سئو داخلی چیست

سئو داخلی

سئو داخلی

سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند.

seo on page

همانطور که  می دانید، سئو دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. متاسفانه مشاهده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری زیادی دارند اما توجه ای به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند  و همین امر موجب بالا نیامدن سئو سایت شما میشود.

جدا از اینکه سئو داخلی مناسب، موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود، به کاربران نیز کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. در اصل، سئو داخلی خوب به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه که کاربران در صفحات شما می بینند را درک کنند و ارزش محتوا را از دید آنها نیز بسنجند. بنابراین موتورهای جستجو می توانند به این واسطه بهترین و مناسب ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه دهند.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

هدف نهایی سئو داخلی اینست که به موتورهای جستجو و کاربران، در موارد زیر کمک کند:

  • درک محتوای هر صفحه
  • تشخیص محتوای شما به عنوان مرتبط ترین مطلب با عبارات مورد جستجو و نمایش شما در صفحات اول
  • ارزیابی صفحه به عنوان یک صفحه با ارزش و قابل نمایش در صفحات نتایج جستجو (SERP)
  • t مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. به‌وسیله این شاخص، گوگل، تخصص و اعتبار شما را در حوزه کاری‌تان می‌سنجد. عواملی که بر سئو تاثیر دارند، همانند میزان اعتبار نویسنده مطالب، فعالیت نویسنده‌ها در شبکه‌های اجتماعی، واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی نسبت به برند شما و… ناشی از این فاکتور مهم هستند.
  • تگ عنوان
  • از مهم‌ترین فاکتورهای سئو است. هر صفحه باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی در آن قرار دارد. تگ عنوان، بخش مهمی از محتواست، که نشان مید‌هد قرار است درمورد چه موضوعی صحبت کنیم. استفاده ازعناوین جالب و جدید، کاربران بیشتری را به صفحه شما هدایت خواهد کرد چرا که کاربر شما در ابتدای کار عنوان شما را میبینند.
  • هدینگ
  • در هر متن علاوه بر تگ عنوان، چندین زیر عنوان یا هدینگ هم وجود دارد که ارزش آن‌ها به اندازه‌ی متن است، از این رو بهتر است هدینگ‌هایی طراحی کنیم که مخاطب را برای خواندن مطلب کنجکاو کند. همه افراد متن جالب را بیشتر دوست دارند، گوگل هم به متون جذاب رتبه بالاتری می‌دهد.

• تگ توضیحات متا

این تگ‌ها در کلیک کردن کاربر در صفحه نتایج موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای دارد. هر چه تعداد کلیک‌ها بیشتر باشد، صفحه مورد نظر در جایگاه بالاتری در صفحه نتایج جست‌جو قرار می‌گیرد. این، به‌این معنی است که توضیحات متا، به قدر کافی مفید بوده که توانسته بازدیدکننده بیشتری را به سمت خود جلب کند تا روی آن کلیک کنند.

• متا تگ کلمات کلیدی

موتور جست‌وجوی گوگل، تگ کلمات کلیدی را نادیده می‌گیرد و استفاده از این کلمات تاثیری بر سئوسایت ندارد. بنابراین هرچند این شیوه در گوگل کارایی چندانی ندارد، اما توصیه می‌شود در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی، تعریف و برای آن محتوا تولید شود و این محتوا کپی برداری نباشد و اختصاصی باشد.

seo on page

• بهینه‌سازی محتوا

علاوه‌بر تولید محتوای جدید و ارزشمند، ادیت یا ویرایش محتواهای قبلی نیز لازم و از چند نظر حائز اهمیت است. از جمله اینکه: نیازی نیست محتوا از صفر تولید شود، بلکه با حذف نکات غیرضروری و افزودن مطالب و لینک‌های جدید به محتوا، در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

• ساختار URL

در سئو، ساختار بهینه‌شده صفحات، اهمیت زیادی دارند، چون توسط موتورهای جست‌جو مورد پیمایش قرار می‌گیرند پس به ساختار URL های سایت توجه کنید.

• تگ‌های بدنه

بخش‌بندی مطلب، از نکات مهم تولید محتوا به‌شمار می‌رود، چون علاوه‌بر ایجاد خوانایی برای کاربر، می‌تواند بر سئو داخلی هم اثر مطلوبی داشته باشد.

• کلمات کلیدی

  • امروز دیگر مانند گذشته کلمات کلیدی در مرکز توجه سئو قرار ندارند، بلکه موتورهای جست‌وجو، صفحات را بر اساس مفهوم آنها به مخاطب نمایش می‌دهند و عبارات مترادف با کلمات کلیدی را نیز درنظر می‌گیرند. حالا دیگر به‌جای تکرار کلمات کلیدی در جای‌جای صفحه، باید به این نکته توجه کنیم که مخاطبان چه کسانی هستند و درباره چه موضوعاتی می‌توان برای آن‌ها محتوای مناسب تولید کرد. با استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی، گوگل به‌راحتی می‌تواند متوجه موضوع اصلی سایت شود و آن را در نتایج جست‌وجو نشان دهد. بنابراین استفاده از این کلمات در متن اهمیت زیادی دارد و شما با استفاده از این کلمات میتوانید به سئو سایت خود کمک کنید.

• بهینه‌سازی تصاویر

برای بهینه‌شدن تصاویر در سئو و نمایش آن در نتایج جست‌وجوی گوگل، باید از ویژگی‌های Alt و Title برای تصاویر موجود در متن استفاده کرد. زمانی که عکس بارگذاری نشود ویژگیAlt، متن داخلی را به جای عکس نمایش می‌دهد. در ویژگی title با قرار گرفتن ماوس روی عکس، یک متن به‌جای آن نشان داده می‌شود.

• لینک‌دهی داخلی

برای بهینه کردن سئو داخلی در کل صفحات سایت، لازم است یک ارتباط داخلی از طریق لینک بین تمامی صفحات برقرار شود. وجود این لینک باعث می‌شود هم کاربران و هم موتورهای جست‌وجو به راحتی تمامی صفحات را پیمایش کنند و از سایت شما خارج نشوند بلکه در صفحه های مختلف پیمایش کنند چرا که این اتفاق روی سئو سایت شما بسیار تأثیر دارد.

سئو داخلی

عنوان صفحه را با کلمات کلیدی شروع کنید.

عنوان صفحه، مهمترین فاکتور سئو داخلی سایت است. در حالت کلی هرچه کلمه کلیدی به شروع عنوان صفحه نزدیکتر باشد، احتمال اینکه آن صفحه رتبه بالاتری کسب کند، بیشتر است.

کلمات پرکاربرد را به عنوان صفحه اضافه کنید

کلمات پر کاربردی مانند “سال جاری (1396)”، “بهترین”، “راهنما” و “بررسی” می تواند به رتبه صفحه شما در عبارات کلیدی بلندتر کمک زیادی کند.

عنوان پست های خود را با تگ H1 بنویسید

تگ H1، مهمترین هدینگ هر صفحه است و بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا نیز به صورت اتوماتیک این تگ را به کد صفحه اضافه می کنند. کدهای سایت را بررسی کرده و از اعمال این نکته اطمینان حاصل کنید چرا که در سئو سایت بسیار مهم است.

از فایل های مدیا استفاده کنید.

متن ها، تنها محتوای صفحه نیستند. عکس ها و ویدئوها می توانند به کاهش بانس ریت سایت کمک زیادی کنند. بانس ریت و میزان زمانی که کاربر در صفحه سپری می کند از فاکتورهای رتبه بندی گوگل محسوب می شود.

عناوین زیر مجموعه های سایت را در تگ H2 قرار دهید

حداقل برای یک بار هم شده، کلمه کلیدی صفحه را در تگ H2 نیز قرار دهید.

کلمه کلیدی را در 100 کلمه ابتدایی متن به کار ببرید

عبارت کلیدی صفحه را در 100 الی 150 کلمه آغازین متن به کاربرده تا به کاربر القا کنید که بر روی صفحه درستی کلیک کرده است.

از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

گوگل در سال 2105 شروع به پنالتی کردن سایت هایی کرد که از نمایش موبایلی مناسبی برخوردار نبودند. مطمئنا این واکنش در آینده شدیدتر نیز خواهد شد. ما به شما برای طراحی صحیح سایت، نوع واکنشگرا را پیشنهاد می کنیم میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از لینک های خارجی استفاده کنید

این یکی از راه های سئو کلاه سفید برای گرفتن ترافیک بیشتر می باشد. منظور از لینک های خارجی، لینک هاییست که به سایر سایت ها داده می شوند. با این کار به گوگل کمک می کنید که محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین با این کار به گوگل میفهمانید که سایت شما منبعی از اطلاعات است.

لینک های داخلی (Internal Links) در سئو بسیار موثرند و سعی کنید از دو یا پنج لینک داخلی در هر صفحه استفاده کنید.

سئو داخلی

سرعت سایت را بهبود ببخشید

گوگل صراحتا اعلام کرده که سرعت بارگذاری سایت یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است. شما می توانید با استفاده از CDN، فشرده سازی تصاویر و تغییر هاست خود سرعت سایت را ارتقا دهید. سرعت سایت خود را چک کنید و مطمئن شوید که سرعت بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه نمی باشد. تحقیقات نشان میدهد که 75 درصد کاربران بیش از 4 ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند. یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت، GTMetrix  است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو سایت میتوانید به صفحه سئو سایت مراجعه کنید و یا از طریق صفحه تماس با ما با تیم ما در ارتباط باشید.

خدمات دات وب | ِDotweb

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

‫2 نظر

  • […] امروزه به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می […]

  • […] سئو داخلی تکنیک‌های قابل نمایش صفحه مانند محتوا و متاتگ ها تمرکز می‌کند که میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله سئو داخلی را مطالعه کنید. […]

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    error: