طراحی اپلیکیشن فروش فایل

طراحی اپلیکیشن فروش فایل

طراحی اپلیکیشن فروش فایل

اول از همه باید بدانیم که طراحی اپلیکیشن فروش فایل چیست و به چه دردی می خورد ؟؟؟
قبل از شروع هر فرآیند طراحی، لازم است سوالاتی از خود بپرسید، هر محصولی را می‌توان با در نظر گرفتن دیدگاه‌های بسیاری طراحی کرد. اما همیشه بهتر است دامنه‌ی ساخت محصول متمرکزتر و مختصرتر باشد.

آیا باید بازار خاصی را هدف قرار داد؟
آیا این برنامه، برای بخش خاصی یا گروهی از کاربران قابل اجرا است؟
چه نوع فایلی باید در سایت فروخته شود؟

روند طراحی را می‌توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

تحلیل رقبا
تحقیق در مورد کاربر
شخصیت‌ها بر اساس تحقیقات کاربر
تجزیه‌وتحلیل مدل‌های کسب‌وکار بر اساس تمام مراحل بالا
طرح‌ها، وایرفریم‌ها یا ماکت‌ها

تحلیل رقبای اپلیکیشن فروش فایل
می‌توان با گشت وگذار در سایت‌ها و جست‌وجو در googleplay اشخاص یا شرکت‌های دیگری که در کار فروش فایل هستند را یافت و به بررسی نقاط ضعف و قدرت آن‌ها پرداخت.
تحقیق در مورد کاربران
مشتری این فایل‌ها کیست؟ این اپلیکیشن برای چه کسی ساخته می‌شود؟ دیدگاه‌ها و روند مشتریان فعلی چیست؟ به چه نوعی از کاربران می‌توان خدمت کرد؟ مخاطب هدف این اپلیکیشن، چه کسانی خواهند بود؟

برای این کار می‌توان با برخی از مشتریان مصاحبه کرد و سوالات زیر را پرسید:

آیا شما یک خواننده مشتاق هستید؟
چه نوع فایلی را استفاده می‌کنید؟
در حال حاضر چه فایل‌هایی را درتلفن همراه خود دارید؟
آیا حاضرید فایلی را بخرید و استفاده کنید؟
چند وقت یکبار یک فایل می‌خرید؟
چه عواملی در خرید یک فایل نقش دارند؟
دوست دارید در یک سال چقدر پول خرج فایل کنید؟

تعریف اپلیکیشن
با توجه به نیازهای مختلف کاربران و با توجه به اینکه نیاز به ساخت اپلیکیشن موبایل وجود دارد، پایگاه‌های مشتریان هدف خود را فهرست کنید. با توجه به این فهرست، می‌توان مواردی که در اپلیکیشن مورد نیاز است را شناسایی کرد.

طراحی اپلیکیشن فروش فایل

اقدامات کاربر:
فهرست فایل‌هایی برای فروش
جست‌وجوی فایل با توجه به موضوع آن
اعمال فیلترها برای جست‌وجو
با استفاده از گزینه چت، روی پلتفرم مذاکره کنید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید.
پرداخت را با گزینه‌های پرداخت یکپارچه انجام دهید.
از بخش راهنمایی استفاده کنید.
تماس با تیم پشتیبانی را در نظر بگیرید.

انتخاب بهترین مدل

از3 نوع مدل قابل پیاده‌سازی برای فروش، می‌توان استفاده کرد:

مدل مبتنی بر موجودی
مدل بازار
مدل هیبریدی

مدل مبتنی بر موجودی:
در این مدل، پلتفرم ما فهرست مخصوص به خود را خواهد داشت که در آن مجموعه‌ای از فایل‌ها نگهداری می‌شوند. تمام فایل‌هایی را که موجود است، فهرست می‌کنیم و خریدار می‌تواند آن را با قیمت تعیین‌شده از ما بخرد.

مدل بازار

در مدل بازار، فروشنده باید مبلغی را برای فهرست کردن فایل در پلتفرم ما بپردازد. فهرست اول را می‌توان رایگان نگه داشت تا فروشندگان بیشتری را جذب کند.
خریداران و فروشندگان مستقیما با یکدیگر معامله خواهند کرد و ما به عنوان یک شرکت فقط تسهیل کننده هستیم.
ما بخشی از معامله‌ای که بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود، نخواهیم بود. از این رو ما را از هرگونه نقض قرارداد بین خریدار و فروشنده معاف می‌کند.
هنگامی که خریدار و فروشنده در مورد معامله مذاکره کردند، می‌توانند فروش‌های خود را مدیریت کنند. آخرین مدل، مدل هیبریدی است که برای فروش فایل، مناسب‌تر است.

طراحی اپلیکیشن فروش فایل

مدل هیبریدی:
در حالی که در مدل بازار، مفهوم خود تکمیلی وجود دارد که در آن، فروشندگان باید تمام تحویل را ترتیب دهند، در مدل ترکیبی(هیبریدی)، ما گزینه‌ای را به کاربران خود در زمینه تحقیق بازار می‌دهیم که به این معنی است که ما خدمات تحویل را برای فروشندگانی که مایل به انجام آن هستند، ارائه خواهیم داد.

در این صورت، تراکنش تنها با استفاده از هر یک از روش‌های پرداخت آنلاین از طریق پلتفرم ما انجام می‌شود. در حالی که، اگر فروشنده و خریدار، روش بازاری را انتخاب کنند، معامله از طریق پلتفرم ما انجام نمی‌شود، بلکه صرفا بین خریدار و فروشنده انجام می‌شود. همچنین، ما مسئولیتی در قبال هیچ مشکل کیفی نخواهیم داشت و صرفا به معامله بین خریدار و فروشنده وابسته خواهیم بود.
این مدل، به کاربر گزینه‌هایی برای انتخاب می‌دهد و از این رو تجربه کاربر را افزایش می‌دهد.

مدل هیبریدی چگونه کار خواهد کرد؟ شرایط و ضوابط چیست؟ جریان‌های مختلف کدامند؟
جریان ثبت نام/ورود
کاربران، اعم از فروشندگان یا خریداران، مجاز خواهند بود بدون ثبت نام در برنامه، فایل‌های موجود را نگاه کنند.
تنها زمانی که نوبت به فروش یا خرید می‌رسد، کاربر باید در برنامه ما ثبت نام کند.

فروشنده باید آگهی مربوط به فایل را فهرست کند. اولین لیست رایگان است، اما لیست‌های بعدی هزینه‌ای دریافت خواهند کرد.
فروشنده باید به پرسشنامه‌ای در مورد وضعیت فایل پاسخ دهد. تنها در صورتی که شرایط با استانداردها مطابقت داشته باشد، این فایل مجاز خواهد بود که در پلتفرم ما فهرست شود. اگر فروشنده در مورد این شرایط دروغ بگوید،

در صورت پذیرفتن فایل، به هر حال وقتی فایل را تحویل می‌گیریم، کیفیت را بررسی می‌کنیم.

فروشنده می تواند تنها 3 آگهی فروش را در یک زمان لیست کند. در صورت عدم تقاضا پس از 3 ماه، تبلیغات غیرفعال می‌شود. فروشنده همچنین می‌تواند آگهی را به صورت دستی حذف کند.
این یک نمونه از قوانینی بود که می‌تواند در طراحی اپلیکیشن فروش فایل، در نظر گرفته شود.
خریدار
خریدار روی آگهی فایل کلیک می‌کند و توضیحات، وضعیت و تصاویر فایل را بررسی می‌کند.
اگر خریدار اقدام به درخواست معامله کند، یک پنجره چت برای فروشنده و خریدار برای مذاکره برای معامله در دسترس است.
فایل‌ها از فروشنده تحویل گرفته می‌شود و با بررسی کیفی در صورت مطابقت با استانداردها اجازه تحویل به خریدار داده می‌شود.
پس از تحویل به خریدار، وجه به کیف پول فروشنده منتقل می‌شود.

خریدار می‌تواند قبل از خرید، تمام جزئیات مربوط به فایل‌های مورد استفاده، مانند وضعیت، نویسنده، خلاصه و … را پیدا کند.
خریدار می‌تواند در خود پلتفرم با فروشنده ارتباط برقرار کند.

خریدار قادر خواهد بود با فروشندگان معامله کند.
خریدار می‌تواند با سیستم پرداخت یکپارچه پرداخت کند.
خریدار می‌تواند به فروشندگان امتیاز بدهد.
خریدار قادر خواهد بود یک لیست علاقه مندی در پلتفرم ایجاد کند.

طراحی اپلیکیشن فروش فایل

طراحی اپلیکیشن فروش فایل

طرح‌ها / وایرفریم‌ها

اپلیکیشن شامل:
صفحه اصلی
منو
نماد چت برای دیدن همه چت‌های فروشندگان/خریداران
نماد اعلان
نماد پشتیبانی مشتری

نوار جست‌وجو که در آن خریداران می‌توانند کتاب‌ها را بر اساس عنوان فایل، نویسنده و ژانر جست‌وجو کنند.
گزینه‌های فیلتر در حین جست‌وجو
گزینه فروش برای فروشندگان برای درج آگهی
فهرست فایل‌ها در قالب پیمایش افقی برای هر دسته

منو شامل موارد زیر می‌شود:
آواتار و نام
تبلیغات من
فروش من
دستورات من
لیست علاقه‌مندی برای ذخیره کتاب‌های مورد علاقه کاربر
سوالات متداول
با ما تماس بگیرید
خروج

هنگامی که خریدار روی هر یک از فهرست‌های کتاب ضربه می‌زند، به صفحه دیگری منتقل می‌شود که در آن جزئیات فایل نشان داده می‌شود.
در صورتی که خریدار پس از مشاهده تصاویر و قیمت فایل از وضعیت آن، راضی باشد، می‌تواند به فروشنده درخواست معامله دهد.
سپس خریدار به پنجره چت که در آنجا مکالمه شروع می‌شود، برده می‌شود. پس از مذاکره، خریدار اقدام به تسویه حساب می‌کند.

هنگامی که فروشنده روی دکمه فروش کلیک می‌کند، به صفحه دیگری منتقل می‌شود.
از فروشنده خواسته می‌شود تا جزئیات مختلف فایل را بنویسد.
فروشنده مجبور است یک پرسشنامه کوتاه در مورد وضعیت فایل پر کند.
فروشنده باید برخی از تصاویر فایل را نیز به صورت اجباری آپلود کند وگرنه نمی‌تواند آگهی را ارسال کند.

صفحه فروش من

اگر اطلاعات نادرستی همراه با سفارش نمایش داده شود، مانند قیمت توافقی، فروشنده می‌تواند معامله را تایید یا رد کند.

اپلیکیشن فروش فایل می‌تواند کمک شایانی هم به خریداران هم به فروشندگان فایل‌ها داشته باشد و از موضوعات جدید و بروز دنیای دیجیتال است که می‌توانید با ورود به آن، درآمد بالایی کسب کنید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: