هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

بررسی عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

امروزه با توجه به همه گیر و فراگیر شدن اینترنت و تجارت الکترونیک، افراد زیادی به سمت بازار های اینترنتی روی آورده اند و طراحی سایت از کارهای بسیار مهمی است که این روزها بسیار رواج پیدا کرده و یکی از ضروری ترین اقدامات برای ورود به دنیای الکترونیک میباشد و طرفداران بسیاز زیادی را به خود جذب کرده است. نکات مهم این است که به چه طریق می توان به شرکت های طراحی سایت اعتماد کرد؟ قیمت های طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟ این سوالات به این دلیل مطرح می شوند که امروزه هزینه و قیمت اعلام شده توسط شرکت های طراحی سایت بسیار متفاوت از یکدیگر می باشند و شما با قیمت گرفتن از چندین شرکت گمراه میشوید و نمیدانید که کار خود را به دست کدام یک از شرکت ها بسپارید.

استاتیک یا داینامیک بودن سایت

در حال حاضر بیشتر سایت ها داینامیک هستند، یکی از دلایل مهم انتخاب سایت های داینامیک، امکان استفاده آسان از آن است، برای آشنایی با ویژگی های سایت های داینامیک و استاتیک میتوانید مقاله طراحی سایت داینامیک و طراحی سایت استاتیک را را مطالعه کنید و از تفاوت های آنها مطلع شوید.

اکنون بعد از مطالعه مقالات، متوجه می شوید که طراحی سایت داینامیک به دلیل داشتن قابلیت های بسیار زیاد، دارای طرفداران بسیار بیشتری نسبت به طراحی سایت استاتیک است و شما میتوانید به نسبت سایت استاتیک کارهای بیشتری با سایت داینامیک انجام دهید.

پس اگر شما به دنبال تبلیغات و برندینگ کسب و کار خود هستید بهتر است از سایت های داینامیک، که هم قیمت و کیفیت بهتری نسبت به سایت های استاتیک دارند استفاده کنید چرا که طراحی سایت شما نشان دهنده هویت برند شماست.

از این رو هزینه طراحی سایت داینامیک به کیفیت سایت و رضایت مشتری بستگی دارد.در طراحی سایت داینامیک به دلیل اینکه طراح سایت و کاربر میتوانند عملکردهای پر رنگ تری داشته باشند، بر محبوبیت آن افزوده است چرا که در دید اول میتواند کاربر را جذب خودش کند.

روش طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

مهم ترین فاکتور تعیین قیمت سفارش سایت ، روش طراحی سایت است. در حالت کلی دو روش برای طراحی سایت وجود دارد:

1. طراحی سایت با استفاده از کدنویسی: یعنی از ابتدا به صورت اختصاصی برای همان شخص و همان سایت کد نویسی می شود که اغلب با زبان php و یا بر بستر asp.net انجام میشود.

2. طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) عمومی: مانند وردپرس یا جوملا که از قابلیت های محدود تری به نسبت روش طراحی سایت با کدنویسی برخوردار است.

هر کدام از این 2 روش مزایا و معایبی دارد و اینکه کدام روش ساخت سایت مناسب سایت شما هست، بستگی به نوع سایت دارد.

طراحی سایت با کدنویسی هزینه و زمان بسیار بیشتری نسبت به طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای عمومی لازم دارد. اما طراحی سایت با cms مانند وردپرس با اینکه در بسیاری از موارد تمامی امکانات یک سایت کد نویسی شده گران قیمت را دارد، (به جز موارد خاص مانند سیستم های بانکی یا سایت های پیش بینی)، اما ارزان تر و سریع تر است البته که استفاده از وردپرس در پروژه های بزرگ پیشنهاد نمیشود.

به طور کلی اگر بخواهید سایتتان با روش‌های کدنویسی طراحی شود، مطمئنا نیاز به صرف هزینه ای بسیار بیشتر نسبت به طراحی سایت با CMS مانند وردپرس و جوملا خواهید داشت. حتی اگر امکانات کاملا مشابهی داشته باشند، همیشه هزینه سفارش طراحی سایت با کدنویسی بسیار بیشتر خواهد بود اما بسیار بهتر است که انتخاب نوع طراحی سایت را با کارشناسان شرکت طراحی سایت مشورت کنید.

عناصر گرافیکی و امکانات طراحی سایت

هرچقدر طراحی سایت میزان امکانات بیشتری داشته باشد و از عناصر گرافیکی بیشتری در آن استفاده شده باشد، به همان میزان باعث افزایش قیمت طراحی سایت خواهد شد عناصری همچون استفاده از انیمیشن و ….

اعتبار شرکت و پشتیبانی

هزینه طراحی سایت

معمولا شرکت های طراحی سایتی که سابقه و رزومه کاری بالاتری داشته باشند هزینه ها و قیمت های بالاتری را نسبت به شرکت های نوپا به همراه خواهند داشت و این یک امر بسیار منظقیست چرا که هرچه شرکت طراحی سایت قدیمی تر باشد نمونه کارهای بیشتری هم دارد.

کیفیت و امنیت هاست

همانطور که میدانید تمام اطلاعات سایت شما داخل هاست قرار میگیرد، بنابراین باید بسیار دقت داشته باشید که هاست شما از امنیت بالایی برخوردار باشد و همچنین از حجم مناسبی برخوردار باشد که سرعت سایت کاهش پیدا نکند.


بسیار از افراد برای کاهش هزینه های خود از هاست های رایگان و یا بسیار ارزان استفاده میکنند، که این هاست ها از امنیت پایینی برخوردارند و همچنین سرعت بسیار کمتری.


بنابراین با توجه به ضرورت بالای امنیت، این نکته بسیار مهم است که هاست خود را از چه شرکتی خریداری کنید.

امکانات مورد نیاز سایت شما

هر نوع سایت (شرکتی، شخصی، فروشگاهی، پزشکی، آموزشی، سرگرمی، خبری) به امکانات خاصی نیاز دارد. یک سری امکانات بسته به نوع و کاربرد سایت ضروری هستند و یک سری امکانات هم به صورت دلخواه و جهت افزایش کیفیت سایت انتخاب می شوند و همچنین یکسری امکانات هم معمولا از طرف شرکت طراحی سایت پیشنهاد میشود که موجب تمایز سایت شما از سایر سایت ها میشود.


برای مثال هر سایت فروشگاهی نیاز به درگاه پرداخت، صفحه نمایش و دسته بندی محصولات و … دارد و داشتن قسمت مقالات و وبلاگ اختیاری و بستگی به خواست صاحب وبسایت دارد که البته این صفحات میتواند به سئو سایت هم کمک کند.


هرسایت شرکتی حتما نیاز به صفحه تماس با ما دارد که در آن آدرس شرکت، شماره تماس، ایمیل و سایر راه های ارتباطی قرار داده شده باشد. همچنین باید خدمات و سرویس های شرکت نیز در سایت و به خصوص صفحه اصلی سایت نمایش داده شوند که کاربران به راحتی بتوانند وارد صفحه مورد نظرشان شوند.


یک سایت آموزشی می تواند از امکانات سایت فروشگاهی نیز جهت فروش فایل های آموزشی بهره مند باشد. در عین حال می تواند قابلیت ستاره دار کردن پست ها، خبرنامه ایمیلی یا پیامکی و … را نیز داشته باشد و بسیاری از امکانات دیگر که موجب تمایز سایت از سایر سایت ها میتواند شود.
اینکه وب سایت شما به چه امکاناتی نیاز دارد، در قیمت ساخت سایت تاثیرگذار است.

میزان هاست مصرفی

host به فضایی گفته می‌شود که در آن اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت شما در آن بارگذاری می‌شود. هاست ها بر اساس حجم اطلاعات درون سایت و میزان بازدید سایت، هزینه های متفاوتی دارند. که شما بر اساس این دو معیار می توانید حجم مورد نظر را خریداری کنید.


این نکته را به یاد داشته باشید که برای کاهش قیمت طراحی سایت ابتدا از یک هاست کم حجم استفاده کنید و بعد از پیشرفت در کارتون می توانید حجم و کیفیت هاست خود را افزایش دهید که تمام اینکار ها را باید با نظر کارشناس طراحی سایتتان انجام دهید که به مشکل نخورید.

سئو و بهینه سازی موتور جستجو

هزینه طراحی سایت
هر سایت با توجه به نوع آن (فروشگاهی، شرکتی، خبری و…) ، بازار مخاطبین، رقیبان آن، کلمات کلیدی مورد نظر، و همچنین حجم محتوا و سایر خصوصیات و امکانات آن، هزینه و زمان متفاوتی برای بهینه شدن نیاز دارد. که یکی از مهمترین رکن های طراحی سایت همین سئو سایت است چرا که سایت شما بدون سئو نمیتواند به درآمدی برسد.

تعداد زبان های سایت

یکی دیگر از گزینه هایی که می تواند باعث تغییر در هزینه طراحی سایت بشود، تعداد زبان های یک سایت می باشد. معمولا سایت هایی که قصد فعالیت در داخل کشور را دارند، به زبان فارسی طراحی می شوند. این در حالی است که سایت های با هدف فعالیت بین المللی باید دارای یک یا چند زبان باشند. معمولا برخی از شرکت های تولیدی و یا تاجران بین المللی سایت های متعدد با زبان های مختلف طراحی می کنند.

در برخی موارد نیز یک سایت با زبان های مختلف طراحی می شود و قطعا با افزایش زبان سایت هزینه طراحی سایت هم افزایش پیدا میکند.

معمولا زبان دوم سایت ها می تواند انگلیسی، عربی و یا روسی باشد. انتخاب زبان های دوم و سوم سایت به نوع فعالیت سایت بستگی دارد. برخی از محصولات ممکن است مشتری از سراسر دنیا داشته باشند، در این صورت بهتر است زبان انگلیسی برای سایت انتخاب شود. در مواردی که محصول مورد نظر دارای مشتری خاصی می باشد، بهتر است سایت توانایی تغییر به زبان کشور هدف را نیز داشته باشد. برخی از محصولات صادراتی در کشور های حوزه خلیج فارس دارای مشتری بوده، برای چنین سایت هایی زبان عربی مناسب بوده و برخی از محصولات در کشور هایی مانند روسیه دارای مشتری زیادی می باشند. در این صورت بهتر است زبان روسی برای سایت در نظر گرفته شود. اضافه کردن یک یا چند زبان علاوه بر فارسی بر روی یک سایت، هزینه طراحی سایت را تا حدودی افزایش می دهد.

برای اطلاع از هزینه طراحی سایت میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: