سئو خارجی چیست

سئو خارجی چیست

سئو خارجی چیست ؟

متاسفانه امروزه افرادی که اقدام به تولید محتوا برای سایت خود می کنند، هیچگونه اطلاعاتی در خصوص سئو ندارند و در محتوای آن ها هیچ گونه تکنیک سئو به کار نرفته است و این محتوا ها نمیتواند اثرگذاری درستی در سایتشان کند.

همانطور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به کار بردن اصول سئو در داخل صفحات خیلی مهم است و اگر به صورت کاملا اصولی به کار رود، باعث افزایش رتبه صفحه در گوگل می گردد و در نتیجه میزان و نرخ ورودی را بیشتر می کند و شما با افزایش نرخ ورودی سایتتان افزایش مشتری فراوان را به همراه دارید.

سئو امروزه به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می شود.

سئو داخلی اشاره به تمامی مواردی دارد که شما داخل صفحه سایت خود انجام می دهید و به عبارت دیگر به بررسی کدهای نوشته شده می پردازد مانند متاتگ عنوان، متاتگ توضیحات، تگ عکس، متن و غیره که برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله سئو داخلی را مطالعه کنید.

سئو خارجی شامل تکنیک هایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در فروم ها و غیره است که در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با سئو خارجی آشنا شوید.

سئو خارجی سایت و اهمیت آن

سئو خارجی چیست

زمانی که بر روی سئو داخلی سایت خود کار میکنید، تمام سعیتان این است که سایت خود را فوق العاده کنید.

محتوای عالی تولید میکنید، ساختار سایت شما یکپارچه است و ورژن موبایل وب سایت شما در کمتر از دو ثانیه برای کاربران لود و بارگزاری میشود.

سئو خارجی سایت به شما کمک میکند تا انبوهی از کاربران بالقوه و دارای پتانسیل بالا برای مشتری شدن را به سایت شما وارد کرده و جذب نماید و آنها را به کاربران وفادار خود تبدیل کنید.

هر دوی این دو حوزه، یعنی سئو خارجی و سئو داخلی، مانند تکه هایی از پازل سئو سایت بوده که مکمل یکدیگرند و هیچ کدام بدون هم معنایی ندارند و شما با در نظر نگرفتن حتی یک بخش هم ضربه شدید میخورید و نمیتوانید پیشرفت کنید.

با نوشتن محتوای خوب و سئو شده میتوانید در موتورهای جستجو رتبه بگیرید و با لینک دادن سایت های مختلف دیگر به آن مطلب میتوانید جایگاه های بالاتری در این موتورهای جستجو کسب کنید و در دید کاربران نمایان شوید.

همین روند برای شما در زمان برند سازی و جلب اعتماد مشتریان نیز رخ خواهد داد.

برای مثال از نظرات کاربران درباره سایت و کسب و کار خود استفاده نمایید .

این نظرات عموما در خارج از سایت شما ثبت میشوند و ممکن است شما را یک شبه به عرش و یا بالعکس به فرش بیاورند!

لینک سازی در سئو خارجی

لینک ها مانند چسب هایی هستند که صفحات وب را به هم متصل کرده و شبکه جهانی وب را یکپارچه نگه میدارند و میتواند باعث پیشرفت وبسایت شما هم شوند.

موتورهای جستجو از لینک ها استفاده میکنند تا بفهمند یک صفحه یا یک سایت تا چه حد ارزشمند است و میتوانند چقدر به آنها ارزش دهند.

اگر رتبه سایت برایتان مهم باشد پیدا کردن و دریافت لینک های با ارزش دغدغه همیشگی شما در سئو خارجی سایت خواهد بود.

با این وجود از اهمیت ارتباط و هماهنگی لینک ها با موضوع و هدف سایت و صفحات خود غافل نشوید چرا که در غیر اینصورت شما وارد سئو کلاه سیاه شده اید که میتوانید برای اطلاعات بیشتر از سئو کلاه سیاه مقاله سئو کلاه سیاه را مطالعه کنید.

بهتر است لینک خارجی نخرید و تا حد امکان بدنبال روش های ارگانیک دریافت لینک خارجی با ارزش برای سایت خود بگردید.

نقش بازاریابی محتوا در سئوی خارجی

سئو خارجی چیست

وقتی حرف از بازاریابی محتوا می‌شود، همه فقط به تاکتیک‌های سئو داخلی فکر می‌کنند. یعنی ایجاد و انتشار محتوا روی سایت. اما اگر نگاه گسترده‌تری داشته باشیم، می‌بینیم که کانتنت مارکتینگ هم نیاز به سئو آن پیج دارد و هم آف پیج. مثلاً اگر جایی به عنوان یک مهمان مطلبی بنویسید، بازاریابی محتوا به حساب می‌آید.

استفاده از بازاریابی محتوا به عنوان یک تاکتیک برای سئو خارجی شامل خلق محتواهای جذاب و درگیرکننده است که کار را برای تمرکز روی فاکتورهای آف پیج راحت‌تر می‌کند.

تاکتیک‌های رایج بازاریابی محتوا که برای سئوی خارجی وب سایت موثر هستند شامل موارد زیر می‌شوند:

پست‌های بلاگ

اینفوگرافیک‌ها

پرسشنامه، مطالعات و تحقیقات

کتاب‌های الکترونیک یا ای بوک

Content marketing به عنوان یک تاکتیک، با لینک‌سازی، شبکه‌های اجتماعی و PR پیوند خورده است که باعث می‌شود برند شما شکل بگیرد. به زبان ساده، اگر محتوای خوبی دارید، درباره‌اش به همه بگویید و همه را از این موضوع مطلع کنید که با اینکار سئو سایت شما به خوبی پیشرفت میکند

ثبت نام در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو همیشه سایت شما را مورد پیمایش قرار می دهند اما پیدا کردن سایت شما توسط آن ممکن است مدت زمانی به طول انجامد ( که به اصطلاح آن را ایندکس شدن می نامند.) اگر می خواهید که سایت شما سریعا توسط موتورهای جستجو ایندکس گردد، بهتر است که خودتان دستی این کار را انجام دهیم. ثبت نام در موتورهای جستجو مانند گوگل،یاهو یکی از تکنیک های سئو خارجی محسوب می شود نه سئوداخلی که میتوانید خودتان را راحتتر به موتور های جستجو معرفی کنید.

لینک طعمه

لینک طعمه راه دیگری با بهبود رتبه سایت در سئو خارجی می باشد. فرض کنید که زمانی مجبور هستید که مطالبی را از سایت های دیگر در محتوای خود قرار دهید. گوگل وقتی مطالب کپی شده را مشاهده کند سریعا آن را جریمه می کند. شما برای اینکه رعایت حق کپی را بکنید، بهتر است در قالب یک لینک منبع اصلی را معرفی کنید. وقتی شما منبع اصلی را معرفی کنید، این کار باعث افزایش محبوبیت سایت شما بین دیگران می گردد و همچنین گوگل به شما ارزش میدهد چرا که استفاده از مطالب کپی باعث کاهش بسیار زیاد رتبه سایت توسط گوگل میشود.

نقش سوشال مدیا در سئو خارجی

سئو خارجی چیست

شبکه های اجتماعی به خودی خود تاثیری در رتبه سایت در موتورهای جستجو ندارند اما میتوانند به شما برای ارتباط با کاربران و مشتریان بالقوه کمک بسیاری کنند.


تحقیقات نشان داده اند که فعالیت زیاد ما در سوشال مدیا بر روی سئو محلی سایت تاثیری نخواهد گذاشت.


اما میتوانیم با استفاده از انتشار محتوای عالی، نمودارها و اطلاعات بروز در این شبکه های اجتماعی برندسازی خود را در بین کاربران ارتقا داده و اعتماد بیشتری را جلب نماییم و از آن طریق جذب مخاطب نیز داشته باشیم.


شما میتوانید وب سایت خود را به وسیله شبکه های اجتماعی تبلیغ کرده و پروموت کنید؛ اما فاکتورهای دیگری به طور مستقیم روی رنکینگ سایت شما در گوگل تاثیر خواهند گذاشت.

کسب و کار من را گوگل کن!

Google my business نقشی حیاتی در حضور آنلاین هر کسب و کاری ایفا می‌کند. پس مهم است که صفحه خود را برای این‌کار بهینه کنید و آن را روی نقشه بیاورید تا در سئوی آف پیج امتیاز بیشتری بگیرید.


GMB (Google my business) روی وب سایت شما نیست و نباید فراموش کنید که تمام تلاش خود را روی سئو خارجی وب سایت خود متمرکز کنید.


آخرین بررسی‌ها نشان داده است ۴۶ درصد از جستجوهای گوگل برای پیدا کردن اطلاعات کسب و کارهای محلی است. و از هر ۵ مصرف کننده موتورهای جستجو، ۴ نفر به دنبال اطلاعات محلی هستند. تمام این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که اگر کسب و کار شما در بین نتایج جستجوی GMB گوگل نیست، بخشی از رقابت را باخته‌اید و از سایر رقبا عقب افتاده اید.

Citations

تعریف این اصطلاح شاید بانک اطلاعات تماس کسب و کارها باشد. یک Citation زمانی است که از کسب و کار شما در جایی نام برده می‌شود. البته نه فقط نام بلکه اطلاعات آدرس و شماره تماس هم ذکر می‌شود.

اگر یک کسب و کار محلی هستید که می‌خواهید برای منطقه‌هایی خاص هدف گذاری کنید، حتماً از این تاکتیک استفاده کنید. citation یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای رنکینگ آف پیج است. برای شناسایی جامعه مخاطب خود برای منطقه بندی و پیدا کردن فرصت‌های جدید می‌توانید از ابزار Listing Management سم راش نیز استفاده کنید.

شما میتوانید جهت دریافت مشاوره در رابطه با سئو سایت از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: