نکات کلیدی برای افزایش فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین

10 روش موثر برای افزایش فروش آنلاین

بسیاری از مشتریانی که به دلیل توصیه‌های ماندن در خانه COVID-19 شروع به خرید آنلاین کرده‌اند، به خریداران آنلاین وفادار تبدیل شده‌اند. افزایش فروش آنلاین، هدف اصلی بی شماری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است. چه شما یک کسب‌وکار خرده فروشی دارید چه برای یک غول بزرگ تجارت الکترونیک مانند آمازون کار می‌کنید، افزایش فروش از طریق کانال‌های آنلاین کمی شبیه بازی بولینگ است. به نظر بسیار ساده‌تر از آنچه که هست می‌رسد.

خوشبختانه، ده‌ها روش وجود دارد که می‌توانید فروش آنلاین بیشتری داشته باشید، که بسیاری از آنها را می‌توانید بلافاصله پیاده‌سازی کنید. برخی از این نکات بر استراتژی‌های خاصی تمرکز می‌کنند که می‌توانید پیاده‌سازی کنید، در حالی که برخی دیگر کلی‌تر هستند. در این مقاله، ما 10 استراتژی از این قبیل را بررسی خواهیم کرد. بنابراین چه کالاهای فیزیکی بفروشید چه تجارت مبتنی بر خدمات را اداره کنید، در اینجا 10 تکنیک عملی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش فروش آنلاین از آنها استفاده کنید.

  • در فروش خود صادق باشید

این حرف ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما عجیب است که چگونه بسیاری از سایت‌ها چک می‌نویسند در حالیکه محصولاتشان نمی‌توانند پول نقد کنند. صداقت شما، نه تنها برای شهرت کسب و کار شما بسیار مهم است، بلکه اعتماد به برند شما را تقویت و تشویق می‌کند. ادعاهایی نداشته باشید که نمی توانید آنها را ثابت کنید. مصرف‌کنندگان امروزی نسبت به بازاریابی حساسیت زیادی دارند؛ بنابراین در تمام نسخه‌های فروش خود، از صفحه اصلی تا کمپین‌های ایمیل خود، صادق، صریح و دردسترس باشید.

این آگهی PETA توسط اداره استانداردهای تبلیغاتی در سال 2013 به دلیل ادعاهای غیرمستند از بیلبوردهای بریتانیا بیرون کشیده شد.

این اصل همچنین در مورد اندازه‌ی شرکت شما صدق می‌کند. عدم صداقت در این مورد نه تنها شما را احمق نشان می‌دهد، بلکه به اعتبار برند شما نیز آسیب می‌رساند. اگر شرکت کوچکی هستید، به آن افتخار کنید و در مورد آن صحبت کنید. بسیاری از مصرف‌کنندگان دقیقا به دلیل خدمات شخصی‌تر (که شرکت‌های کوچک قادر به ارائه‌ی آن می‌باشند)، به مشاغل کوچک‌تر روی می‌آورند. سعی نکنید چیزی باشید که نیستید.

  • با افزونه‌های تبلیغاتی، کلیک‌های تبلیغاتی بیشتری دریافت کنید

اگر چیزهایی را به صورت آنلاین می‌فروشید، افزونه‌های تبلیغاتی در هر دو AdWords و Bing موجود است که به شما امکان می‌دهد با مکان‌های بیشتری برای کلیک کردن، تبلیغ خود را بزرگ‌تر کنید و هیچ هزینه اضافی ندارد و نرخ کلیک تبلیغ شما را افزایش می دهد! (در مقاله‌ی ورود به دنیای گوگل ادز می‌توانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید.)

  • نظرات مشتریان و پیام‌های رضایت را نشان دهید.

در محیط رسانه‌های اجتماعی امروزی، بازخورد مشتریان هرگز مهم‌تر از این نبوده است. خوشبختانه، این بدان معنی است که مشتریان راضی شما می‌توانند یکی از با ارزش‌ترین سلاح‌های موجود در انبارمهمات را در اختیار شما قرار دهند.

انبوهی از مشتریان راضی به طور قابل توجهی حتی از بهترین نسخه‌های نوشته شده فروش، تاثیرگذارتر هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نظرات و بررسی‌های مهیج را از مشتریان خود در مورد اینکه چقدر فوق العاده هستید، درج کنید. این نظرات ممکن است در صفحات محصول، صفحه قیمت گذاری، حتی صفحه اصلی شما ظاهر شوند. برای اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید.

افزایش فروش آنلاین

به طور مشابه، گنجاندن برچسب‌های اعتماد می‌تواند یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین باشد، زیرا درک مطلوب‌تری از برند شما در ذهن مشتری ایجاد می‌کند و به طور باالقوه می‌تواند پیشگیرانه بر تردیدها غلبه کند. اگر کسب‌وکار شما دارای مجوزهای حرفه ای است، حتی چیزی مانند عضویت در اتاق بازرگانی محلی خود، آنها را در جلوی دید و در مرکز سایت خود قرار دهید. اگر فهرست قابل توجهی از مشتریان راضی دارید، مطمئن شوید که مشتریان احتمالی شما از آن مطلع هستند.

  • احساس فوریت ایجاد کنید.

مهم است که در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید صادق و شفاف باشید؛ اما هیچ قانونی در برابر ایجاد احساس فوریت برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای خرید از شما در حال حاضر وجود ندارد. با ایجاد حس فوریت، فروش آنلاین را افزایش دهید.

بسیاری از مصرف‌کنندگان به مشوق‌هایی که احساس فوریت ایجاد می‌کنند، از پیشنهادات ویژه حساس به زمان گرفته تا محصولات با نسخه محدود، پاسخ مثبت می‌دهند. اگرچه راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید به اندازه محصولاتی که می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید متنوع است، برخی از استراتژی‌ها ممکن است موثرتر از سایرین باشند. به عنوان مثال، اگر برای جلب نظر مشتریان باالقوه، محصولی با نسخه محدود تولید نکنید، شاید بتوانید به مشتریانی که فورا منتظر خرید هستند، یک انگیزه مالی ارائه دهید، مانند ارسال رایگان یا تخفیف.

در AdWords، می‌توانید از سفارشی‌کننده‌های آگهی، برای نمایش شمارش معکوس برای یک پیشنهاد فصلی یا فروش با زمان محدود استفاده کنید.

  • ضمانت برگشت پول داشته باشید.

اغلب، یکی از قوی‌ترین عوامل در تصمیم مصرف‌کننده برای نخریدن جنسی، ریسک گریزی است. تمایل به اجتناب از ضرر احتمالی! اغلب اوقات، این ریسک درک شده، یک ریسک مالی است. چرا کسی باید محصولات شما را بخرد؟ اگر آنها کار نکنند یا مشتری آنها را دوست نداشته باشد چه؟ حتی خریدهای کوچک می‌توانند خطر «پشیمانی خریدار» را به همراه داشته باشند، بنابراین با ارائه ضمانت بازگشت پول، از همان ابتدا بر این ترس مشتری غلبه کنید.

 

هرچه ریسک بیشتری از تصمیم مشتری باالقوه حذف کنید، احتمال خرید آنها از شما بیشتر است، بنابراین هر چیزی که می‌تواند مشتریان باالقوه را از خرید منصرف کند، حذف کنید.

 

  • انتخاب‌های کمتری ارائه دهید.

برای بسیاری از مشاغل، این مفهوم غیرقابل تصور است. مطمئنا ارائه محصولات بیشتر یک راه عالی برای افزایش فروش است! (البته نه لزوما). در واقع، در بسیاری از موارد، تنوع بیشتر در انتخاب‌ها می تواند منجر به عدم تصمیم گیری از طرف مشتری شود که به نوبه خود منجر به از دست دادن فروش می‌شود.

اگر طیف وسیعی از محصولات دارید، ساختار سایت یا صفحات محصول خود را به گونه ای در نظر بگیرید که حداقل انتخاب‌های ممکن را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این امکان را کاهش دهید که بازدیدکننده توسط ده‌ها محصول مختلف غرق شود. این کار را می توان با مرتب کردن محصولات خود در دسته بندی‌های باریک انجام داد (یک امتیاز اضافی که به بازدیدکنندگان ارائه می کند سهولت بیشتر برای یافتن دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستند، است) یا می‌توانید تاکید بیشتری بر محصولاتی کمتر داشته باشید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که هر چه انتخاب های بیشتری ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتری به جای دیگری برود.

 

  • مخاطب هدف خود را درک کنید.

برای تصمیم گیری صحیح در مورد محصولات و فعالیت‌های بازاریابی خود، باید مشتریان خود را درک کنید. هنگامی که یک فروشگاه آجر و ملات دارید، می‌توانید با مشتریان خود همان جا گفت‌وگو کنید و ببینید چه چیزی برای آنها جذاب است. وقتی مشتریان شما آنلاین هستند، باید به طور فعال اقداماتی را برای یادگیری در مورد آنها انجام دهید.

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در فروشگاه‌های آنلاین و سیستم نقطه فروش (POS) خود، می‌توانید الگوها و ترجیحات خرید را شناسایی کنید. در حالی که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین یک مکالمه رو در رو شود، شما هنوز فرصت‌های زیادی دارید؛ از جمله ایمیل، چت آنلاین و تماس‌های تلفنی برای پرسیدن سوالات و اطلاعات در مورد مشتریان خود.

 

  • از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا بدانید مشتریان چگونه فروشگاه شما را پیدا می‌کنند.

شما می خواهید از زمان و منابع بازاریابی خود عاقلانه استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای تحقیق در مورد اینکه مشتریانی که خرید می کنند فروشگاه شما را چگونه پیدا می کنند، می توانید تلاش‌های خود برای بازاریابی را متمرکزتر کنید. به عنوان مثال، اگر از یک پست وبلاگی در مورد تغذیه سالم، ترافیک زیادی به فروشگاه لوازم آشپزی خود وارد می‌کنید، باید مطالب بیشتری در مورد آن موضوع بنویسید. اگر تقریبا تمام فروش شما از تبلیغات فیس بوک است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی تبلیغات بیشتر سرمایه‌گذاری کنید.

 

  • پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید.

چه چیزی را پیشنهاد می‌کنید که هیچ کس دیگری نمی‌تواند؟ داستان پشت فروشگاه، محصولات و خودتان چیست؟

هنگامی که می‌دانید چه چیزی شما را متفاوت می‌کند، باید آن را از پشت تریبون‌های مجازی فریاد بزنید. می‌توانید آن را در شعار خود قرار دهید، در صفحه اصلی خود آن را برجسته کنید، در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی آن را اعلام کنید و در بازاریابی ایمیلی خود آن را برجسته کنید. با ایجاد کمپین‌های بازاریابی و تلاش‌های خود حول پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود، به مردم دلیلی می‌دهید تا به فروشگاه آنلاین شما بیایند و مهم‌تر از همه، محصولات شما را بخرند.

 

  • روی خدمات مشتری تمرکز کنید.

مشتریان برای خدمات عالی ارزش قائل هستند. طبق گزارش Zendesk، هشتادوچهار درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گزارش دادند که خدمات مشتری یک عامل کلیدی در تصمیم‌گیری برای خرید است. یک صفحه تماس در وب سایت خود ایجاد کنید که به وضوح نحوه تماس با شما را نشان می‌دهد. در صورت داشتن شماره تلفن، آدرس ایمیل و پیوند چت برای کمک به افراد برای دریافت پاسخ فوری، یک صفحه پرسش و پاسخ به وب سایت خود اضافه کنید.

مهم‌تر از همه، هنگامی که مشتریان با شما تماس می‌گیرند، به سرعت پاسخ دهید. از آنجایی که مکالمه حضوری با فروشگاه‌های آنلاین نادر است، از این فرصت برای ایجاد رابطه تا حد امکان استفاده کنید.

موارد مختلفی توسط کسب‌وکارها برای بهبود فروش آنلاین استفاده می‌شود؛ مانند رسانه‌های‌اجتماعی، ترافیک ارگانیک (جذب مخاطب از طریق سئو)، تبلیغات پولی و غیره. با استفاده از آن‌ها تلاش کنید تا کسب و کار خود را با پیشرفته‌ترین ابزارهای تعامل با مشتری غنی کنید و آن را توسعه دهید.

 

هر یک از استراتژی‌های فوق می‌تواند فروش آنلاین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در شرایط مناسب درآمد بالایی ایجاد کند؛ اما انتخاب‌های بهینه برای شرکت شما بستگی به درک شما از مشتریانی دارد که به آنها خدمات می‌دهید.

 

 

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.