سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

بعد از مطالعه این مقاله شما می توانید براحتی سئو سایت فروشگاهی خود را به یک شرکت بسپارید و چگونه گزارش کار ها و توضیحات آن سایت را کنترل و مدیریت بکنید همچنین برای بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی استراتژی ها و راهکار های بسیار زیادی وجود دارد در این مقاله علاوه بر اینکه شما را راهنمایی کرده ایم که چه معیار هایی را در نظر داشته باشید، بهترین روش ها جهت بهبود رتبه و جایگاه سایت را نیز توضیح داده ایم که به راحتی بتوانید کار سئو خود را به یک شرکت بسپارید و روند پیشرفت کار را مشاهده کنید.

بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی شما باید بر روی گرفتن مشتریان و فروش محصولات خود تمرکز داشته باشید، و باید در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق نتایج جستجو پیدا می کنند بخاطر همین اگر نتوانید در نتایج گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را داشته باشید، قادر به گرفتن بازدیدکننده و فروش نخواهید بود و در اصل طراحی سایت شما کاری بدون فایده بوده است.

چرا سئو سایت فروشگاهی مهم است؟

سئو سایت فروشگاهی
بسیاری از مردم هنگام نیاز به محصول یا خدمات به سراغ موتورهای جست و جو و به طور خاص گوگل می روند که امروزه بیشتر جستجو ها در همین بستر است و دیگر کمتر کسی پیدا میشود برای پیدا کردن محصولی به بازار برود. آن ها به دنبال محصولات، نکات، مقایسه و سایر اطلاعات هستند تا به آن ها در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنند. اگر وب سایت شما در نتایج SERP (نتایج گوگل) نمایش داده نشود، بخش اعظمی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. طراحی سایت فروشگاهی بدون سئو، همانند پاساژ زدن در بیابان است و در اصل شما نمیتوانید به هدفی که از طراحی سایت داشته اید برسید .

پیدا کردن کلمات کلیدی سایت فروشگاهی

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، مهم ترین بخش از سئو کردن یک وبسایت فروشگاه اینترنتی است.
و اما چرا این موضوع اینقدر مهم است؟

زیرا این کلمات کلیدی سایت شما هستند که به تمامی فعالیت های سئوی سایت شما جهت می دهند.
(برای مثال: بدون کلمات کلیدی شما نمی توانید صفحه ی محصول یا دسته بندی محصولات خود در سایت را سئو کنید.)

چه بخواهید چه نخواهید این لیست کلمات کلیدی سایت شماست که بر روی سئو فنی سایت یا همان سئو تکنیکال (Technical SEO) نیز تاثیر می گذارد و دقیقا به خاطر همین موضوع معماری سایت شما (Site Architecture) و آدرس های صفحات نیاز دارند که با توجه به کلمه کلیدی مرتبط بهینه شوند.


پس همانطور که متوجه شدین پیدا کردن کلمات کلیدی یک بخش مهم از سئو سازی وب سایت فروشگاهی است.

مدیریت کلمات کلیدی هر صفحه

سئو سایت فروشگاهی

متاسفانه در سایت های فروشگاهی بدلیل اینکه ممکن است از یک دسته بندی چندین محصول وجود داشته باشد و کلمه کلیدی هر کدام از این دسته بندی ها برابر با همان اسم محصول باشد بخاطر همین ممکن است که کلمات کلیدی مشکل تداخل داشته باشند و بصورت تکراری مورد استفاده قرار گیرند و در اصل سئو کار سایت شما باید این نکته را در نظر داشته باشد.

بهتر است که تمرکز خود را بر روی دسته بندی محصولات قرار دهید، زیرا بازدیدکنندگان قدرت بیشتری بر روی انتخاب تنوع محصولات دارند و از طرفی، شما نیز می توانید متن و محتوای خود را بصورت کامل به نمایش بگزارید و قدرت مانور بیشتری دارد و همچنین میتوانید تعداد محصولات بیشتری را به مشتری نمایش دهید.

اگر در سئو سایت فروشگاهی لندینگ پیج های خود را بر روی صفحه محصولات قرار ندهید، بهتر است که دسته بندی محصولات لندینگ پیج های شما باشند چرا که به مخاطب حق انتخاب بیشتری میدهید.

نام محصول

نام محصول شما مهم است. در بیشتر موارد، از آن در تایتل و URL صفحه محصول شما نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید یک عبارت جستجوی رایج یا عبارت کلیدی را به محصولات خود اضافه کنید.

بهینه سازی تصویر

تصاویر بخش مهمی از صفحه محصول شما هستند. لحظه ای خود را جای مشتری بزارید. آیا شما بیشتر از سایتی که محصول را از زوایای مختلف به وضوح به تصویر می کشد خرید میکنید یا از سایتی که از تصاویر بی کیفیت استفاده میکند؟ تصاویر نه تنها برای مشتریان شما مهم هستند، بلکه برای سئو هم مهم هستند. برای بهینه سازی مناسب تصاویر خود با نام فایل شروع کنید. تصاویر با نام IMG0010.jpg را به صفحات محصول خود اضافه نکنید. در عوض از نام محصول و کلمه کلیدی اصلی مانند east coast-skinny-jeans.jpg استفاده کنید. همچنین، هنگامی که تصاویر خود را به صفحه محصول خود اضافه می کنید، نام محصول و کلمه کلیدی را در متن ALT تصویر وارد کنید چرا که اینکار روی سئو سایت شما تأثیر بسیاری دارد.

کلمه ی کلیدی مطابق با محصول

سئو سایت فروشگاهی

فرض کنید که کلمه ی کلیدی مورد نظر شما دارای بیشترین تعداد جستجو ماهیانه است، اما آیا این کلمه کلیدی حتما می تواند جزو مهم ترین کلمات کلیدی وب سایت شما باشد؟
پاسخ: قطعا خیر. به این دلیل که ممکن است این کلمه ی کلیدی مطابقت دقیقی با آنچه در وب سایت شما قرار است به فروش برسد، نداشته باشد و تنها میتواند کاربران را وارد سایت کند و سپس آنها پس از پیدا نکردن محصول مورد نظر از سایت خارج میشوند.
اگر کلمه کلیدی که شما برای سایت خود انتخاب می کنید حتی تفاوت اندکی با آن چیزی که در سایت شما فروخته می شود، داشته باشد، ممکن است با سئو کردن این کلمه کلیدی، فروش اصلا خوبی نداشته باشید و تعداد زیادی از بازدید کنندگان سایت به مشتری واقعی تبدیل نشوند و در اصل شما وقت و هزینه اضافی کرده اید پس بهتر است اینکار را با متخصصین سئو در میان بگذارید و از آنها در انجام اینکار مشاوره بگیرید.
برای مثال فرض کنید که شما در میان محصولاتتان “چای سبز کیسه ای” را به فروش می رسانید، اما بعد از بررسی متوجه شده اید که “چای سبز پودری” نیز جستجو خوبی دارد و اقدام به تولید محتوا و یا ایجاد یک دسته بندی برای این کلمه کلیدی کردید؛ در این حالت اگر کاربری به دنبال چای کیسه ای پودری باشد و وارد صفحه ی مرتبط با آن در سایت شما شود اما با “انواع چای سبز کیسه ای” رو به رو شود، امکان اینکه از شما خرید کند به شدت کاهش پیدا می کند؛ بنابراین در این مرحله حتما این مورد را چک کنید که کلمات کلیدی منتخب شما با محصولاتتان کاملا مطابقت داشته باشد و همچنین باعث دلسرد شدن کاربر از شما میشود و اگر هم به محصولات سایت شما نیاز پیدا کند دیگر وارد سایت شما نخواهد شد.

در سئو سایت فروشگاهی این نکاتی بود که باید توجه ویژه ای علاوه بر سایر کار های سئو بکنید و روی آنها نظارت داشته باشید برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: