طراحی وب سایت معرفی

اگرچه طراحی وب‌ سایت معرفی می‌تواند آسان باشد، اما چیزهای بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا به چشم می‌آید وجود دارد. اولین وظیفه شما، قبل از سرمایه‌گذاری روی زمان یا پول، باید این باشد که دلیل اصلی حضور در اینترنت را مشخص کنید و مخاطبانی را که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، شناسایی کنید. محتوا، همچنین دامنه و کیفیت طراحی باید بر اساس پاسخ به سوالات بالا هدایت شود.

اولین وظیفه شما هنگام برنامه‌ریزی یک وب‌سایت باید این باشد که دلیل اصلی آنلاین بودن خود را تعیین کنید و مخاطبان خود را شناسایی کنید.

طراحی وب سایت معرفی

 

هدف های طراحی وب سایت معرفی

هدف شما ممکن است به همان اندازه کلی باشد که با ارسال معادل آنلاین یک بروشور، آگهی نمایشی یا خبرنامه به دنیا اطلاع دهید که وجود دارید یا ممکن است به اندازه‌ی افزایش فروش با ارائه آنلاین محصولاتتان، خاص باشد. بدیهی است که دومی، دامنه کار را افزایش می‌دهد زیرا سایت شما باید نرم افزار تجارت الکترونیک را داشته باشد. مطمئن شوید که اهداف توسعه شما با منابعی که برای ایجاد و نگهداری یک سایت در دسترس دارید، مطابقت دارد. در غیر این صورت، اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را مجددا ارزیابی کنید و آنها را بر اساس منابع خود، تنظیم کنید.

گام بعدی این است که پروفایلی از مخاطبان هدف خود ایجاد کنید تا بتوانید سایتی را طراحی کنید که پاسخگوی نیازها و علایق آنها باشد. محتوا را با تفکر و از دیدگاه بازدیدکنندگان خود انتخاب کنید.

چگونه می‌توانید به ارزش تجارب آنلاین آنها بیافزایید؟ چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را متفاوت از نسخه الکترونیکی یک صفحه چاپی کنید؟ به عبارت دیگر، چگونه وب‌سایت خود را برای بازدیدکنندگان جذاب می‌کنید؟

افزودن ارزش بازدیدکننده

افزودن ارزش مبتنی بر اطلاعات در واقع کلید افزودن ارزش بازدیدکننده است.

 

راه های تطبیق طراحی وب سایت معرفی با پایگاه مشتریان

 

راه‌های زیادی برای تطبیق وب‌سایت‌تان با پایگاه مشتریتان وجود دارد، حتی اگر پایگاه دوستان و خانواده‌تان باشد. افزودن ارزش مبتنی بر اطلاعات واقعا کلید مشکل است. هرچه بیشتر تجربه مشتری خود را افزایش دهید، موفقیت سایبری شما بیشتر خواهد بود و ابزارهای زیادی برای کمک به شما در انجام آن وجود دارد؛ اما بیایید با نگاهی به روش‌هایی شروع کنیم که کسب‌وکار وب‌سایت خود را به ویژه برای بازدیدکنندگان، جذاب کرده‌اند.

شهر کتاب پاول

این شهر کتاب، به دوستداران کتاب اجازه می‌دهد تا در وب‌سایت خود به همان اندازه که مکان فیزیکی چهار طبقه شامل کتاب است، گم شوند. وب‌سایت، شامل کل کاتالوگ فروشگاه است، البته، شامل گزینه‌های خرید آنلاین نیز می‌باشد. همچنین شامل یک وبلاگ فعال است که توسط اعضای مختلف کارکنان به آن کمک می‌شود. علاوه بر این، دارای یک تقویم فعال از رویدادها، توصیه‌های کارکنان و بسیاری موارد دیگر است. این وب‌سایت به معرفی کتاب‌ها می‌پردازد و می‌تواند نمونه‌ای عالی از یک وب‌سایت معرفی باشد.

TBWA در سراسر جهان

این آژانس تبلیغاتی بین‌المللی از وب‌سایت خود برای به نمایش گذاشتن نمونه کارهای چشمگیر خود استفاده می‌کند. همچنین گروه‌های متمرکز آنلاین و نظرسنجی انجام می‌دهد و به طور کلی محتوای زیادی را برای علاقه‌مند نگه داشتن بازدیدکننده ارائه می‌دهد.

مک دونالد

هر چیزی که در مورد دنیای فست فود فکر کنید، در این وب‌سایت وجود دارد. مک‌دونالدز وب‌سایت‌های فرعی مختلفی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد که بازدید از آنها، بیش از بررسی منوها، فرم‌های درخواست‌های شغلی و توصیف غذاها است. به عنوان مثال، سایت آنها Happy Meal  بازی‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های الکترونیکی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

طراحی وب سایت معرفی

نگاه کردن به وب‌سایت هایی مانند این وب‌سایت، ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست، زیرا ابزارهای زیادی برای ایجاد یک تجربه کاربری جذاب وجود دارد:

 

وبلاگ‌ها

وبلاگ‌ها یا به طور کلی، سیستم‌های مدیریت محتوا CMS)) راه آسانی برای ایجاد محتوا در اختیار شما قرار می‌دهند. به جای ایجاد صفحات وب جدید، به سادگی آنچه را که می‌خواهید بگویید در ویرایشگر وبلاگ وارد می‌کنید و آن را ارسال می‌کنید. نرم‌افزار، بقیه کارها را انجام می‌دهد. به‌طور کلی، وبلاگ‌ها به‌عنوان نوعی دفتر خاطرات ارائه می‌شوند که جدیدترین مطالب ارسال شده در ابتدا نمایش داده می‌شوند. اما اکثر وبلاگ‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که محتوا را هرطور که دوست دارید ارائه دهید. محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا وردپرس، دروپال و جوملا هستند.

انجمن‌ها

انجمن‌ها راه بسیار خوبی را برای کاربران وب‌سایت فراهم می‌کنند تا محتوای خود را ایجاد کنند. آنها می‌توانند بدون دروازه وب‌سایت، گفتگوهای خود را شروع کنند و این گفتگوها می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد؛ اما توجه داشته باشید: مدیریت یک انجمن می‌تواند کار دشواری باشد. گزینه‌های زیادی برای پلتفرم‌های انجمن وجود دارد.

ویکی‌ها

ویکی‌ها به گروهی از افراد اجازه می‌دهند تا برای ایجاد محتوا با یکدیگر همکاری کنند. معروف‌ترین مثال در این زمینه دیکشنری آنلاین ویکی پدیا است؛ اما بسیاری از سایت‌ها از این فناوری برای بخشی یا تمام محتوای خود استفاده می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی

تعدادی نرم افزار وجود دارد که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا شبکه‌های اجتماعی خود را راه اندازی کنند. این نرم‌افزارها می‌توانند برای سازمان‌هایی که می‌خواهند محتوای خود را به گونه‌ای کنترل کنند که گزینه‌های دیگری مانند فیس‌بوک اجازه نمی‌دهند، عالی باشد. تعداد انگشت شماری از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که در حال توسعه فعال هستند.

بسیاری از این موارد برای نصب خودکار از طریق ارائه دهنده میزبانی وب شما در دسترس هستند. و ابزارها به اینها محدود نمی‌شوند. علاوه بر این، مواردی مانند پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، تقویم‌ها، نظرسنجی‌ها، ابزارهای آموزشی، گالری‌های تصاویر و موارد دیگر وجود دارد.

 

محتوا پادشاه است

زمانی که مشخص کردید خود و مخاطبانتان چه می‌خواهید، وقت آن است که محتوا را آماده کنید که بیش از تبدیل اسناد موجود به HTML است. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که بهتر است در سایت‌های معرفی خود ازآنها استفاده کنید:

 

صفحه اصلی باید مخاطبان شما را جذب کند، نه اینکه آنها را غرق در اطلاعات کند. طرح بندی را ساده و متن را مختصر نگه دارید. برای برقراری ارتباط با نام تجاری خود، گرافیک اضافه کنید.

بازتولید بروشورهای موجود یا سایر اسناد در وب به خوبی کار نمی‌کند. افراد دامنه توجه کوتاهی دارند و به خصوص دوست ندارند حجم زیادی از متن را روی صفحه کامپیوتر بخوانند. فقط از قانع کننده‌ترین اطلاعات استفاده کنید. در صورت لزوم، عنوان و متن پررنگ اضافه کنید تا خواندن آسانتر شود.

اگر باید مقالات طولانی را اضافه کنید، آنها را به بخش‌هایی با عنوان تقسیم کنید. یک فهرست یا فهرست مطالب در بالای صفحه، با پیوندهایی به هر بخش ایجاد کنید. اگر می‌خواهید دسترسی به اسناد زیادی را فراهم کنید، یک ویژگی جست‌وجو اضافه کنید یا آنها را به‌عنوان فایل‌های PDF ارائه کنید که می‌توانند برای چاپ و خواندن آفلاین بارگیری شوند.

 

 تصویر طراحی وب سایت معرفی

طراحی وب سایت معرفی

 

از گرافیک برای بهبود سایت استفاده کنید، اما اندازه فایل‌های گرافیکی را تا حد امکان به حداقل برسانید. فقط آن دسته از تصاویری را بگنجانید که ارزش افزوده دارند.

طرح‌بندی که هنگام مشاهده در مرورگر وب مورد علاقه‌تان خوب به نظر می‌رسد ممکن است برای افرادی که با مرورگر دیگری یا در دستگاه تلفن همراه، مانند تلفن هوشمند به سایت دسترسی دارند، متفاوت به نظر برسد. صفحات وب خود را با مشاهده آنها در تعدادی مرورگر از جمله کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و سافاری بررسی کنید.

برای افزایش اطلاعات، پیوندهایی به محتوای مرتبط در سایر وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌ها اضافه کنید.

اگر برای پاسخ دادن وقت دارید، بازخورد را از طریق ایمیل تشویق کنید. اطلاعات ارزشمندی از مخاطبان خود دریافت خواهید کرد.

ترافیک سایت خود را اندازه گیری کنید. محبوب‌ترین صفحات را تعیین کنید و مسیرهای بینندگان را از طریق صفحات وب خود ردیابی کنید تا بتوانید محتوای خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

یک تجربه کاربری مفید و لذت بخش ایجاد کنید

به یاد داشته باشید که تقریبا یک میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد. به بازدیدکنندگان دلیلی بدهید که به وب‌سایت شما بیایند و زمانی که به آنجا رفتند، دلیلی برای ماندن به آنها ارائه کنید. برای ایجاد یک وب‌سایت موفق، به چیزی بیشتر از محتوای با کیفیت نیاز دارید. اما داشتن محتوای باکیفیت، همچنان مهم‌ترین مولفه، در موفقیت وب‌سایت است.

 

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: