سئو و بهینه سازی چیست؟

سئو و بهینه سازی چیست؟ |
dotweb.ir/wp-content/plugins/elementor-pro/assets/css/widget-animated-headline-rtl.min.css">

سئو چیست ؟!

فهرست مطالب

امروزه رقابت در دنیای بازار دیجیتال ،  بیش از هرچیزی بسته به حضور و جایگاه وبسایت شما در موتورهای جست و جو است. سئو به زبان مبدأ آن، یعنی زبان انگلیسی، مخفف عبارت “بهینه سازی موتور جستجو” است.

به زبان ساده، بهینه سازی به معنای روند بهبود سایت شما است تا در هنگام جستجو برای محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما در موتوهای جستجوی بزرگی همچون گوگل ، وب سایت شما در چه جایگاهی در معرض دید قرار می‌گیرد.

بهتر دیده شدن در نتایج صفحات جستجو به معنی این است که شما اولین صفحاتی باشید که موتور جستجو آن را به کاربرانی که عبارتی مربوط به صفحه‌ی شما را جستجو کرده اند، پیشنهاد می‌کند.

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند ، احتمال کلیک خوردن روی وب سایت شما و نهایتا جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به سمت کسب و کار شما بیشتر است.

تاکتیک‌های بهینه سازی به زبان ساده

الگوریتم‌های جستجو به گونه‌ای طراحی شده اند که صفحات معتبر مرتبط را نشان می‌دهند و تجربه جستجوی کارآمد و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل می‌تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.

می‌توان تاکتیک های جستجوگرها را در دو سطر دسته بندی کرد :

سئو در صفحه (seo on-page ) : تمام استراتژی‌های SEO در صفحه در وب سایت شما اتفاق می افتد.

سئو خارج از صفحه (seo off-page ) : تمام استراتژی‌های خارج از صفحه سئو در وب سایت شما اتفاق می‌افتد.

سئو داخلی و خارج از صفحه به منظور دوستانه تر شدن سایت شما و همچنین قابل اعتماد بودن کاربران برای کاربران و موتورهای جستجو است.

وقتی خزنده‌های موتور جستجو می‌بینند وب سایت شما چقدر با آن‌ها و کاربران دوستانه است، این احتمال را می‌دهند که سایت شما برای جستجوهای مختلف رتبه خوبی داشته باشد.

به عنوان مثال، دو صفحه‌ی متفاوت را در نظر بگیرید : وب سایت الف و وب سایت ب .

وب سایت الف پاسخگوی کاربران نیست، این به این معنی است که کاربران در لپتاپ یا تلفن های هوشمند زمان سختی را برای مرور و استفاده از سایت خواهند داشت. در حالی که وب سایت ب، پاسخگو بوده است، که به معنی تجربه کاربری بهتر برای کاربران است.

قضاوتی که موتورهای جستجو نسبت به این دو سایت می‌کنند این است که وبسایت الف، محیط دوستانه و کاربردی‌تری دارد .

البته این مثال خیلی ساده از نحوه کار موتورهای جستجو است و واقعیت این است که نحوه کار موتورهای جستجو کمی پیچیده تر است؛ امروزه موتورهای جستجو از بیش از 200 فاکتور مختلف برای تولید نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

مسیر، چالش و فرصت‌های بهینه سازی وب سایت

مسئله‌ای که وجود دارد این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ردیابی و پیدا کردن سایت‌های مورد نظر از ربات‌ها و الگوریتم‌های خاصی استفاده می‌کنند.

این ربات‌ها از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مورد نظر خود را از این صفحات جمع آوری می‌کنند و آن‌ها را در یک فهرست قرار می‌دهند.

ایندکس یکی از مفاهیم بسیار مهم در سئو مطرح می‌شود. ایندکس به عنوان یک کتابخانه بزرگ، اطلاعات مرتبطی که از قبل جمع آوری شده است را در اختیار پرسش و جستجوی کاربران قرار می‌دهد.

اولین قدم برای بهینه سازی سایت قرار گرفتن در ایندکس است و قبل از آن هرکاری که برای سئوی سایت خود کرده باشید بی معنی و بی نتیجه است.

در مرحله بعد، الگوریتم‌های موجود صفحات را با در نظر گرفتن صدها فاکتور و معیار تجزیه و تحلیل می‌کنند و بر این اساس، در نتیجه‌ی جستجو ترتیب مشخصی از صفحات برای کاربر نمایان می‌شود.

موتورهای جستجو با دقت و بر اساس ایندکس وب سایت‌ ها، برای هر سرچ، لیست و ترتیب مشخصی از صفحات را ارائه می‌دهند.

سئو و بهینه سازی چیست؟ |

فاکتورهای موفقیت سئو ما را می‌توان به عنوان پروکسی برای جنبه‌های تجربی کاربران در نظر گرفت. به این ترتیب ربات‌های جستجو دقیقاً ارزیابی می‌کنند که یک وب سایت یا یک صفحه وب می‌تواند آنچه را جستجو می‌کند به جستجوگر ارائه دهد.

نکته‌ای که سئو را از دیگر ابزارها متمایز می‌سازد این است که بر خلاف تبلیغات دیجیتالی و اینترنتی ، شما نمی‌توانید برای دریافت رتبه بندی جستجوی ارگانیک بالاتر ، به موتورهای جستجو پولی بپردازید ، این نکته به این معنی است که متخصصان سئو باید کار خود را انجام دهند.

جدول تناوبی عوامل SEO ، فاکتورهای مطرح را در شش دسته اصلی بر اساس اهمیت کلی آن برای سئو سازمان می دهد. به عنوان مثال ، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزش و سرعت آن از فاکتورهای مهم سایت است.

دلایل رشد کسب و کارهای سئو

درست است که سئو برای جستجو و بازدید صفحه مهم است این را تا به این جا فهمیدیم؛ اما واقعیت این است که سئو چیزی بیشتر از این‌ها است.

سئوکارها امروز یکی از پر درآمدترین اقشار در میان فعالان دنیای دیجیتال هستند و یکی یکی تمام کسانی که خارج از این گود، به دنبال سود بیشتر برای کسب و کار خود هستند متوجه شده و می‌شوند که تنها راه ادامه‌ی حیات آن‌ها برنامه ریزی و شروع به بهینه سازی وب سایتشان است.

با این وجود ممکن است هنوز اهمیت سئو برای برخی مبهم باشد. در ادامه به اختصار دلایلی را که کسب و کارها را به بهینه سازی وب سایتشان وامی‌دارد تا نام تجاری خود را به سطح بالاتر و نهایتا سود بیشتر برساند، نام برده ایم:

منبع اصلی ترافیک صفحه، از همین جستجوها به دست می‌آید

سئو زمینه‌ی اعتماد و اعتبار را برای شما ایجاد می‌کند

یک سایت بهینه سازی شده به معنی تجربه کاربری بهتر نیز هست

سئوی محلی به معنای افزایش ارتباط، ترافیک و تبدیل هم هست

سئو تاثیر مستقیم بر چرخه فروش نیز دارد

روش‌های جستجو همیشه درحال به روز رسانی هستند

درک سئو به شما کمک می‌کند محیط وب را نیز به خوبی بشناسید

سئو نسبت به دیگر اقداماتی که بر بازدید و فروش تاثیر می‌گذارند، ارزانتر است

سئو یک اقدام و برنامه ریزی بلند مدت است

قابل اندازه گیری است

سئو فرصت‌ها را به چشم می‌آورد

اگر شما در صفحه‌ی اول جستجو نباشید، کلیک نمی‌خورید

خدمات دات وب | Dotweb

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: