سئو محلی چیست ؟

سئو محلی چیست

سئو محلی چیست ؟

سئو محلی یا لوکال سئو بهینه سازی سایت برای مخاطبان محلی است. اگر شما نیز یک کسب و کار با بازار هدف محلی دارید، سئو محلی از انواع سئو ای است که شما باید برای بهینه سازی سایت آن را بلد باشید و میتواند به کمک شما در افزایش درآمدتان بیاید.
وبسایت به شما این امکان را میدهد که از هر موقعیت جغرافیایی مشتری جذب کنید اما هدف شما در سئو محلی این است که مشتریان محدوده دفتر و فروشگاه خود را هدف قرار دهید. به همین خاطر باید برای شهر خود و جزئیات آدرس خود نیز بهینه سازی انجام دهید و در واقع دایره افراد را کمی محدود کنید.
به طور خلاصه باید به گونه ای بهینه سازی انجام دهید که مردم بتوانند با جستجوی محلی وب سایت شما را بیابند.این به معنای پیدا کردن آدرس شما در نقشه گوگل و یا اپلیکیشن هایی مثل اسنپ است.
آمارها نشان می دهد که مشتری ها پس از جستجوی اینترنتی به فروشگاهی که در 8 کیلومتری آنها قرار دارد سر زده و خرید خود را انجام می دهند. این موضوع برای بسیاری از افراد قابل لمس است. فرض کنید قصد صرف ناهار را دارید. آیا حاضر هستید با شکم گرسنه از یک طرف شهر به آن طرف آن بروید؟
گوگل نیز به تازگی توجه ویژگی به جستجوی محلی و ارائه نزدیک ترین و بهترین نتیجه به کاربران داشته است چرا که اینکار موجب افزایش راحتی کاربر و تجربه بهترش از گوگل میشود. به عنوان مثال وقتی شخصی عبارت رستوران های اصفهان را در گوگل سرچ می کند لیست رستوران های موجود در اصفهان که می تواند شامل نام رستوران شما نیز باشد نمایش داده شود. این در صورتی اتفاق می افتد که سایت خود را برای نمایش گوگل، سئو محلی کرده باشید. بدین شکل صاحبان کسب و کار می توانند از مزایای سئو محلی برای بهبود تجارت و کسب و کار خود بهره ببرند.
local seo به شما کمک میکند در بازار کوچکتر از بازار جهانی رقابت کنید. استفاده از روش های سئو محلی (Local SEO) برای بعضی از کسب کار ها از جمله رستوران ها، کافه ها، مشاور املاک، آموزشگاه ها، آرایشگاه ها و … به طور حتم به شما پیشنهاد میشود.

اشتباهات متداول سئو محلی

سئو محلی چیست

برداشتن قدم های اشتباه می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد و یا حتی موجب جریمه از طرف گوگل و پنالتی شدن سایت شما شود و درآمد شما را به یک باره به مقدار زیادی کاهش دهد، در این قسمت به بعضی اشتباهات متداول در سئو محلی می پردازیم.

۱) عدم استفاده از کد تلفن شهر

نام و نام خانوادگی، آدرس، کد شهر یکی از ویژگی های مهم در رتبه بندی جستجوی محلی می باشد. اگر زمانی که شماره تلفن خود را وارد سایت می کنید کد شهر را وارد نکنید یکی از موارد موثر در سئو محلی را از دست داده اید.

۲) اضافه نکردن آدرس سایت

گوگل آدرس های پستی را شناسایی می کند، اگر در صفحه تماس سایت خود از کروکی برای نمایش محل خودتان استفاده کرده اید حتما آدرس را به صورت متنی اضافه کنید چون گوگل قادر به درک کروکی سایت شما نمی باشد.

۳) اهمیت ندادن به سرعت سایت

گوگل علاقه مند به ارائه بهترین نتیجه به مخاطبان است. سایت شما باید به سرعت لود شود و بالا بیاید تا تجربه کاربری خوبی در ذهن مخاطب ایجاد شود. سرعت بالا و محیطی کاربر پسند از دید موتورهای جستجو بسیار با اهمیت است.

۴) فعالیت نداشتن در شبکه های اجتماعی

یکی از معیارها ی مهم برای رتبه بندی سایت از دید گوگل اشتراک کذاری مطالب می باشد که یکی از ویژگی های مهم در سئو محلی می باشد.
اگر احساس می کنید local seo کسب و کار خودتان را می توانید شروع و راه اندازی کنید قبل از هر کاری کلمات کلیدی که ممکن است به ذهن کاربران خطور کند را در نظر بگیرید، بعد با استفاده از keyword planner پر بازدید ترین کلمات را به دست آورید سپس عبارات را در گوگل سرچ کرده و رقیبان خود را شناسایی کنید. شما می توانید کم رقیب ترین و پربیننده ترین کلمات را در نظر بگیرید و بر روی آن ها هدف گذاری کنید.
در واقع سئو محلی روشی برای سئو و بهینه سازی وب سایت بر اساس جایگاه در نتایج جستجوی محلی کاربران است، با تحقیقات انجام شده توسط گوگل می توان گفت یک سوم ورودی سایت ها از طریق گوگل محلی می باشد.
دریافت بک لینک های مناسب از سایت های مرتبط با زمینه کاری شما، لینک ها باید با هدف روی نام تجاری شما ایجاد شده باشند. مثلا شما ممکن در عبارت ” آموزشگاه زبان” در موتورهای جستجو جایگاه مناسبی نداشته باشید اما می توانید با رعایت اصول سئو محلی، هدف گذاری بر عبارتی مثل ” آموزشگاه زبان در تهران” به سرعت پیشرفت کرده و رتبه خوبی به دست آورید.

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

سئو محلی چیست

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند
2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.
3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.
4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.
5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.
6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.
7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google place ثبت کرده اند.
8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.
9- حدودا خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.
10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.
تا به حال شده که بخواهید در گوگل نزدیکترین رستوران محل زندگی خود را پیدا کنید. همانطور که می دانید گوگل در سئو محلی خود این امکان را به شما می دهد که وب سایت شما بسته به مکانی که کاربر عبارت مورد نظر را جستجو می کند، در نتایج گوگل نشان داده شود به طوری که کاربران به راحتی بتوانند مکان موردنظرشان را در نزدیکترین فاصله بهشان پیدا کنند. برای مثال شما رستوران تهران را در گوگل جستجو کنید، بسته به IP شما که در کدام کشور هستید و عبارت را جستجو کرده اید، گوگل از تکنیک سئو محلی خود استفاده می کند و نزدیک ترین رستوران به محل زندگی را نشان می دهد. حتی ممکن است که بعضی از رستورانها وب سایت نیز داشته باشند و در این کلمه کلیدی قوی باشند که گوگل آنها را به شما نشان می دهد. همچنین در قسمت نقشه گوگل نیز نزدیک ترین رستوران های ثبت شده به شما نشان داده خواهد شد.
این بود مطالب مورد نیاز شما برای سئو محلی یا لوکال سئو همچنین شما میتوانید جهت ارتباط بیشتر با ما و اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو سایت از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *