پیج آتوریتی Page Authority چیست؟

پیج آتوریتی

پیج آتوریتی Page Authority چیست؟

پیج آتوریتی یک معیار برای سنجش رتبه سایت است که بسته به معیارهایی نمره ای از صفر تا صد برای صفحه شما مشخص می کند. منظور از پیج آتوریتی این است که هر صفحه شما در اینترنت چقدر محبوبیت دارد؟! این محبوبیت اغلب از نظر محتوا، بازدید کاربران و تعداد انتشار صفحه مشخص می گردد. در ادامه بیشتر در خصوص معیارهای آتوریتی صحبت خواهیم کرد پس همراه ما در این مقاله باشید.

پیج آتوریتی (page authority) چقدر اهمیت دارد؟

پیج آتوریتی معیاریست که توسط سایت موز (www.moz.com) معرفی شده است. این شرکت معیار page authority را برای آنالیز و اعتبارسنجی صفحات سایت ارائه کرده است و به‌خوبی توانسته جای پیج رنک (Page rank) گوگل را بگیرد.

با این حال نمی‌توان گفت که این معیار به طور 100% درست کار می‌کند. سایت‌هایی که ریدایرکت می‌شوند و سایت‌هایی که نوپا هستند در صورتی که حتی سایت سئو شده و خوبی هم باشند، امتیاز واقعی خود را از پیج آتوریتی کسب نمی‌کنند. زیرا سایتی که ریدایرکت می‌شود به جای صفحه جدیدش، امتیاز سایت قبلی‌اش در امتیازهای پیج آتوریتی نمایش داده می‌شود.

همچنین در این میان ممکن است سایت‌هایی باشند که با وجود سئو ضعیف نسبت به دیگر سایت‌ها، امتیاز پیج آتوریتی بیشتری را کسب کرده باشند.

با این وجود می‌توان گفت که پیج آتوریتی یک معیاریست که به‌واسطه آن می‌توان امتیاز سایت‌ها را به‌طور میانگین به‌دست آورد ولی نباید فراموش کرد که درصدی خطا هم در نمایش نتایج توسط این معیار وجود دارد و این نتایج به صورت صددرصد نیستند.

از آنجایی که بسیاری از افراد برای اعتماد به سایت‌ها امتیازی که توسط پیج آتوریتی نمایش داده می‌شود را ملاک می‌دانند، پس نمی‌توان به این امتیاز بی‌توجه بود و باید برای افزایش رتبه (PA) کارهایی را انجام داد. در حقیقت تمام کارهایی که در زمینه سئو داخلی و خارجی انجام می‌شود بر روی امتیاز پیج آتوریتی تأثیر خواهد گذاشت. البته بیشترین تأثیر را در این امتیاز لینک‌ها خواهند گذاشت. لینک‌ها باعث افزایش اعتبار صفحات و در نتیجه افزایش اعتبار کلی سایت می‌شوند که این امر موجب افزایش رتبه سئو سایت شما هم میشود.

چند نکته کوتاه در خصوص آتوریتی

پیج آتوریتی

سایتی که آتوریتی آن بالاتر باشد از نظر گوگل محبوب تر است و جایگاه بهتری در جستجوها خواهد داشت و بیشتر به کاربران نمایش داده میشود.

معیار اصلی در آتوریتی بیشتر دامین آتوریتی است تا پیج آتوریتی، این به این دلیل است که صفحه اصلی هر سایتی مهمترین صفحه آن است.

آتوریتی نمره ای بین ۱ (بدترین نمره) تا ۱۰۰ (بهترین نمره) است خالی از لطف نیست که البته رسیدن به نمره 100 تقریبا امری غیر ممکن است.

نمره آتوریتی توسط الگوریتمی که شرکت موز آن را تهیه کرده بدست می آید.

نمره آتوریتی نمایانگر قدرت دامنه و صفحه به منظور قرارگیری در صفحات اول موتورهای جستجو کاربرد دارد که به سابقه دامنه هم مرتبط نیز میباشد.

هر چه آتوریتی سایت بالاتر باشد امکان قرار گرفتن مطلب شما در صفحه اول جستجو بیشتر است.

کسب نمرات ۱۰ تا ۳۰ بسیار عادی است.

رتبه های ۴۰ تا ۵۰ رتبه های خوب و رتبه های ۵۰ تا ۶۰ رتبه هایی عالی محسوب می شود.

رتبه های بالای ۷۰ رتبه هایی فوق العاده هستند که رسیدن به آنها امری بسیار سخت و زمانبر میباشد.

برای سنجش میزان آتوریتی یک سایت می توانید به لینک به لینک Moz Open Site Explorer مراجعه کنید و با زدن آدرس مورد نظر نمره ی آتوریتی آن را مشاهده فرمایید و میتوانید پیشرفت خود را در گذر زمان از این طریق مشاهده کنید .

چه راهکارهایی برای افزایش امتیاز پیج آتوریتی وجود دارد؟

پیج آتوریتی
می توان به طور کلی باز هم اشاره کرد که مجموعه فعالیت‌های سئو تأثیر مستقیمی روی امتیاز پیج آتوریتی خواهد گذاشت. که در ادامه به طور مختصر به آنها می‌پردازیم:

لینک‌سازی

از آنجایی که لینک‌ها خود به تنهایی باعث افزایش اعتبار سایت می‌شوند پس قطعاً امتیاز پیج آتوریتی را هم افزایش خواهند داد.


لینک‌های داخلی سبب می‌شود که شما بتوانید بین صفحات سایت‌تان ارتباط برقرار کنید و این موضوع برای سئوی سایت‌تان بسیار مفید است. لینک‌های خارجی(به سایت‌های مرجع) نیز علاوه بر لینک‌سازی و تاثیر بر روی سئو، باعث می‌شود که سایت شما به عنوان سایت مرجع شناخته شود و در هر کلمه کلیدی که نیاز دارید در آینده به راحتی به صفحات اول برسید.

تولید محتوای اختصاصی

تولید محتوای اختصاصی یعنی توجه گوگل. گوگل به سایت‌هایی که متن اختصاصی دارند توجه ویژه‌ای دارد زیرا آنها را سایت مرجع می‌داند. امتیاز خوبی که گوگل برای این نوع سایت‌ها قائل می‌شود سبب افزایش اعتبار صفحات سایت و پیج آتوریتی آنها خواهد شد و در نهایت رسیدن آنها به صفحات نخست گوگل.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند مغازه ای که چند شعبه دارد، برای سایت می تواند مفید واقع شوند. هم از لحاظ معروفیت و هم از لحاظ افزایش فروش و درآمد زایی.


تأثیر شبکه های اجتماعی بر پیج آتوریتی به این دلیل است که ورودی سایت را افزایش می دهد و باعث می‌شود که گوگل هم آن سایت را به عنوان سایت فعال‌تری تصور کند. سایت‌های فعال، پیج آتوریتی بیشتری خواهند داشت پس برای فعال‌تر شدن به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیازمند هستیم.

تفاوت پیج آتوریتی و دامین آتوری

پیج آتوریتی
هرچند پیج آتوریتی یک پیش بینی درباره احتمال رتبه گیری یک صفحه واحد است، نقش دامین آتوریتی پیش بینی احتمال رتبه گیری کل دامنه است.البته این دو شاخص اغلب با فاکتورهای یکسان بدست می آیند، پس به احتمال زیاد بسیار شبیه هم خواهند بود. در حالیکه دامین آتوریتی قدرت کلیه دامنه را بررسی می کند، هدف پیج آتوریتی بررسی یک صفحه واحد است.

نتیجه گیری

دنبال راه کارهایی نباشید که گوگل و موز را گول بزنید! هر روز در خصوص شغل و کسب و کارتان مقاله درست کنید. مقاله ها را در شبکه های اجتماعی مختلف انتشار دهید. سعی کنید گروه های کاری در شبکه های اجتماعی درست کنید و دوستانتان را به آنجا دعوت کنید و با انتشار مطالب سایتتان از آنها بخواهید در خصوص مقالات رای دهند. سعی کنید از سایت هایی با آتوریتی بالا بک لینک بگیرید. همچنین سعی کنید از سایت هایی بک لینک بگیرید که هم زبان با سایت شما هستند!

همچنین شما میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: