نماد ساماندهی

نماد ساماندهی

نماد ساماندهی چیست؟

جدای از سایت نماد اعتماد الکترونیکی سامانه ای دیگری نیز وجود دارد که برای وبمسترها مورد توجه می باشد. این سامانه که در سال 85 با این هدف که اطلاعات مربوط به مدیران سایت های ایرانی را ثبت کند، با عنوان سایت ساماندهی پایگاه های اینترنتی یا همان نماد ساماندهی شکل گرفت. کاربرد دیگری که این سایت دارد این است که به عنوان یک مرجع برای تشخیص هویت مدیران سایت های اینترنتی در کارگروه تعیین محتوای مجرمانه استفاده می شود.

البته به این قضیه باید به دید مثبت نگاه کرد زیرا در صورتی که در یک سایت مطلبی منتشر شود که مجرمانه به حساب بیاید اگر مدیر آن سایت در نماد ساماندهی ثبت نام کرده باشد بلافاصله سایت وی فیلتر نمی شود و ابتدا به وی پیغام داده شده و از او خواسته می شود که محتوای مورد نظر را از سایت حذف نماید و در این صورت سایت فیلتر نخواهد شد. ضمن اینکه نا گفته نماند که ثبت نام در سامانه نماد ساماندهی به نوعی برای تمامی مدیران پایگاه های ایرانی الزامی می باشد. چرا که با اینکار هویت آنان راحتر مشخص میشود.

نماد ساماندهی

چرا باید کسب و کار اینترنتی خودمان را در ستاد ساماندهی ثبت کنیم؟

با توجه به این که در سامانه جدید ستاد ساماندهی به کاربران احراز هویت شده یک لوگو اعطاء می‌شود، نمایش این لوگو در وب‌سایت شما باعث اعتمادسازی بیشتر برای کاربران خواهد شد. البته تا زمان درج این مطلب ثبت مشخصات سایت در این ستاد الزامی است، اما دریافت و نمایش لوگو الزامی نیست. اگر چه هنوز وب‌سایت‌هایی وجو دارد که در این ستاد ثبت‌ نشده‌اند، طبق اطلاعیه‌های این ستاد بزودی همه آنها ملزم به ثبت مشخصات خود خواهند شد البته که این کار به نفع خودشان نیز میباشد چرا که مشتریان با دیدن لوگو راحتتر به اصالت سایت شما اعتماد میکنند.

شرایط دریافت نشان دائم نماد ساماندهی

برای دریافت نشان دائم حتما باید هویت متقاضی این فعالیت احراز شده باشد که این‌ تأییدیه با تطابق کد ملی متقاضی از سامانه ثبت احوال، توسط ستاد ساماندهی صورت می‌گیرد. همچنین حدود فعالیت سایت مورد تقاضا نباید با اساسنامه شرکت یا حیطه فعالیت متقاضی مغایرت داشته باشد که این برسی مغایرت توسط کارشناسان ستاد انجام خواهد شد.

کدام دسته از سایت‌ها باید نماد ساماندهی داشته باشند؟

تمامی سایت‌های فعال ایرانی صرف‌نظر از نوع و موضوع فعالیت اعم از تجاری، شرکتی، شخصی، فرهنگی یا دولتی ملزم به ثبت مشخصات خود در این سامانه هستند و باید دارای نماد ساماندهی باشند. از لحاظ نوع و موضوع فعالیت تفاوت خاصی بین آنها وجود ندارد. لازم به تذکر است که نشان ستاد ساماندهی با نماد اعتماد الکترونیک متفاوت است. برای سایت‌هایی که فعالیت تجاری ندارند نیازی به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نیست برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نماد اعتماد الکترونیک میتوانید مقاله نماد اعتماد الکترونیک چیست را مطالعه کنید.

درکدام سامانه باید ثبت‌نام کرد جدید یا قدیم؟

در صفحه اول ستاد ساماندهی با دو بخش متفاوت سامانه جدید و سامانه قدیم مواجه خواهید شد. اگر قبلا در این ستاد ثبت‌نام کرده‌اید لازم است مجددا در سامانه جدید ثبت‌نام کرده و مشخصات خودتان را تکمیل کنید و اگر اولین بار است که ثبت‌نام می‌کنید نیازی به ثبت نام در سامانه قدیم نیست و فقط در سامانه جدید ثبت‌نام کنید.

انواع لوگو ستاد ساماندهی

نشان ستاد ساماندهی به دو صورت موقت و دائم صادر می‌شود. نشان موقت زمانی صادر می‌شود که متقاضی تعهدنامه الکترونیک موجود در سایت ستاد را پر کرده باشد و احراز هویت صورت گرفته اما هنوز صلاحیت متقاضی برای انجام این فعالیت در دست بررسی است. نشان موقت سه‌ماه اعتبار دارد و پس تأیید صلاحیت به نشان دائم تغییر پیدا خواهد کرد. نشان دائم به متقاضیانی که صلاحیت آنها احراز شده باشد تعلق می‌گیرد و مدت زمان اعتبار آن شش ماه است.

شرایط دریافت لوگو دائم ساماندهی :

امکان دریافت لوگو ساماندهی برای افراد حقیقی نیز وجود دارد.

  1. احراز هویت : در حال حاضر سامانه ساماندهی به ثبت احوال برای بررسی کد ملی متصل است.
  2. فعالیت رسانه بر خط مورد تقاضا ، خارج از موضوع فعالیت رسمی شخص حقیقی یا حقوقی نباشد ، برای مثال وب سایتی که متعلق به یک شرکت می باشد و در زمینه خاصی فعالیت دارد ، این موضوع خاص باید در اساسنامه شرکت نوشته شده باشد.
  3. متصدی رسانه بر خط صلاحیت قانونی فعالیت در موضوع رسانه را داشته باشد ، اگر بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران نیاز به مجوز داشت ، متقاضی این مجوز را کسب نماید.
  4. موضوع فعالیت رسانه بر خط طبق قوانین جاری کشور باشد.
  5. تکمیل فرم دریافت لوگو ، نوع برخط و فعالیت و موضوع آن

مدارک لازم برای کسب و کارهای دارای نماد ساماندهی‏‏

– ارائه نشانی دفتر کار یا اقامتگاه قانونی متقاضی.
۲- گواهی صلاحیت شخصی از نیروی انتظامی.
۳-  گواهی اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده.
۴- گواهی گذراندن دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب وکار از مدارک نماد ساماندهی است.

۵- تأییدیه ویژگی‌های تخصصی کسب و کار مجازی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

۶- تصویر کارت ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی و یا گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
۷- تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی برای آقایان کمتر از پنجاه سال سن یا گواهی اشتغال به تحصیل.
۸- پروانه تخصصی و فنی یا دیپلم فنی یا مدارک تحصیلی دانشگاهی مرتبط، یا معرفی یک نفر واجد شرایط مذکور برای صنوف.
۹-  مصوبه هیأت مدیره برای صدور پروانه کسب به نام مدیر عامل یا یکی از صاحبان امضاء مطابق اساسنامه و آخرین آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت برای اشخاص حقوقی.

نماد ساماندهی

مزایای نماد ساماندهی در طراحی سایت

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم عضویت در نماد ساماندهی و گرفتن لوگو آن هم باعث می شود که از اعتماد بیشتری نزد مشتریان برخوردار باشید و هم اینکه در صورتی که ناخواسته و یا به هر دلیل دیگری یک محتوای مجرمانه در سایت منتشر کردید سایت شما فیلتر نشده و دچار ضرر و زیاد و تلف شدن وقتتان و نیز سلب اعتماد مشتریان نخواهد شد و قبل از فیلتر به شما اخطار داده شده و اگر محتوا را حذف نمایید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اما در صورت تکرار و یا عدم حذف مطلب سایت شما فیلتر و طبق قانون با مدیر سایت نیز برخورد می گردد پس انجام اینکار برای شما ضرری که ندارد هیچ بلکه سود فراوانی هم دارد پس بعداز طراحی سایت خود حتما به نماد ساماندهی توجه کنید.

مراحل اعطای لوگو چگونه است؟

پس از اینکه متقاضی مراحل تاییدیه فنی سایت خود را انجام دهد، امکان درخواست لوگو برای وی فراهم می شود. فرآیند اعطای لوگو به این شرح است:

۱- تکمیل فرم درخواست لوگو و اخذ تعهد الکترونیکی

۲- اعطای کد لوگوی موقت جهت قراردادن در صفحه اول سایت

۳- بررسی توسط کارشناس

۴- تایید کارشناس

۵- تایید نهایی

۶- اعطای کد لوگو جهت قرار دادن در صفحه اول سایت

نکته: در صورتی که در مرحله بررسی کارشناسی نقصی در درخواست وجود داشته باشد یا فعالیت نیاز به مجوز داشته باشد که متقاضی آن را کسب نکرده باشد، نقص درخواست به متقاضی اعلام می شود و پس از رفع نقص تایید و اعطای لوگوی دائم صورت می گیرد.

پس در گرفتن نماد ساماندهی تردید نکنید و هرچی سریعتر نسبت به گرفتن آن اقدام کنید و در هر یک از مراحل به مشکل خوردید میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با تیم ما در ارتباط باشید.

خدمات دات وب | Dotweb

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: