رپرتاژ آگهی چیست ؟

رپرتاژ آگهی چیست ؟

رپرتاژ آگهی چیست و از چه زمانی مرسوم شده است؟

به صورت پیش‌فرض دید مخاطب به تبلیغات، منفی است. معمولا همه ابتدای کار در مقابل تبلیغات جبهه می‌گیرند و تصور می‌کنند که یک کلاه‌بردار می‌خواهد کالایی کاملا بی‌کیفیت را با قیمت بالا به آن‌ها بفروشد. در گذشته بسیاری از مردم حتی بر این باور بودند که کالا یا خدمات عالی، نیاز به تبلیغات ندارد; باور رایج این بود که کیفیت، خود به خود باعث افزایش رضایت مشتری و بیشتر شدن فروش می‌شود. البته رضایت مشتری همواره باعث جلب مشتری بیشتر می‌شود، اما در دنیای رقابتی امروز، دیگر نمی‌توان به تبلیغات دهان به دهان اکتفا کرد. به همین خاطر، برندهای مختلف سراغ یافتن روش‌های تبلیغاتی موثرتر هستند تا فروش خود را افزایش دهند. یکی از این روش‌ها رپرتاژ است که به وسیله آن میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.


شخصی که به نگارش متن رپورتاژ آگهی اقدام می‌کند باید منظور خود را به صورت کاملاً بی طرفانه برای مخاطب بنویسد و در عین حال که قصد جذب مخاطب را دارد قصد جذب مخاطب را نداشته باشد.

 

پیش از شروع باید بدانید که مدت زیادی از مطرح شدن رپرتاژ در دنیا نمی‌گذرد. اولین بار در سال 1945 و پس از اتمام جنگ جهانی بود که ساخت رپورتاژ در شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد. رپورتاژ از کلمه Report ریشه می‌گیرد که به معنای گزارش است. این نوع تبلیغات در ابتدا قرار بود که یک گزارش کاملا بی‌طرف باشد. زمانی که یک داور کاملا بی‌طرف در مورد چند کالای مختلف به عنوان مثال صحبت کرده و تک به تک آنها را برای شما با جزئیات کامل بررسی می‌کند، این حس به شما القاء می‌شود که او صلاح شما را می‌خواهد و قصد دارد تا خوب و بد را به شما معرفی کند. به این ترتیب، مخاطب، نویسنده این سناریو را حامی و دوست خود می‌بیند و به همین خاطر شانس بیشتری برای جلب اعتماد او وجود دارد و راحتتر میتوان اعتماد مشتری را جلب کرد.


تصور کنید که این مجری بی‌طرف، به دلایل مختلف، کمی از یک محصول یا خدمات طرفداری کند. با این کار، مخاطب کاملا به سمت و سویی که مجری می‌خواهد، سوق پیدا می‌کند. بنابراین اهمیت رپرتاژنویسی در افزایش نرخ فروش, باعث شد که این مقوله به عنوان شاخه جدیدی از تولید محتوا در نظرگرفته شود. نکته ظریف و قابل توجه در رپرتاژ این است که مخاطب به صورت کاملا غیرارادی و ناخودآگاه جذب چیزی که شما می‌خواهید می‌شود. پس باید جوانب روانشناسی و شناخت مخاطب کاملا رعایت شود تا بتوان عملکرد یک رپرتاژ را موفق دانست و توانست روی مخاطب تأثیر مثبت گذاشت.


بنابراین رپورتاژ آگهی شیوه‌ای نوین از تبلیغات منصفانه است که به معرفی کسب و کار و خدمات سایت می‌پردازد. کاربران با مطالعه رپورتاژ آگهی که به صورت دقیق تهیه شده است جذب آن شده و به کسب و کار معرفی شده اعتماد بیشتری می‌کنند. یکی از مواردی که باید در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی به آن توجه کرد نگارش اصولی متن آن است. اگر متن نگارش شده دارای اصول اولیه باشد و تمامی نکات نگارش رپورتاژ را رعایت کند قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و جذب مخاطب بیشتری خواهد داشت.

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

رپرتاژ آگهی چیست ؟

طبیعتا کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید و خود را در معرض دید همگان قرار دهید.

البته رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

دیده شدن بیشتر

با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

مناسب برای همه

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.

برندسازی و افزایش اعتبار برند

همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند و همچنین همزمان با این موضوع اعتبار سایتتان هم افزایش پیدا میکند.

هزینه مناسب

رپرتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه مناسب‌تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌تان برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سئو سایت را بهبود بخشید و در نتایج گوگل در صفحات اول نمایان شوید.

بهبود سئو

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

بک لینک یا رپورتاژ

رپرتاژ آگهی چیست ؟

بک لینک و رپورتاژ، هرکدام مزایای خود را دارند، که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1- بک لینک در تمام صفحات سایت انتشار کننده قرار می‌گیرد و هر صفحه می‌تواند، بطور جداگانه بر سایت شما تاثیر بگذارد، هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، تعداد بک لینک ها نسبت به تعداد بک لینک های رپورتاژ بسیار بیشتر می‌باشد، زیرا رپورتاژ فقط در یک صفحه قرار می‌گیرد و به سایت شما لینک می‌شود.

2- در رپورتاژ، شما می‌توانید توضیحات کامل تری در مورد خدمات خود دهید و می‌توانید از حداقل، 5 کلمه کلیدی استفاده کنید اما در بک لینک فقط کلمه کلیدی موردنظر را می‌توانید به سایت خود لینک دهید.

3- رپورتاژ بر خلاف بک لینک، بصورت ماهانه و یا سالیانه نمی‌باشد، بلکه بصورت مستمر و مادام العمر در سایت منتشر کننده باقی می‌ماند و هیچگاه حذف نمی‌شود، اما در بک لینک پس از دوره زمانی مشخصی، می بایست مجددا تمدید کرده و که هزینه ای را با خود به همراه خواهد داشت.

همانطور که مشاهده کردید، بک لینک و رپورتاژ هرکدام تاثیر و قدرت خود را دارند و نمی‌توان گفت، کدامیک موفق تر خواهد بود. اگر بودجه ی شما محدود است و نمی‌توانید همزمان هر دو را درکنار یکدیگر استفاده کنید، روشی را انتخاب کنید، که به هدف شما نزدیک تر خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: