سئو کلاه سفید
- DOTWEB
سئو کلاه سفید چیست؟
همانطور که می دانید روش ها و تکنیک های بسیاری برای سئو و بهینه سازی موتور های جست و جو وجود دارد. به آن دسته از روش هایی که کاملا متناسب با قوانین و الگوریتم های گوگل است، سئو کلاه سفید یا White Hat Seo می گویند که درست ترین شیوه سئو سایت میباشد.
کلاه سفید همانطور که از اسمش پیداست، شامل بهترین و بی ضرر ترین روش ها برای سئو سایت می باشد و در طولانی مدت بهترین نتیجه را به شما می دهد. می توان گفت که سئو کلاه سفید شامل همه روش هایی است که هیچ گونه خلل و مشکلی در سایت ایجاد نمی کند و در نتیجه باعث می شود تا سایت در جست و جو های گوگل در صفحه اول قرار گیرد، در حالی که هیچ کدام از این روش ها خلاف قوانین سئو نمی باشد و بدون هیچ ترسی میتوان اینکار را انجام داد و اطمینان داشت که از طرف موتور های جستجو جریمه نخواهد شد.
مهمترین و بهترین تکنیکهای سئوی کلاه سفید
تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب مؤثر آنها
روی تولید محتوای تخصصی و باکیفیت سرمایهگذاری کنید
شاید اشاره به مسئله تولید محتوای حرفهای مسئلهای کلیشهای و تکراری باشد؛ اما محتوای با کیفیت آنقدر با اهمیت و مؤثر است که اگر هزاربار دیگر نیز لازم باشد آن را تکرار کنیم این کار را خواهیم کرد. محتوا رابطه مستقیم و بسیار تنگاتنگی با بحث سئو و بهینهسازی کلی یک سایت دارد. در واقع شاید بهتر باشد که این موضوع را به این صورت بازگو کنیم: بدون حضور محتوا و یا انتشار محتوای فاقد کیفیت لازم، تمام فرآیند کمپین سئوی شما کوچکترین ارزشی نخواهد داشت و تمام هزینه های شما به هدر خواهد رفت!
تولید و سرمایهگذاری روی محتوای خوب، به خودی خود میتواند راهکاری فوقالعاده مؤثر برای بحث سئوی سایت شما باشد. تولید محتوای انحصاری احتمالاً مفیدترین ابزار به منظور جذب رتبه و افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی است.
همچنین سعی کنید هرازگاهی روی مطالب و مقالات بلند نیز تمرکز کنید. نتایج نشان میدهند شانس حضور شما در صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو با انتشار مقالات بلند بسیار بیشتر از حالت عادی خواهد بود. چرا که یکی از فاکتورهای کیفیت یک مطلب و تراکم کلمات کلیدی در آن، به مقدار آن محتوا بستگی دارد البته که ابتدا کیفیت و بعد کمیت مقاله را در نظر بگیرید و برای بلند کردن طول مقاله از کیفیت آن کاسته نشود.
روی بحث On-Page SEO و Off-Page SEO تمرکز کنید
On-Page SEO یا همان سئوی داخلی مجموعه مباحث و راهکارهایی است که منحصراً به بهینهسازی اصولی و استاندارد صفحات موجود در یک سایت برای حضور در صفحات نتایج موتورهای جستجو میپردازد. مبحث دیگری نیز با نام Off-Page SEO یا سئوی خارجی وجود دارد که تلاش آن ارتقاء جایگاه کلی سایت در سطح وب میباشد. درواقع On-Page SEO به بهینهسازی صفحات داخلی یک سایت برای کسب رتبه مربوط میشود، در حالی که Off-Page SEO شامل تکنیکهای دیگری است که با کمک آنها میتوان به بهبود و افزایش شهرت نام تجاری پرداخت و یا به زبان دیگر میتوان به برندینگ اشاره داشت.
به عبارت دیگر و به صورت خلاصه میتوان گفت که سئوی داخلی شامل مواردی همچون کیفیت محتوای صفحات، کلمات کلیدی و مرتبط بودن آنها، کیفیت و بهینهسازی ساختار طراحی صفحات از جمله تگهای Title Tag، Header Tag، متون جایگزین برای عکسها (Alt Text)، توضیحات متا، ساختار آدرس صفحات (URL)، لینکدهیهای داخلی و … میشود. در حالی که سئوی خارجی شامل مواردی مثل بکلینکها، اعتبار دامنه، لینکدهیهای خارجی، استفاده از ابزارها یا شبکههای اجتماعی و مسائلی از این قبیل است که روی برندینگ شما هم نیز تأثیر گذار است.
در بحث تکنیکهای سئو، On-Page SEO از اولویت بیشتری برخوردار است
دریافت بک لینکهای ( Back Links ) معتبر
بک لینک به لینکهایی گفته میشود که از سایتهای دیگر دریافت میکنید. بک لینک یکی از مواردی است که گوگل در زمان امتیازدهی آن را مورد بررسی قرار میدهد و باید نسبت به آن حساسیت ویژهای داشته باشید. نوع لینک و محتوای لینک (مرتبط بودن یا نبودن آن با مقالات شما) از مواردی است که شما باید آنها را در نظر بگیرید و نکته مهم تر این است که شما باید کاری کنید که به صورت طبیعی لینک دریافت کنید. طبیعی بودن نقطه مقابل خرید لینک است. یعنی سایتهای دیگر به خاطر شناخت شما به میل خود برایتان لینک میسازند. ممکن است سایتهای دیگر در پی تبلیغاتی که برای سایت خود انجام دادهاید شما را بشناسند.
بک لینکهایی که از سایتهای دیگر دریافت میکنید میتوانند در بالا بردن و پایین آوردن اعتبار وب سایت شما دخیل باشند. بالا رفتن و پایین آمدن اعتبار هم به Authority سایتی که به شما لینک میدهد بستگی دارد.
این روش زمان بر است
استراتژی هایی که دستورالعمل گوگل را دنبال می کنند و یک تجربه کاربری مثبت ایجاد می کنند (قوانین را رعایت می کنند)، اغلب زمانبرتر از روش های کلاه سیاه است البته که این زمان بیهوده تلف نمیشود و شما اگر بخواهید الگوریتم های گوگل را دور بزنید قطعا گوگل شما را جریمه خواهد کرد و در اصل شما زمان را از دست داده اید و پس از این اتفاق استفاده از روش کلاه سفید هم زمانبر تر از قبل خواهد شد.
این یعنی شما برای اینکه نتایج کارهای خود را ببینید باید صبر پیشه کنید و اصلا عجله نکنید.
اما در جهت دیگر، سئو کلاه سفید دارای تاثیر طولانی می باشد. به همین دلیل است که هنگام استفاده از استراتژی های طراحی شده برای بهبود تجربه وب سایت خود، شما می توانید رتبه مورد نظر خود را برای کلمات کلیدی به دست آورید.
این استراتژی ها شما را در معرض خطر جریمه گوگل قرار نمی دهد و یک رویداد مفید بلند مدت و همیشگی می باشد.
تمرکز خاصی بر روی بازدید کنندگان سایت دارد
سئو کلاه سفید شامل تغییراتی است که برای بازدیدکنندگان سایت سودمند است و باعث میشود آنها برای مدت طولانی تر در سایت شما بمانند و این رضایت کاربران را از سایت شما نشان میدهد که این مورد برای گوگل بسیار ارزشمند است.
همانطوری که می دانید یکی از اولویت های گوگل این است که سایت برای کاربران مفید باشد، پس این یکی از ضروری ترین کارها برای قوی کردن سئو سایت می باشد. خوشبختانه بسیاری از راهبردهای موثر سئو شامل اقداماتی است که تجربه وب سایت را برای بازدیدکنندگان خود بهبود می بخشد.
تاکتیک هایی مانند انتشار محتوای با کیفیت بالا و بهبود زمان بارگذاری صفحه، می تواند تاثیر بسیار مثبتی در تجربه کاربران (UX) داشته باشد و رابطه کاربری سایت شما را بهبود میبخشد.
این روش دستورالعمل های موتور های جستجو را دنبال می کند.
تعریف گسترده سئو کلاه سفید این است که دنبال کننده راهنمای وب مستر می باشد.
قوانینی وجود دارد که گوگل آن ها را به وجود آورده تا شما بتوانید سایت را به بهترین صورت بهینه کنید. در حالی که آنها جزئی از جزئیات استراتژی seo هستند، اساسا ً میتوانند با یک ایده ساده خلاصه شوند. بنابراین، در مجموع اگر قصد دستکاری در رتبه بندی یا دور زدن الگوریتم گوگل را ندارید باید از دستور عمل ها و سئو کلاه سفید استفاده کنید.
که در این مسیر میتوانید از کارشناسان ما همراهی و کمک بگیرید برای ارتباط با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.