اگر هدف شما افزایش فروش، افزایش تعداد ثبت نام در سایت و یا افزایش آگاهی از برند و کسب وکار است، می توانید از ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ به عنوان یک جزء استراتژیک در تبلیغات استفاده کنید.
در اینجا به چند مورد از مزایای ریمارکتینگ اشاره می کنیم:
ریتارگتینگ شما را قادر می سازد تا تبلیغ خود را به کسانی که قبلا با کسب وکار شما تعامل داشته اند، درست در زمانی که در حال جستجوی سایت های دیگر هستند نشان دهید. احتمال این که این افراد از شما خرید کنند بسیار زیاد است و در اصل شما تبلیغات خودتان را به مخاطب هدف خود نشان داده اید.
می توانید با نشان دادن تبلیغ براساس ریتارگتینگ به مشتریانی که کسب و کار شما را در گوگل جستجو می کنند، به آنها کمک کنید تا شما را پیدا کنند و هزینه تبلیغات خود را کم کنید.
یکی دیگر از مزایای Remarketing این است که می توانید آمار دقیقی از وضعیت کمپین تان داشته باشید. برای نمونه شما می توانید بسترهایی که تبلیغ شما در آن نمایش داده می شود و همچنین هزینه ای که برای تبلیغ پرداخت می کنید را مشاهده نمایید.
نکته: شما می توانید در صورت تمایل نمایش مجموعه ای از داده های ریمارکتینگ را برای آن دسته از کاربران تان که تمایل به دیدن تبلیغ های شخصی سازی شده ندارند، غیر فعال کنید.
1. اگر نرخ تبدیل Landing page شما ۱ درصد باشد، این بدین معنی است که ۹۹ درصد کاربرانی که وارد لندینگ پیج میشوند، صفحات سایت شما را ترک میکنند. با کمک ریمارکتینگ میتوانید، با چندین بار نمایش یک محصول و یا نمایش محصولات مشابه و یا نمایش محصولات با توضیحات متفاوت نرخ تبدیل را افزایش دهید.
2. میخواهیم برای یکی از سرویسهای خود تبلیغ کنیم، اما نمیخواهیم تبلیغات مان برای افرادی که طی ۶ ماه اخیر آن را خریداری کردهاند، نمایش داده شود. با کمک ریمارکتینگ به سادگی میتوانیم مانع از نمایش تبلیغات برای خریداران ۶ ماه اخیر بشویم و وقت و هزینه خود را برای آنها صرف نکنیم.
3. میخواهیم مشتریانی که قبلا از سایت مان خرید کردهاند، اما طی ۳ ماه گذشته به سایت مان وارد نشده اند، را تشویق به خرید کنیم. با کمک بازاریابی مجدد میتوانیم این مشتریان را هدف قرار بدهیم و تبلیغاتی همراه با کد تخفیف برایشان نمایش دهید.
4. کاربرانی هستند که قبلا محصولی را خریدهاند و اکنون محصولی که مکمل محصول قبلی هست را به فروشگاه خود اضافه کرده ایم. با کمک ریمارکتینگ میتوانیم تبلیغ این محصول را به مشتریانی که محصول قبلی را خریدهاند معرفی کنیم. مثلا فرض کنید برای کاربرانی که طی هفته گذشته بلیت هواپیمای یکطرفه تهران به بندرعباس خریده اند میتوانیم بلیت هواپیمای بندرعباس به تهران را پیشنهاد بدیم.
5. همچنین ریمارکتینگ روشی قدرتمند برای برندینگ است. شما میتوانید تبلیغات برند، خدمات و محصولات خود را به دفعات برای افرادی که قبلا با سایت یا اپلیکیشن شما تعامل داشتند، در پلتفرمهای مختلف نمایش بدید و شاهد افزایش قدرت برند خود باشید.
6. توجه داشته باشید که تگ گوگل ادز خودش هم اطلاعاتی مثل وضعیت تاهل، میزان تحصیلات و علایق کاربران را از طریق تحلیل جستجوهای گوگل و رفتار کاربران در سایتهای مختلف بررسی و رَسَد میکند. میتوانیم تبلیغات مان را بر اساس اونها هم نمایش بدیم. مثلا میتوانیم برای کمپین روز دانشجو تبلیغات رو برای افرادی نمایش بدیم که یکی از محصولات فروشگاه ما را خریدند و در حال تحصیل هستند!
در این مطلب گوگل ریمارکتینگ چیست ، نحوه عملکرد گوگل ریمارکتینگ و مزایای گوگل ریمارکتینگ را بررسی کردیم. در تبلیغات گوگلی, تبلیغات نمایشی قدم اول و مهمی در تبلیغات است. اما اگر بخواهید در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوید میتوانید گام بعدی را بردارید, که گوگل ریمارکتینگ است. برای اطلاعات بیشتر از تبلیغ در گوگل و کمپین های تبلیغاتی میتوانید به وبلاگ دات وب سربزنید. در صفحه وبلاگ دات وب, نه تنها با نحوه ارزیابی عملکرد تبلیغات در گوگل آشنا میشوید بلکه استراتژی های مختلف برای بهینه سازی هزینه ها را یاد خواهید گرفت. همچنین اگر بخواهید تبلیغات آنلاین خود را شروع کنید, میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.