ورود به دنیای گوگل ادز

گوگل ادز

ورود به دنیای گوگل ادز، گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

گوگل، جایی است که افراد برای اینکه چه کاری انجام دهند، کجا بروند و چه چیزی بخرند در آن جستوجو می‌کنند. تبلیغات دیجیتالی شما می‌تواند زمانی که فردی به دنبال محصول یا خدماتی مشابه با شماست برای او بر روی گوگل نمایش داده‌‌‌ شود.  چه افراد در حال کارکردن با دسکتاپ باشند چه موبایل، زمان مناسبی است که تبلیغات، آنها را تبدیل به مشتری‌هایی ارزشمند کند.

بر کسی پوشیده نیست که این روزها، هرچه کمپین‌های شما قوی‌تر و متمرکزتر باشند، کلیک‌های بیشتری می‌خورند که منجر به احتمال بیشتری برای به دست آوردن مشتریان جدید می‌شود. به همین دلیل است که گوگل ادز به طور فزاینده‌ای در بین مشاغل همه‌ی صنایع محبوب شده است.

گوگل ادز چیست؟

Google Ads  یک پلتفرم تبلیغاتی پولی است که تحت یک کانال بازاریابی شناخته شده به عنوان پرداخت به ازای کلیک (PPC) قرار می‌گیرد، جایی که شما (تبلیغ کننده) به ازای هر کلیک یا به ازای هر نمایش (CPM)  برای یک تبلیغ، هزینه‌ی آن را پرداخت می‌کنید.

Google Ads  راهی موثر برای هدایت ترافیک واجد شرایط یا مشتریان مناسب به سمت کسب‌وکار شما است، درست زمانی که آنها در جستوجوی محصولات و خدماتی مانند مواردی هستند که شما ارائه می‌دهید. با گوگل ادز می‌توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، تماس‌های تلفنی بیشتری دریافت کنید و بازدید از فروشگاه خود را افزایش دهید.

Google Ads به شما امکان می‌دهد تبلیغات را در زمان مناسب (از طریق موبایل و دسکتاپ) بین مخاطبان هدف خود ایجاد و به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که در لحظه‌ای که مشتریان ایده آل شما از طریق جستوجوی Google یا Google Maps به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما هستند، کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستوجو نشان داده می‌شود. به این ترتیب، زمانی که برای آنها منطقی است که با تبلیغ شما مواجه شوند، به مخاطبان هدف خود می‌رسید.

ورود به دنیای گوگل ادز

 

با گذشت زمان، Google Ads همچنین به شما کمک می‌کند که تبلیغات خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و بتوانید آن‌ها را بهبود بخشید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و کسب و کار شما بتواند به تمام اهداف کمپین پولی شما برسد.

علاوه بر این، بدون توجه به اندازه کسب‌وکار یا منابع موجود، می‌توانید تبلیغات خود را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. ابزار Google Ads به شما این فرصت را می‌دهد که در سقف بودجه‌ی ماهانه خود باقی بمانید و حتی هزینه تبلیغات خود را در هر مقطع زمانی متوقف کنید.

آیا تبلیغات گوگل موثر است؟

حالا به یک سوال مهم دیگر بپردازیم: آیا تبلیغات گوگل واقعا موثر است؟ برای پاسخ به این سوال، چند آمار را در نظر می‌گیریم:

  • تبلیغات گوگل دارای نرخ کلیک نزدیک به 8 درصد است.
  • تبلیغات نمایشی هر ماه 180 میلیون بازدید به همراه دارد.
  • برای کاربرانی که آماده خرید هستند، تبلیغات پولی در گوگل 65 درصد از کلیک‌ها را دریافت می‌کنند.
  • 43درصد از مشتریان چیزی را می‌خرند که در یک تبلیغ YouTube دیده‌اند.

پس پاسخ به سوال بالا این است که بله، تبلیغات گوگل کار می‌کند. با یک کمپین تبلیغاتی بهینه، می‌توانید یک کمپین بازاریابی، با نرخ بازگشت سرمایه(ROI) بالا ایجاد کنید.

چرا در گوگل تبلیغ کنیم؟

گوگل پر استفاده‌ترین موتور جستوجو است که روزانه بیش از 5 میلیارد جستوجو دریافت می‌کند. ناگفته نماند که پلتفرم گوگل ادز نزدیک به دو دهه است که وجود داشته است و این امر به آن در حوزه تبلیغات پولی برتری می‌بخشد. گوگل منبعی است که توسط مردم در سراسر جهان برای پرسیدن سوالاتی که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک پاسخ داده می‌شود، استفاده می‌شود و به گفته‌ی گوگل، تبلیغ‌کنندگان به ازای هر 1 دلاری که در تبلیغات گوگل خرج می‌کنند، 8 دلار درآمد دارند.

مزایده‌ی گوگل ادز

مزایده‌ی Google Ads بر روی کلمات کلیدی متمرکز است. تبلیغ‌کنندگان فهرستی از کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن انتخاب می‌کنند که با پیشنهادات تجاری آنها مرتبط است، کلماتی که مردم به احتمال زیاد هنگام جستجوی محصول خود از آنها استفاده می‌کنند. آنها سپس بر اساس این کلمات کلیدی و مبلغی که می‌خواهند برای کلیک کاربر گوگل روی تبلیغ خود بپردازند، پیشنهاد می‌دهند. این پیشنهاد، همراه با امتیاز کیفیتی که توسط Google بر اساس کیفیت تبلیغ پیشنهادی شما تخصیص داده شده است، تعیین می‌کند که کدام تبلیغات Google در صفحه نتایج موتور جستوجو نمایش داده شود. وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک می‌کنند، تبلیغ کننده هزینه مشخصی را می‌پردازد که طبق فرمول زیر محاسبه می شود:

رتبه بندی تبلیغات رقبا تقسیم بر نمره‌ی کیفیت شما به اضافه‌ی یک دهم

 

Google Ads بر روی یک سیستم مزایده‌ای کار می‌کند، که هر بار که کاربر کلمه‌ی کلیدی را جستوجو می‌کند، مزایده انجام می‌شود. برای برنده شدن در مزایده‌های Google Ads و مشاهده آگهی Google شما برای کلمات کلیدی مرتبط، باید امتیاز کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بهینه کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما در ارتباط با مبلغ پیشنهادی شما بالاتر باشد، موقعیت تبلیغ شما بهتر است. عوامل زیر (در میان سایر موارد) بر امتیاز کیفیت شما تاثیر می‌گذارد:

  • ارتباط تبلیغ گوگل شما با عبارت جستوجو
  • ارتباط کلمه کلیدی گوگل با گروه تبلیغاتی شما
  • ارتباط تبلیغ شما با صفحه مربوط به آن
  • تاریخچه‌ی نرخ کلیک خوردن آگهی و گروه تبلیغاتی آن
  • تاریخچه‌ی عملکرد کلی حساب

 

همچنین مزایای زیر برای داشتن نمره کیفیت بالا وجود دارد:

  • هزینه های پایین تر : گوگل با کاهش هزینه به ازای هر کلیک به تبلیغ کنندگان با امتیاز کیفیت بالا پاداش می‌دهد و به بهبود ROI کمک می‌کند.
  • قرار گرفتن در معرض دید بیشتر: زمانی که امتیازهای کیفیت بالایی داشته باشید، تبلیغات شما بیشتر و در موقعیت‌های بهتری در صفحه نتایج موتور جستوجو نمایش داده می‌شود مثلا بالای صفحه به‌جای پایین صفحه. این امر به شما امکان می‌دهد تا بدون افزایش قیمت پیشنهادی خود، کلیک‌های بیشتری دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر، به این اینفوگرافیک مراجعه کنید تا بهتر متوجه نحوه عملکرد مزایده‌ی گوگل ادز شوید.

 

هزینه‌های تبلیغات گوگل

هزینه تبلیغات گوگل بر اساس عوامل مختلفی از جمله رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی شما، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است. در ایالات متحده، میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستوجوی گوگل در تمام صنایع 2.32 دلار است. در کشورهای دیگر، هزینه‌های متوسط Google Ads اغلب بسیار کمتر است.

برای به حداکثر رساندن تاثیر تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی Google خود، باید بدانید که کدام کمپین‌ها برای کسب‌وکار شما کار می‌کنند و کجا می‌توانید پیشرفت‌ داشته باشید. درجه‌بندی عملکرد تبلیغات Google WordStream می‌تواند دقیقا به شما در انجام این کار کمک کند.

Google Ads Performance Grader جامع ترین ابزار رایگان در نوع خود است که در 60 ثانیه یا کمتر، یک بررسی کامل از حساب Google Ads شما انجام می‌دهد، حوزه‌هایی را که می‌توان در آن‌ها بهبود ایجاد کرد و همچنین قسمت‌های موفق حساب شما و نحوه مقایسه آنها با معیارهای رقابتی برای صنعت شما را مشخص می‌کند.

وارد شدن در گوگل ادز

مرحله‌ی صفر:

به گوگل ادودز((google adwords بروید و کلید start now را بزنید.  برای باز کردن حساب AdWords خود ایمیل (بهترین کار استفاده از حساب Gmail و URL صفحه اصلی خودتان است) را وارد کنید. سپس، گوگل از شما می خواهد که اولین کمپین AdWords خود را راه اندازی کنید.

مرحله 1: محاسبه بودجه AdWords

برای اینکه بدانید چقدر می توانید به راحتی خرج کنید، فقط باید وارونه کار کنید. فرض کنید در حال فروش آجر هستید. برای انجام این کار به دو جز نیاز دارید: سود در هر فروش و نرخ تبدیل. اگر یک بسته 500 آجری 200 دلار قیمت داشته باشد، و از این 200 دلار، 100 دلار در هر بسته سود کنید، 100 دلار سود هر فروش شما خواهد بود. نرخ تبدیل شما درصدی از افرادی است که واقعاً هنگام ورود به صفحه فروش آجر شما، سفارش می‌دهند. اگر به ازای هر 1000 بازدید از صفحه، 10 نفر خرید کنند، این یک درصد نرخ تبدیل است.

مرحله 2: یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید

اکنون که می‌دانید می‌خواهید حداکثر قیمت کلمه کلیدی شما در محدوده 3 دلار باشد، وقت آن است که چند کلمه کلیدی را تعیین کنید. به برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل بروید و جستوجو را شروع کنید. به Spyfu.com بروید و کلمه کلیدی خود را وارد کنید.

مرحله 3: رقابت را بررسی کنید.

نگاهی به کسب و کار رقبای خود به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که جلو زدن از آنها آسان است یا نه. به یاد داشته باشید که چگونه گوگل ادوردز کیفیت را نیز در نظر می‌گیرد. شما می‌خواهید بدانید که تبلیغات شما چقدر باید خوب باشد تا برنده شوید.

مرحله 4: راه اندازی اولین کمپین Google AdWords

قبلا ما یک بودجه روزانه تنظیم کردیم. بیایید 6.00 دلار را انتخاب کنیم تا بررسی کنیم که چگونه باید کار کرد. گام بعدی این است که در نظر بگیرید مشتریان کجا هستند. از نظر فیزیکی اگر کسب و کار شما فقط در یکی از ایالات آمریکا است؛ اما در سراسر ایالات متحده فعالیت می‌کند، وارد ایالات متحده شوید.

مرحله 5: اولین تبلیغ خود را بنویسید

برای نوشتن یک تبلیغ عالی گوگل چه چیزی لازم است؟

دقیق باشید. شما فضای زیادی برای ابراز وجود ندارید. پس کوتاه و شیرین باشید و از این فضا به درستی استفاده کنید.

داشتن یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد به شما کمک می‌کند. مثلا یک توضیح یک جمله‌ای از مزایای موجود برای مشتریان شما. شعار قدیمی دومینو را به خاطر دارید؟ “شما پیتزای تازه و داغ دریافت می‌کنید که در کمتر از 30 دقیقه به شما تحویل داده می شود – یا این که رایگان است!” چه چیز بیشتری از یک پیتزا میخواهیم؟ جز اینکه ارسال سریع داشته باشد و بتوان آن را داغ سرو کرد. مدت زمانی را روی اینکه چطور می‌توانید متفاوت از دیگران باشید بگذرانید و به این فکر کنید که چه کاری می‌توانید انجام دهید که بقیه انجام نداده‌اند.

 

خبر خوب اینکه مجبور نیستید خیلی بدیع یا باهوش باشید، می‌توانید از مواردی که قبلا کار کرده‌اند کمک بگیرید. به عبارت دیگر، الگوهایی وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد. فرمول‌هایی برای تقلید، وقتی شخصی عبارت “وکیل مالیاتی لس آنجلس” را تایپ می‌کند، به این معنی است که در واقع می‌خواهد یک وکیل مالیاتی در لس آنجلس پیدا کند. بنابراین یک “قلاب”  قانع کننده در نسخه کپی شده تبلیغاتی خود ایجاد کنید که توجه آنها را جلب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل‌تر می‌توانید اینجا کلیک کنید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.