طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

در این مقاله ما قصد داریم به شما بگوییم که مراحل طراحی لوگو به چه شکل است و به این سوال مهم که چگونه طراح لوگو شویم و یا برای طراحی لوگو چه درخواست هایی از مجری پروژه داشته باشیم پاسخ خواهیم داد. مراحل طراحی لوگو حرفه ای شاید کمی پیچیده باشد، اما شما می توانید در آخر این مقاله مشکلات و نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

طراحی لوگو اکنون از آن حالت یکنواخت و قدیمی خود خارج شده است و روز به روز در حال پیشرفت و مدرن شدن است. تا آنجا که امروزه از طراحی لوگو به عنوان یک علم گرافیکی وسیع یاد می شود. همانطور که تاکنون کتاب ها و مقالات بسیاری راجع به این زمینه منتشر شده است؛ حتی مجلات علمی معتبر دنیا مانند مجلات ISI نیز امروزه علاقه مندی خاصی را به مباحث پیرامون برندینگ و طراحی لوگو نشان داده اند و اقدام به چاپ مقالات در این زمینه می کنند چرا که طراحی لوگو مهمترین کار برندینگ شماست.

اما طراحی لوگو شامل مجموعه ای از کار ها و چک لیست هایی است که یک متخصص طراحی ملزوم است تا این روند را به درستی طی کند تا طراحی لوگو را که مبحثی مهم در دنیای کسب و کار و برندینگ است را به بهترین شکل انجام دهد. ازین رو لازم است که هر طراحی این روند را به درستی بشناسد و تلاش کند هر مرحله از آن را به درستی طی کند و بهترین بازدهی را برای مشتری داشته باشد. به همین علت قصد داریم در این مقاله از دات وب بسیاری از این چک لیست ها را در اختیار شما مجریان و کارفرمایان بگذاریم.

اصول طراحی لوگو

طراحی لوگو

آیا نیاز است که لوگو شامل نام شرکت باشد ؟

البته که شما می خواهید نام خود رابرای شناسایی کسب و کارتان درذهن مشتری حک کنید. اما همیشه بکار بردن نام طراحی لوگو ایده مناسبی نیست . در صورتی که نام سازمان یا شرکت خیلی طولانی و یا عمومی است یا عموما ترجمه درستی ندارد ، بکاربردن نام شرکت لوگو را فراموش کنید چرا که در این صورت اینکار نه تنها شما را در ذهن ها حک نمیکند بلکه باعث فراموش شدن شما هم میشود.


لوگو شرکت رادر تمام اندازه هایی که نیاز است درمکان های مختلف استفاده کنید تصور کنید. در بعضی مواقع نام شرکت درهمه جا خوانا نیست، اگر نام سازمان شما نیز درکنار لوگو همیشه خوانا نیست نام آن رابکار نبرید چرا که اگر کاربر در خوانش آن راحت نباشد به راحتی از روی آن میگذرد.

از رنگ بندی سازمان پیروی کنید :

در صورتی که مجموعه شما از رنگ هادر تبلیغات به درستی استفاده کرده و رنگ بندی خاصی برای خود درذهن مخاطبین ثبت کرده است بسیار مهم است که آن رنگ هادر لوگو بکار بروند چرا که مشتریان شما را با آن رنگ میشناسند و شما را با آن رنگ به یاد می آورند.


استفاده مداوم از رنگهای خاص درسازمان حس آشنایی ایجاد می کند.


اگر سازمان شما با طیف رنگ های خاص برند سازی شود ، درذهن مردم یک حس آشنایی ناخود آگاه با آن رنگ ها ایجاد می شود.


در صورتی که سازمان شما برای خود رنگ هایی خاصی درنظر نگرفته و یا کسب و کار شما درحال راه اندازی می باشد.


از لوگوی برند های معروف الهام بگیرید ولی کپی نکنید چرا که با کپی کردن نه تنها نمیتوانید خود را در ذهن مشتری حک کنید بلکه با اینکار شما کسب و کار خودتان را کپی شده از روی بیزنسی دیگر معرفی میکنید.


ساختن لوگویی مشابه برند های معروف و مورد علاقه ممکن است وسوسه بر انگیز باشد ؛ اما برای مخاطبین این کار تنبلی ، عدم خلاقیت و بی استعدادی سازمان اطلاق می شود و از آنها را از اعتماد به شما منع میکند.


لوگو های برند های معروف در زمینه کاری خودتان بررسی کنید ، چه چیزی درآنها برای شما جذاب است ؟ چه نکته ی منفی وجود دارد ؟ البته خیلی درگیر این مسئله نشوید بررسی ۱۰ – ۱۲ لوگو برای اینکه به شما برای خلاقیت ایجاد لوگو و پروراندن ایده کافی است.

لطفا ساده باشید …

طراحی لوگو

در حالی که ممکن است تلاش کنید با طراحی لوگوی تجاری خود پیام های زیادی منتقل کنید اما زیاده کاری دراین امر موفقیت رابه خطر می اندازد همانجور هم که میبینید تمامی برند های بزرگ از لوگوهای بسیار ساده استفاده میکنند.


از بکار گیری رنگهای زیاد اجتناب کنید ، از یک فونت استفاده کنید ، یک لوگوی گیج کننده و شلوغ هیچ پیامی را نمی تواند انتقال دهد.


اگر از اجزای زیادی درساخت لوگو استفاده کنید درک آن برای مخاطب سخت می شود و نمی دانند به کجا دقت کنند و چه پیامی درآن نهفته است و به سادگی و با بی توجهی از روی آن میگذرد .

ارزیابی برند

طراحی لوگو

اولین قدم در طراحی لوگو این است که برندتان را درک کنید و بفهمید که اهداف کسب و کار شما چیست ، این مرحله به کشف مشتری معروف است. یک لوگو هیچ وقت اثر بخش نخواهد بود مگر اینکه بدانید افراد چه تصوری از برندتان دارند.

بسیاری از اطلاعات مورد نیاز شما در مورد یک برند و کسب و کار در دسترس شماست اما همیشه مشتری هایی وجود دارند که نمیتوانند آنچه را که میخواهند یا خودشان نمیدانند را بیان کنند و این وظیفه طراحان است که این اطلاعات را به دست بیاورند. طراحان باید به صورت عمیق در مورد برند تحقیق کنند و اطلاعات کشف شده را در مراحل طراحی لوگو خود قرار دهند.

طراحان باید با بررسی و تحقیق برند درک کنند که مشتری ها چه احساسی در مورد برند مورد نظر دارند و این احساس را با کلماتی زیبا بیان کنند.این کار در آینده به آن ها کمک خواهد کرد که لوگو زیبا و هدفمند تری طراحی کنند.

• لوگو های هوشمندانه برند ها را زنده میکنندمیتوان گفت که طراحی طرح های فوق العاده به استعداد نیاز دارد اما هیچ وقت نمیتوانید به طور دقیق بگویید که شما استعداد بالایی در این زمنیه دارید یا خیر.آنچه میتوان با اطمینان گفت این است که لوگو های بزرگ به طور تصادفی طراحی نمیشوند.آنها نتیجه تفکر انتقادی، همکاری، کاوش، شکست و شروع دوباره است.هر جزئیاتی از لوگو شما مانند رنگ ها، فونت ها، اندازه ها،شکل ها و موارد دیگر میتواند بر روی نوع تصور ایجاد شده بر روی مشتریان تاثیر بگذارد.بنابراین یک فرآیند طراحی مناسب لوگو میتواند بهترین فرصت برای تجدید چشم انداز برند شما باشد.

همچنین شما میتوانید برای ارتباط با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: