کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

احتمالاً شمایی که الان دارید این مقاله را می‌خوانید، ساعت‌ها و روزها در مورد روش‌های مختلف پولدار شدن و چگونگی راه اندازی یک کسب‌ و کار پردرآمد فکر کرده‌اید. احتمالا به این نتیجه رسیده‌اید، که راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌تواند بهترین گزینه باشد! خب تا حدودی به نتایج خوبی رسیده‌اید. اتفاقاً ما هم در این مقاله قصد داریم، تا شما را برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی موفق راهنمایی کنیم و مراحل آن را قدم به قدم با شما مرور کنیم چرا که امروزه شاهد پیشرفت با سرعت بالای کسب و کار های اینترنتی با سرمایه کم هستیم.

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است ببینیم به چه کسب و کارهایی کسب و کار اینترنتی می گویند؟ به طور کلی به کسب درآمد از طریق اینترنت و هر فعالیت اینترنتی که منجر به درآمدزایی شود کسب و کار اینترنتی گفته می شود. کسب و کار اینترنتی مدل های مختلفی دارد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنم در کسب و کارهای اینترنتی شما از شیوه سنتی به هیچ عنوان برای فروش محصول یا خدمات خود استفاده نمیکنید.

قبل از هر چیز بهتر است ببینیم به چه کسب و کارهایی کسب و کار اینترنتی می گویند؟ به طور کلی به کسب درآمد از طریق اینترنت و هر فعالیت اینترنتی که منجر به درآمدزایی شود کسب و کار اینترنتی گفته می شود. کسب و کار اینترنتی مدل های مختلفی دارد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنم در کسب و کارهای اینترنتی شما از شیوه سنتی به هیچ عنوان برای فروش محصول یا خدمات خود استفاده نمیکنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق چگونه است؟

برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق، لزوماً نباید دیجی‌کالا باشیم! بسیاری از کسب‌ و کارهای آنلاین دیگری هم هستند، که شاید به اندازۀ دیجی کالا، شناخته شده نباشند؛ اما سودآوری بالایی دارند و در حوزۀ کاری خودشان بسیار خوب عمل می‌کنند پس داشتن ایده خوب به شما در راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق کمک میکند. 

برای مثال، فروشگاه بوتیک ب را در نظر بگیرید. این فروشگاه ابتدا یک کسب و کار کوچک در پاساژ کوروش در تهران بود، بعد از مدتی صاحب فروشگاه به فکر افتاد تا کسب و کار خود را از طریق اینترنت گسترده‌تر کند؛ به این ترتیب صفحۀ اینستاگرامی فروشگاه بوتیک ب را ایجاد کرد. پس از مدتی، با اعتمادی که بوتیک ب از مشتریان خود به دست آورده بود، توانست کسب و کار خود را بزرگتر کند. حالا مشتریان فروشگاه بوتیک ب فقط به کسانی که از جلوی مغازه رد می‌شوند محدود نمی‌شود؛ بلکه مشتریان این فروشگاه از تمام نقاط کشور می‌توانند باشند. از طریق همین کسب و کار اینترنتی، روز به روز بر تعداد مشتریان بوتیک ب اضافه می‌شود، درآمد آن افزایش پیدا می‌کند و ممکن است تا چند وقت دیگر شعبه‌های دیگر آن هم افتتاح شوند چرا که امروزه تمامی مردم خرید راحت را انتخاب میکنند. 

کسب و کار اینترنتی

انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی :

همانطور که قبلا هم اشاره کردم کسب و کار اینترنتی مدل های مختلفی دارد که در ادامه مهمترین های آن ها را عنوان می کنم تا شما هم بتوانید با توجه به زمینه کاریتون کسب و کار اینترنتی خودتان را شروع کنید.

1. فروش کالا

در این مدل کسب و کار اینترنتی کالای مورد نظر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتری ارائه داده می شود. به عنوان مثال دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است که هم خود محصولاتی را برای فروش ارائه می کند و هم از فروشندگان دیگر محصولاتی را می گیرد و به مشتری می فروشد.

شما برای فروش کالا از طریق اینترنت باید اعتماد مشتری را جلب کنید و این اعتماد تنها با صداقت با مشتری امکان پذیر است.

2 . فروش خدمات 

در این مدل کسب و کار اینترنتی هم خدماتی به صورت مستقیم و واسطه ای به مشتریان ارائه می شود. مثل سایت های فروش هاست و دامین که هم خودشان سرور برای ارائه خدمات هاست دارند و هم اینکه از شرکت های خارجی به صورت واسطه ای خدمات هاستینگ به مشتریان ارائه می کنند.

برای ارائه خدمات به صورت اینترنتی شما باید تبلیغات خوب و گسترده ای داشته باشید.

 

3 . آموزش و فروش محتوا

و اما بهترین و کم دردسر ترین مدل کسب و کار اینترنتی که هدف اصلی ما هم استفاده از این مدل درآمد زایی است تولید محتوا و فروش آموزش است. یکی از بهترین مدل های کسب و کار اینترنتی این است که تولید محتوا کنید و آن را به پول تبدیل کنید. هم می توانید به صورت مستقیم محتوا را به پول تبدیل کنید و هم به صورت غیر مستقیم!

به صورت مستقیم یعنی مثل سایت همیار وب محصولات آموزشی تولید کنید و به صورت دانلودی بفروشید. یا مثل سایت های آموزش وردپرس قالب و افزونه وردپرس بفروشید!

در فروش محتوا شما باید تیم پشتیبانی بسیار قوی داشته باشید چرا که اکثر مشتریان شما مشتریان قدیمی و ثابت شما هستند.

کسب و کار اینترنتی

منظور از تبدیل محتوا به پول به صورت غیر مستقیم هم این است که از طریق محتوایی که تولید می کنید و ترافیکی که در روز به دست می آورید کسب درآمد کنید. مثل سایت زومیت که با تولید محتوا و جذب ترافیک بالا از طریق تبلیغات برای دیگر شرکت ها و سایت ها درآمد بسیار بالایی کسب می کند پس در اصل میتوان گفت که روش های بسیار زیادی برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد و شما میتوانید با یک برنامه ریزی درست به راه اندازی کسب و کار اینترنتی دست بزنید.

کسب و کار اینترنتی آموزش محور را بدون سرمایه اولیه هم می توان به راحتی راه اندازی کرد. چون نه هزینه سنگینی برای طراحی سایت باید بپردازید و نه اینکه پای محصول یا خدمت خاصی در میان است که نیاز به هزینه بالا برای تامین اش باشد پس شما میتوانید با سرمایه کم به درآمد بالا برسید البته که در هر کاری هرچه بیشتر هزینه شود زودتر به سرانجام میرسد.

یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت استفاده از بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان واقعی کسب و کار تان را به دست آورید و آنها را به سایت خودجذب کنید. 

بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا در راستای رفع نیاز مخاطبان تان. در بازاریابی محتوا اصلا تمرکز روی جذب مشتری نیست! شما هنگامی که بتوانید به خوبی نیازهای مخاطبانتان را شناسایی کنید و آن ها را رفع کنید همین باعث می شود به کسب و کار شما جذب شوند و از همان کاربرانی که وارد شده اند برای آموزش میتوانید مشتری جذب کنید و کسب درآمد کنید.

این روزها بیشتر سایت دست به تولید محتوای آموزشی و کاربردی زده اند حتی دیجی کالا که بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است و اصلا نیازی به تولید محتوا ندارد و همه خودشان را موظف می دانند از دیجی کالا خرید کنند هم دست به تولید محتوا و بازاریابی از طریق محتوا زده است. دیجی کالا می کوشد تا به مشتریان احتمالی اش کمک کند بهترین انتخاب را انجام دهند. این هم یک مدل هوشمندانه در بازاریابی محتوا محسوب می شود که شما با رفع کردن نیاز مشتری به صورت رایگان آن را به مشتری دائم سایت خود تبدیل میکنید.

شما هم می توانید از این روش استفاده کنید و روزانه هزاران مشتری واقعی کسب و کارتان را پیدا کنید. البته در بازاریابی محتوا نیازی نیست به دنبال مشتری بگردید آن ها خودشان شما را پیدا می کنند. دقیقا فرق بین تبلیغات با بازاریابی محتوا در این است که مشتری به دنبال شما می آید و نه شما به دنبال مشتری.

در بازاریابی محتوا نیازی نیست به مشتری التماس کنید تا از شما خرید کند. آن ها خودشان می دانند که باید از شما خرید کنند. چون از قبل با حسن نیت شما آشنا شده اند و خودشان را موظف می دانند که از شما خرید کنند و به این صورت است که شما میتوانید مشتریان زیادی را جذب خود کنید و اعتماد سازی کنید.

کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی را جدی بگیرید

در این مقاله آن‌چه را که لازم بود در مورد راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی بدانید به شما گفتیم. حالا پیشنهاد می‌کنم هر چیزی یادداشت کرده‌اید  را سبک سنگین کنید، ابزارهای لازم را آماده کنید و با یک برنامه‌ریزی خوب کارتان را شروع کنید. در هر مرحله از مسیر که باشید تیم دات وب با شما همراه است.

روش راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به شما گفتیم تمامی مراحل اجرایی هم تیم ما برای شما انجام میدهد و حتی در تمام مراحل شما ما میتوانیم به عنوان کارشناس به صورت رایگان در کنار شما باشیم پس برای دریافت مشاوره از طریق صفحه تماس با ما با تیم ما در ارتباط باشید.

خدمات دات وب

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: