تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی

تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی چیست ؟!

آن زمان که نوبت به طراحی سایت می‌رسد سوالات زیادی در مورد تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی پیش می‌آید و برای بسیاری از مشتریان دات وب این سوال پیش می‌آید که سایت اختصاصی چه برتری نسبت به سایت نیمه اختصاصی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سایت بپردازیم.

سوالاتی همچون اینکه چه صفحاتی در طراحی سایت شرکتی و چه صفحاتی در طراحی سایت فروشگاهی نیاز است و یا تعریف طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی و ویژگی انواع طراحی سایت در شرکت دات وب ما از قالب های اختصاصی برای تمامی کسب و کار ها استفاده میکنیم تا در طراحی سایت خود از سایر رقبا متمایز باشید.

تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی

تعریف سایت فروشگاهی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده‌ی گسترده‌ی بشر از دنیای فناوری، سایت‌های اینترنتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته‌اند. از طرفی زمان بر بودن خرید حضوری و در دسترس نبودن فروشگاه‌ها در شهر و محل زندگی ما و همچنین شلوغی خیابان ها سبب شده است خریدهای اینترنتی را به مراجعه‌ی حضوری ترجیح دهیم پس طراحی سایت فروشگاهی میتواند یک پیشنهاد عالی برای کسب و کار شما باشد برای فروش بیشتر محصولاتتون. 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده‌ی گسترده‌ی بشر از دنیای فناوری، سایت‌های اینترنتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته‌اند. از طرفی زمان بر بودن خرید حضوری و در دسترس نبودن فروشگاه‌ها در شهر و محل زندگی ما و همچنین شلوغی خیابان ها سبب شده است خریدهای اینترنتی را به مراجعه‌ی حضوری ترجیح دهیم پس طراحی سایت فروشگاهی میتواند یک پیشنهاد عالی برای کسب و کار شما باشد برای فروش بیشتر محصولاتتون. 

تعریف سایت شرکتی

تا به اینجای مبحث ویژگی‌های سایت‌های فروشگاهی معرفی شد. در ادامه برای درک بهتری از تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی ویژگی‌های طراحی سایت شرکتی معرفی خواهد شد.

هر شرکتی برای پیشرفت نیاز به معرفی به رقبا و مشتریان حیطه‌‌ی شغلی خود دارد. سایت‌های شرکتی بستر مناسبی برای معرفی شرکت‌ها، اهداف، خدمات و محصولات آن‌ها خواهند بود. طراحی و محتوای متنی و بصری این سایت‌ها به مراتب حرفه‌ای‌تر از سایت‌های فروشگاهی خواهد بود چرا که در طراحی سایت شرکتی باید به تک تک سلیقه های مشتریان توجه شود اما در طراحی سایت فروشگاهی اکثرا مشتریان سایت ها از یک نوع قشر جامعه هستند اما در سایت های شرکتی از هر قشری میتواند مخاطب ما باشد. 

سایت‌های شرکتی معرف اعتبار و ارزش کسب‌وکار آن شرکت خواهند بود. امروزه هر فردی برای کسب اطلاعات مربوط به یک شرکت، به دنبال نام آن در فضای وب می‌گردد. بنابراین شرکت‌هایی که از دنیای فناوری برای معرفی خود به بهترین شکل بهره می‌برند، موفق‌تر از سایر شرکت‌ها خواهند بود.

مهمترین ویژگی وب سایت فروشگاهی

یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت کسب‌وکارها، نحوه‌ی معرفی آن‌هاست که تا حد زیادی به سایت فروشگاهی آن‌ها مرتبط است. سایت‌های فروشگاهی باید از نظر محتوای متنی و بصری، طراحی قالب و … برای مخاطبان خاص خود جذاب باشند. در واقع یک سایت باید دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها باشد تا از سایر رقبای خود متمایز شود پس برای طراحی سایت فروشگاهی خود به فکر استفاده از قالب های آماده نباشید تا بتوانید از سایر رقبای خود در جایگاه بالاتری بدرخشید.

مهمترین ویژگی وبسایت شرکتی

وب‌سایت‌های شرکتی همانند دیگر سایت‌ها نیازمند برخورداری از اصول و استانداردهای خاص خود هستند. جذابیت ظاهری و پرمحتوا بودن دو ویژگی مهمی است که باید در ساخت یک سایت شرکتی رعایت شود. به عبارتی ظاهر، چیدمان و محتوای سایت باید به شکلی طراحی شود که ذهن مخاطب را در آن صفحه نگه دارد و بتواند نظر تمامی کاربران خود را جلب کنند تا تمامی این مخاطبین را به مشتریان خود تبدیل کند. 

وب‌سایت‌های شرکتی همانند دیگر سایت‌ها نیازمند برخورداری از اصول و استانداردهای خاص خود هستند. جذابیت ظاهری و پرمحتوا بودن دو ویژگی مهمی است که باید در ساخت یک سایت شرکتی رعایت شود. به عبارتی ظاهر، چیدمان و محتوای سایت باید به شکلی طراحی شود که ذهن مخاطب را در آن صفحه نگه دارد و بتواند نظر تمامی کاربران خود را جلب کنند تا تمامی این مخاطبین را به مشتریان خود تبدیل کند. 

احترام به نظرات مشتریان و حفظ ارتباط با آن‌ها از طریق پاسخگویی تلفنی و یا از طریق پشتیبانی در سایت فاکتور مهمی است که در وبسایت‌های شرکتی معتبر باید به آن توجه شود. سایر ویژگی‌های فنی نظیر سرعت بالای سایت، پشتیبانی فنی قوی، انتخاب دامنه‌ی متناسب با نوع کسب‌وکار و تطابق با اغلب مرورگرها نیز باید برای طراحی یک سایت شرکتی حرفه‌ای مدنظر قرار گیرد.

اهمیت امنیت ؛ دیگر تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی

سایت های شرکتی به علت اینکه پرداخت آنلاین ندارند از نظر امنیت شاید خیلی مورد توجه قرار نگیرند اما در سایت های فروشگاهی مسئله ی امنیت بسیار مهم و حیاتی است. به همین خاطر است که این سایت ها احتیاج به کسب مجوز برای کسب و کار اینترنتی دارند که در مرحله ی اول نیاز به نماد اعتماد الکترونیکی است. در واقع با طی این مراحل مشتری به سایت شما اعتماد می کند و پرداخت اینترنتی را انجام می دهد و جلوی بسیاری از کلاهبرداری های آنلاین گرفته می شود چرا که امروزه افراد بسیاری سودجویی میکنند و از طریق طراحی سایت فروشگاهی (اغلب این سایت ها از قالب آماده استفاده میکنند و نماد اعتماد الکترونیک هم ندارند) دست به کلاهبرداری های اینترنتی میزنند .

در اینجا میخواییم  به چندین صفحات و امکانات در طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی بپردازیم

وبسایت فروشگاهی :

دارای درگاه پرداخت آنلاین

طراحی سایت فروشگاهی همانطور که از نامش پیداست باید قابلیت خرید بصورت آنلاین را دارا باشد و این امر تنها با داشتن درگاه پرداخت امکان پذیر میباشد و میبایست از درگاه پرداخت در طراحی سایت فروشگاهی استفاده شود تا مشتریان شما بتوانند به راحتی خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند برای مثال درگاه بانکی همانند دستگاه پز در مغازه میباشد.

پشتیبانی و ارتباط آنلاین

داشتن پشتیبانی قوی یکی از ویژگی های مشترک بین هردو سایت است و هر دو نوع سایت اگر ارتباط آنلاین با مشتری داشته باشند بسیار عالی و مفید است و میتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند. اما آنچه باعث تفاوت سایت شرکتی و فروشگاهی می شود آن است که یک سایت فروشگاهی نیاز به پشتیبانی 24 ساعته در هر روز هفته دارد. زیرا به علت نامحدود بودن زمان خرید، پشتیبانی آن نیز نباید محدودیت زمانی داشته باشد و در هر زمان که مشکلی پیش آمد باید توانایی پاسخگویی را داشته باشد چرا که اگر این پاسخگویی انجام نشود موجب از دست دادن مشتریان زیادی میشود.

وبسایت شرکتی :

صفحات نمونه کار

هر شرکتی خدماتی عرضه می کند و مشتری دوست دارد تا تجربه های قبلی و یا نمونه کارهای یک شرکت را ببیند در اصل کاربری که وارد سایت شما میشود ابتدا شما را با سایت و سپس با نمونه کار های شما اعتمادش جلب میشود . برای مثال اگر سایت شما خدمات ساخت تابلو را عرضه می کند، لازم است شما صفحات نمونه کاری داشته باشید و تابلوهایی را که تا الان ساخته اید را در آنجا قرار دهید. صفحات نمونه کار باید بسیار جذاب و گیرا باشند و از تصاویری با کیفیت برای آن استفاده شود چرا که قطعا کاربر شما پس از دیدن سایت شما وارد صفحه نمونه کار شما میشود. کاربر با دیدن نمونه کارهای حرفه ای به سمت کسب و کار شما جذب می شود.

نمونه کار طراحی سایت مرکز مشاوره دات وب

اطلاعات تماس

چون در این سایت ها خرید اینترنتی انجام نمی شود پس برای سفارش نیاز به تماس گرفتن و سپس با جذب شما میتوانید یک جلسه بگذارید و خدمات یا محصول خود را به فروش رسانید.  پس باید اطلاعات تماس در دسترس کاربر باشد و آنها به دنبال آن نگردند البته در تمامی طراحی سایت ها باید این نکته در نظر گرفت شود تا کاربر به راحتی بتواند نیاز خود را پیدا کنند چرا که امروزه به دلیل افزایش رقابت اگر سایت شما خسته کننده شود کاربر بلافاصله وارد سایت رقیب شما میشود. داشتن صفحه ی تماس باما قوی، وجود call to action های مناسب برای تماس و همچنین بنرهای جذاب برای تماس همگی می توانند کاربر را به تماس برسانند که هر یک ازاین تماس ها میتوانند به یک قرارداد منجر شوند.

در دات وب ما با طراحی سایت با قالب های اختصاصی برای کسب و کارتان شما را از دیگر رقبا متمایز میکنیم همچنین جهت اطلاعات بیشتر جهت طراحی سایت ، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت اختصاصی ، طراحی سایت با وردپرس ، طراحی سایت با دی ان ان ، طراحی سایت آگهی ، طراحی سایت ریسپانسیو ، طراحی سایت وکلا ، طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی پورتال سازمانی ، طراحی سایت املاک و ….. از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

خدمات دات وب

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: