یکی از موارد مهم در مورد مراکزی که از سیستم نوبت دهی سنتی استفاده میکنند، حجم زیاد مراجعین و تهیه لیست انتظار برای آنها است. امروزه ایجاد فضای مناسب برای مراجعین، ایجاد محیطی آرام برای انتظار با ظرفیت بالا و داشتن یک یا چند منشی برای ارائه خدمات و صف برای مشتریان بسیار هزینه بر است همچنین باعث اذیت شدن مراجعین شده و آنها خسته شوند. شما میتوانید درخواست طراحی اپلیکیشن نوبت دهی بدهید که بیماران در این سیستم میتوانند نام پزشک و زمان مراجعات خود را مشخص کرده و هزینه ویزیت را به صورت آنلاین پرداخت کنند و پزشکان میتوانند زمانهای مراجعه بیماران را بلافاصله مشاهده کنند و برنامه ریزی خود را راحتتر و دقیق تر انجام دهند.
تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا بیشتر بیمارستان ها و کلینیک ها دارند به سمت طراحی سایت و اپلیکیشن نوبت دهی آنلاین می روند؟
مزایای استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی چیست؟
بیماری کرونا چند ماهی هست در کشور گسترش پیدا کرده است و مطب ها و بیمارستان ها بخاطر ازدحام جمعیت یکی از بهترین مکان ها برای انتقال بیماری کرونا هستند، بهترین راه کار برای کاهش ازدحام جمعیت در بیمارستان ها و کلینیک ها استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین هست که هر مراجعه کننده ای در ساعت مشخص شده بیاید و دیگر در صف انتظار وقتشان هدر نرود.
یکی از اصلی ترین دغدغه پزشکان هدر رفتن وقتشان به دلیل نیامدن بیمار در زمان تعیین شده است. بیمار به خاطر این که پولی برای رزرو نوبت پرداخت نمی کند اگر بدون اطلاع قبلی نوبت خود را کنسل کند هیچ ضرری نمی کند و تنها کسی که این بین ضرر میکند پزشک است چرا که یک وقت خود را بیهوده هدر داده است! بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین است. حتما می پرسید چرا؟ در سامانه نوبت دهی آنلاین میتوانید کل مبلغ ویزیت را موقع رزرو کردن نوبت بگیرید و از آمدن بیمار اطمینان حاصل فرمایید.
امکان جابجایی و لغو نوبت توسط پزشک یا بیمار
نمایش وضعیت نوبت رزرو شده (لغو نوبت، مراجعه کرده، مراجعه نکرده، پذیرش شده، پذیرش نشده، ویزیت شده، ویزیت نشده)
جلوگیری از لغو نوبت بدون اطلاع قبلی و ازدحام جمعیت در مرکز درمانی
تشکیل پرونده به صورت آنلاین و شرح بیماری
تغییر مدت زمان پیش فرض ویزیت مطابق با نظر پزشک
پرداخت حق ویزیت با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی
نمایش آمار (تعداد بیمار ویزیت شده، تعداد افرادی که مراجع نکرده اند، کل هزینه دریافت شده)
تغییر تعرفه حق نوبت پزشک
قابلیت پرسش و پاسخ (عوارض دارو، تداخل داروها، زمان مصرف دارو و غیره)
ارسال پیامک و نوتیفیکیشن جهت یادآوری نوبت
نوبت دهی آنلاین یک مزیت رقابی برای دکترها و بیمارستان ها به حساب میاد که میتواند با دادن یک حس خوب به مشتری باعث افزایش وفاداری مریض شود، علاوه بر این مریض میتواند هر زمان شبانه روز نوبت بگیرد، که همین کار باعث افزایش تعداد ویزیت شما میشود چون مشتری یادش نمی رود که ویزیت بگیرد.
وقت منشی مطب هم نیز تلف نمیشود و نیاز نیست هر دقیقه جواب مخاطب را برای وقت گرفتن بدهد.
یکی از اصلی ترین ویژگیهای طراحی اپلیکیشن پزشکی این است که اگه به هر دلیلی مشتری آن روز نیاد شما چون با استفاده از پرداخت درون برنامهای پول ویزیت خود را گرفته اید دیگر نیاز نیست نگران باشید که مشتری میاد یا نه چرا که اگر مراجعه کننده به مطب مراجعه نکند وقت و هزینه ای که برای ویزیت پرداخت کرده سوخت میشود پس خود را ملزم به حضور میکند.
با داشتن اپلیکیشن نوبت دهی میتوانید در هر زمان دلخواه به مشتریتان نوبت بدهید.
شما به خاطر نصب بودن اپلیکیشن روی گوشی مشتری میتواند نوتیفیکیشن به مشتری بدهید و از تخفیفها یا اخبار مهم مشتری خود را آگاه کنید و همچنین وقتشان را از همین طریق به آنها یادآوری کنید.
وب سایت پزشکی شما جایی است که اولین تصور از کلینیک و کادر پزشکی شما در ذهن بیمارانتان ایجاد میکند . باید با بیمارانتان به نحو احسنت ارتباط برقرار کنید. این بخش مهمی از رشد اقدامات پزشکی شما و کمک به بیماران شما برای زندگی سالم تر است. بنابراین باید سایت شما طوری حرفه ای طراحی شود تا تاثیر مثبتی در ذهن مراجعه کنندگانتان ایجاد کند و شما را به بهترین نحو ممکن به کاربر نشان دهد تا کاربرا بتواند به شما و کارتان اعتماد کند. از جمله ویژگی هایی که به ایت شما اعتبار بیشتری می بخشد شامل:
شما باید دو بخش در طراحی سایت نوبت دهی تان ایجاد کنید که یکی برای عضویت و ثبت نام پزشکان و دیگری برای عضویت و ثبت نام بیماران می باشد تا بتوانند وارد پرتال شخصیشان شود و در امنیت کامل مشخصاتشان را ثبت کنند و فعالیت هایشان را انجام دهند.
بیماران باید بتوانند پروفایل پزشکان را مشاهده کنند تا پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند. پروفایل ها باید حاوی اطلاعات مربوط به گواهینامه ها ، تجربه ها ، شایستگی ها و تخصص گفته شده باشد. یکی از اقدامات مفید در این بخش این است که صفحه ایی طراحی کنید که رتبه بندی و بازخورد بیماران قبلی و فعلی را داشته باشد ، تا کاربران بتوانند مشاهده کنند که آیا پزشک مورد نظرشان بیماران قبلی خود را از نظر ارتباط ، درمان ، صلاحیت و غیره توانسته است راضی کند یا نه که بتواند راحتتر به پزشک اعتماد کند.
بگذارید بیمارانتان از طریق تخصص ، رتبه بندی ، تجربه و مکان پزشکان و کادر های درمانی مورد نظرشان را جستجو کنند. شما میتوانید در صفحه ی اصلی سایتتان کادر جستجویی را طراحی کنید که شامل فیلتر های انتخاب استان، انتخاب تخصص و انتخاب نام پزشک یا مرکز درمانی باشد تا مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند به هدفشان دست یابند.
شما می توانید پنلی را طراحی کنید که به بیمارانتان زمان قرارهای ملاقاتشان را یادآوری کند تا مانع فراموش شدن قرار های ملاقاتشان شوید. البته در نظر داشته باشید که از این پنل بیش از حد استفاده نکنید چرا که باعث خستگی کاربر نیز میشود.
اجازه دهید کاربران بدون مراجعه به کلینیک با پزشکان خود از طریق چت های خصوصی مثل تماس تصویری و صوتی ارتباط برقرار کنند. همچنین به بیمارانتان اجازه دهید که نتایج آزمایش ، نسخه ها، تصاویر رادیولوژی و سونوگرافی و… را بصورت آنلاین مشاهده کنند تا در زمان آنها صرفه جویی شود.
شما باید به طور منظم راهنماهای مفید برای زندگی سالم و مشاوره در مورد بیماری ها و اخبارات و مقاله های پزشکی بروز را در بخش وبلاگ سایت برای کاربرانتان به اشتراک بگذارید.
اگر قصد طراحی سایت نوبت دهی و یا طراحی اپلیکیشن نوبت دهی را دارید میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.