بهینه سازی هزینه ها را یاد خواهید گرفت. همچنین اگر بخواهید تبلیغات آنلاین خود را شروع کنید, میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: