طراحی سایت شرکتی اختصاصی

سایت شرکتی اختصاصی

طراحی سایت شرکتی اختصاصی

ساخت یک وب‌سایت کسب‌وکار کوچک، برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان، توضیح ارزش پیشنهادی خود، افزایش شناخت برند و افزایش فروش، مهم است.

برای ساخت یک وب‌سایت تجاری، ابتدا باید یک نام دامنه و هاست وب ایمن انتخاب کنید. سپس، وب‌سایت خود را برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو و افزایش ترافیک بهینه کنید. وب‌سایت خود را به‌روز و برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نگه دارید. همچنین مطمئن شوید که سرعت سایت شما برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو کافی است.

چگونگی طراحی سایت شرکتی اختصاصی

این مقاله، برای صاحبان مشاغل کوچک است که به دنبال ایجاد یک وب‌سایت یا بهبود وب‌سایت موجود خود هستند.

دیگر، امکان راه‌اندازی یک کسب‌وکار، حتی یک تجارت آجری، بدون حضور وب وجود ندارد. مصرف‌کنندگان برای همه چیز، از تحقیق محصول گرفته تا مکان و ساعات کار، به اینترنت مراجعه می‌کنند. حتی یک وب‌سایت ساده و با طراحی خوب می‌تواند به شما در زمینه کاریتان برتری دهد و اگر محصولاتی برای فروش دارید، سایت شما می‌تواند بازارهای جدیدی را باز کند و تجارت شما را به صورت ارزان و آسان گسترش دهد.

نرم‌افزار طراحی وب‌سایت به گونه‌ای تکامل یافته است که استفاده از آن برای همه آسان است. برای توسعه یک سایت جذاب و کاربردی، نیازی به دانستن کدنویسی ندارید. مهم نیست که از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید، فقط باید قوانین و نکات اساسی را دنبال کنید تا به وب‌سایت خود ظاهری حرفه‌ای ببخشید، پیدا کردن آن را آسان کنید و شرکت خود را در بهترین حالت نشان دهید.

در ادامه راهنمای گام‌به‌گام ما برای ایجاد یک وب‌سایت تجاری موفق آمده‌است:

 

  1. هدف اصلی وب‌سایت خود را تعیین کنید.

یک وب‌سایت تجاری به‌طور کلی به عنوان فضایی برای ارائه اطلاعات کلی در مورد شرکت شما یا یک بستر مستقیم برای تجارت الکترونیک عمل می‌کند. چه یک وب‌سایت ساده ایجاد کنید که کمی در مورد شرکت شما بگوید یا یک سایت تجارت الکترونیک پیچیده‌تر، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، این است که بگویید شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد. (در صفحه اصلی به زبان ساده).

اگر قصد ندارید پرداخت‌هایی (مانند Apple Pay ) را از طریق وب‌سایت خود بپذیرید، کار زیادی برای راه‌اندازی آن نخواهید داشت. اگر خرده‌فروش یا ارائه‌دهنده خدمات هستید و می‌خواهید گزینه پرداخت آنلاین را به مشتریان ارائه دهید، باید از یک سرویس خارجی برای دریافت پرداخت‌های خود استفاده کنید که در ادامه‌ی این مقاله، به آن خواهیم پرداخت.

 

  1. نام دامنه خود را تعیین کنید.

نام دامنه شما، یکی از مهمترین ویژگی‌های وب‌سایت شماست. این نشانی اینترنتی است که با مشتریان فعلی و باالقوه خود به اشتراک می‌گذارید و در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنید. بنابراین، می‌خواهید توصیفی باشد و به‌خوبی به خاطر بسپارید و تایپ کنید. سعی کنید آن را کوتاه نگه دارید و در صورت امکان از استفاده‌ی کلمات اختصاری و اعداد، دوری کنید تا از سردرگمی مشتری جلوگیری شود.

هنگامی که نام دامنه خود را انتخاب کردید، باید در دسترس بودن آن را تایید کرده و از طریق یک ثبت کننده دامنه، خریداری کنید. در زیر چند ثبت کننده دامنه محبوب آمده است:

Domain.com

Wix

همانطور که نام دامنه جدید خود را انتخاب می‌کنید، بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نام مورد استفاده دیگران استفاده نمی‌کنید. اگر URL دلخواه شما قبلا گرفته شده‌است، می‌توانید با شرکتی که از آن استفاده می‌کند تماس بگیرید و نام دامنه را از آنها بخرید یا از خدمات خرید دامنه، از شرکتی مانند GoDaddy استفاده کنید که با صاحبان نام دامنه مورد نظر شما ارتباط برقرار می‌کند. این سرویس برای هر دامنه حدود 70 دلار هزینه دارد.

نکته: نام دامنه شما نشان می‌دهد که کاربران چگونه وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند، بنابراین یکی از موارد مرتبط با کسب‌وکار یا خدمات خود را انتخاب کنید.

  1. یک هاست وب را انتخاب کنید.

هر وب‌سایتی به یک هاست نیاز دارد، سروری که تمام داده‌های آن برای دسترسی عموم در هر زمان ذخیره می‌شود. هاست وب‌سایت خود، احتمالا برای تجارت کوچک شما هزینه زیادی دارد، بنابراین باید یک هاست خارجی انتخاب کنید.

بسته به بودجه خود می‌توانید از بین دو مسیر مختلف انتخاب کنید. یک میزبان وب اشتراکی، گزینه کم هزینه تر، به این معنی است که شما یک سرور را با سایت‌های دیگر به اشتراک خواهید گذاشت. هزینه میزبانی اختصاصی به‌طور قابل توجهی بیشتر است، اما به این معنی است که شما سرور خصوصی خود را دریافت می‌کنید و مجبور نیستید با سایت‌های دیگری که می‌توانند سرعت شما را کاهش دهند رقابت کنید.

در زیر چند گزینه برای خدمات میزبانی وب هستند:

A2 هاست: A2 گزینه‌های میزبانی مشترک و اختصاصی را ارائه می‌دهد. مشتریان جدید می‌توانند یک طرح میزبانی Lite را که برای برخی از مشاغل کوچک کافی است، با حداقل 3.91 دلار در ماه برای سال اول دریافت کنند.

DreamHost: سه طرح میزبانی را ارائه می‌دهد که برای وب‌سایت‌های مدیریت شده وردپرس طراحی شده است: DreamPress، DreamPress Plus و DreamPress Pro.  هزینه ها معمولا از 16.95 دلار در ماه شروع می‌شود.

اگر به دنبال گزینه‌های میزبانی وب‌سایت رایگان هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که میزبانی وب‌سایت به هیچ وجه برای شرکت میزبان رایگان نیست. بنابراین، آنها ممکن است از روش‌های دیگری مانند قراردادن تبلیغات بنری در وب‌سایت شما برای جبران هاست رایگان استفاده کنند. هنگام انتخاب یک میزبان، در نظر بگیرید که میزبان چقدر می‌تواند به سوالات مربوط به مکان سرور و قابلیت اطمینان خود پاسخ دهد.

همانطور که تجارت شما رشد می‌کند، ممکن است متوجه شوید که باید به یک هاست وب دیگر ارتقا دهید یا حتی با چندین ارائه‌دهنده برای مدیریت ترافیک و عملیات وب‌سایت خود کار کنید. توصیه می‌کنیم که مراقب عملکرد سایت خود و تجربه مشتریان از استفاده از وب‌سایت خود باشید تا بتوانید نیازهای هاست خود را تعیین کنید.

سایت شرکتی اختصاصی

  1. صفحات خود را بسازید.

یک وب‌سایت خوب بیشتر از یک صفحه اصلی ثابت است. شما می‌خواهید چندین صفحه اختصاص داده شده به جنبه‌های مختلف کسب‌وکار خود ایجاد کنید، مانند یک کاتالوگ دقیق از محصولات یا خدمات خود، یا یک بخش وبلاگ برای به‌روزرسانی‌های شرکت. در مورد وب‌سایت کلی خود، مطمئن شوید که هر صفحه از هدف اصلی سایت پشتیبانی می‌کند، هدف مشخصی دارد و شامل یک فراخوان برای اقدام است. (به عنوان مثال، «بیشتر بیاموزید»، «ثبت‌نام کنید»، «با ما تماس بگیرید» یا «این را بخرید»).

صفحه تماس، به عنوان پیوند مستقیم مشتریانتان با شما، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک وب‌سایت است، بنابراین تا آنجا که می‌توانید اطلاعاتی را درج کنید (شماره تلفن، آدرس ایمیل و مکان فیزیکی کسب‌وکارتان، اگر دارید). همچنین ایده خوبی است که اطلاعات مربوط به تیم یا کارکنان موسس را در صفحه «درباره ما» قرار دهید.

اگر کسب‌وکار شما لوگو ندارد، یک طراح گرافیک استخدام کنید یا خودتان یک لوگو ایجاد کنید تا در وب‌سایت، کارت‌های ویزیت و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. این کار، به مشتریان شما کمک می‌کند تا شرکت شما را به سرعت و به راحتی در وب شناسایی کنند.

از استفاده از عکس‌های استوک خودداری کنید. عکاسی استوک سریع‌ترین راه برای تبدیل یک سایت عالی به یک سایت متوسط ​​است. اگر به دنبال عکس‌هایی برای استفاده در صفحه خود هستید، بهتر است از تصویر تیم یا دفتر واقعی خود استفاده کنید. تصاویر باکیفیت از محصولات باعث افزایش فروش می‌شود، بنابراین روی عکس‌های خوب محصولات یا خدماتی که می‌فروشید، سرمایه‌گذاری کنید.

 

  1. سیستم پرداخت خود را راه‌اندازی کنید (در صورت وجود).

در حالی که این مرحله برای همه وب‌سایت‌های تجاری اعمال نمی‌شود، شرکت‌هایی که می‌خواهند گزینه پرداخت آنلاین را به مشتریان ارائه دهند، باید سیستم‌های پرداخت الکترونیکی را با وب‌سایت‌های خود یکپارچه کنند. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، از طریق نرم‌افزار تجارت الکترونیک یا راهکارهای پردازش کارت اعتباری مشاغل کوچک است.

بسیاری از هاست‌های وب، سبد خرید داخلی یا ادغام با برنامه‌های تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهند. تحقیق کنید تا مطمئن شوید راه حلی به دست می‌آورید که کار با آن آسان و به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد؛ تا نیازهای شما را در حال حاضر و آینده برآورده کند.

 

  1. وب‌سایت خود را تست و منتشر کنید.

قبل از اینکه اعلام کنید سایت شما در وب فعال است، مطمئن شوید که روی همه مرورگرهای اصلی مانند Internet Explorer، Microsoft Edge، Firefox، Safari و Chrome کار می‌کند. روی هر صفحه و ویژگی در هر مرورگر کلیک کنید تا مطمئن شوید که تصاویر، نشان داده می‌شوند، پیوندها صحیح هستند و فرمت آن درست به نظر می‌رسد. این کار کمی طول می‌کشد، اما تلاشی که اکنون انجام می‌دهید از شکایات بعدی بازدیدکنندگانی که نمی‌توانند به ویژگی‌های خاصی دسترسی پیدا کنند، جلوگیری می‌کند.

همچنین مطمئن شوید که وب‌سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه، مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به درستی نمایش داده می‌شود. این مرحله را نباید نادیده گرفت، زیرا گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو به نمایه‌سازی موبایل توجه می‌کنند که عملکرد نسخه موبایل، وب‌سایت شما را در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو در اولویت قرار می‌دهد.

  1. وب‌سایت خود را در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی کنید.

رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین یا پینترست، بهترین راه برای افزایش دسترسی مخاطبان و آگاه کردن مشتریان از آنچه در شرکت شما می‌گذرد، هستند. هر زمان که وب‌سایت خود را به‌روز می‌کنید، در مورد آن، در رسانه‌های اجتماعی خود پست کنید؛ اما آن را با تعامل واقعی و غیرتبلیغاتی متعادل کنید.

همچنین پیوندهایی به رسانه‌های اجتماعی خود را در وب‌سایت خود قرار دهید. رایج‌ترین مکان‌ها برای انجام این کار، پاورقی یا نوار فرعی (منوی اضافی در بالا سمت راست است که اغلب پیوندهای ورود یا تماس را در خود جای می‌دهد) هستند.

 

  1. برای بهینه‌سازی موتور جست‌وجو سرمایه‌گذاری کنید.

همانطور که وب‌سایت کسب‌وکار خود را می‌سازید، تاکتیک‌های مهم SEO در سایت می‌تواند به شما کمک کند، توانایی خود را برای ارتقای رتبه‌ها، بهبود بخشید. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب‌وکار شما هستند و مشتریان باالقوه شما به صورت آنلاین به دنبال آن هستند.

مطالب تازه را منتشر کنید. انتشار منظم در یک وبلاگ، افزودن به وب‌سایت و به روزرسانی محتوای شما، همگی به موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد که سایت شما با کلمات کلیدی انتخاب شده، مرتبط است. موضوعاتی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب‌وکار شما و برای صنعت شما هیجان‌انگیز باشد تا خود و کسب‌وکارتان را به عنوان رهبران فکری در این فضا قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش سئو در سایت دات وب مراجعه نمایید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: