تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی از جمله مدل های متداول تبلیغات آنلاین است. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و هم چنین تلفن های هوشمند یکی از بهترین راهکارها برای شناخته شدن برند استفاده از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات کلیکی است.در سال ۲۰۱۴ تبلیغات کلیکی حدودا ۴۵ میلیارد دلار از ۶۶ میلیارد دلار کل درآمدهای گوگل را به خود اختصاص داده است و این مبلغ در سالهای بعد بیشتر نیز شده است.در این مطلب با انواع تبلیغات کلیکی و نحوه کار این نوع تبلیغات آشنا می شویم و متوجه پیشرفت بیزنس و افزایش در آمد شما از این طریق میشویم.

تبلیغات کلیکی یا PPC یا CPC چیست؟

تبلیغات کلیکی (pay per click یا PPC ) به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید و با تمام شدن تعداد کلیک ها تبلیغات شما به پایان میرسد.

تبلیغات همسان کلیکی

تبلیغات همسان (Native) به تبلیغاتی گفته می‌شود با قالب و ساختار ظاهری وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده هم‌خوانی دارند. حتما تبلیغات همسان ما را در جایگاه‌هایی با عنوان‌های «مطالب پیشنهادی از سراسر وب»، «پیشنهاد روز» و … در وب سایت‌های مختلف ایران دیده‌اید. این تبلیغات بهترین اثربخشی را برای تبلیغات محتوا-محور شما دارند و محتوای شما بسیار مهم است.

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

PPC کوتاه شده Pay Per Click یا پرداخت به ازای کلیک است و به شیوه پرداخت هزینه تبلیغات اشاره دارد. در این شیوه پرداخت تبلیغ‌دهندگان به ازای هر کلیک انجام شده در رسانه‌های ناشر به روی تبلیغاتشان به ناشر مبلغ مشخصی پرداخت می‌کنند و شما با پرداخت هزینه مشخص میتوانید از این تبلیغات به ازای هر کلیک برخوردار شوید.

هزینه هر کلیک (CPC)

تبلیغات کلیکی چیست ؟

CPC کوتاه شده Cost Per Click و به معنای هزینه هر کلیک است. هزینه هر کلیک زمانی به کار می‌رود که شما در حال برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود به صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC) هستید و هزینه‌ای که در نظر دارید برای هر کلیک بپردازید را CPC می‌نامید.


تبلیغات در جستجو (Search Ads) یکی دیگر از روش‌های بسیار محبوب انجام تبلیغات در ایران است. در این نوع تبلیغات محتوای تبلیغاتی تبلیغ‌دهندگان در نتیجه جستجوی کاربران اینترنت و در صورت مرتبط بودن با عبارت جستجو شده توسط کاربران به آن‌ها نشان داده می‌شود. یکی از ملموس‌ترین مثال‌های تبلیغات در جستجو، تبلیغات گوگل (Google Ads) هستند. در تبلیغات گوگل تبلیغ‌دهندگان کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را تعریف کرده و گوگل با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود و با توجه به میزان ارتباط آن کلمات کلیدی با عبارات جستجو شده توسط کاربران، محتواهای تبلیغاتی تبلیغ‌دهندگان را به آن‌ها نشان می‌دهد و موجب افزایش ترافیک سایت شما میشود.


در کنار تبلیغات گوگل (Google Ads)، نوع دیگری از تبلیغات جستجو که در ایران محبوب و مورد استفاده برندهای بزرگ است، تبلیغات جستجوی کافه‌بازار (CafeBazaar Search Ads) است. در تبلیغات جستجوی کافه‌بازار صاحبان اپلیکیشن می‌توانند پس از تعیین کلمات کلیدی مرتبط به کسب‌وکار خود و ثبت محتواهای تبلیغاتی، تبلیغات خود را در نتیجه جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارشان در قسمت جستجوی نام اپلیکیشن در کافه‌بازار به کاربران نمایش دهند و موجب افزایش خرید اپلیکیشن میشود.

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی باعث می‌شود که تعداد زیادی ترافیک مستقیم به وبسایت یا صفحه اپلیکیشن شما هدایت شود. تبلیغ‌دهنده با تعریف تبلیغات کلیکی باید به ازای هر کلیک که بر روی تبلیغات صورت می‌گیرد، به ناشر تبلیغات پول می دهد. ناشر تبلیغات کلیکی کسی است که تبلیغات را در رسانه خود نمایش می‌دهد. در واقع، مخاطبان تبلیغات کلیکی با کلیک بر تبلیغ در محیط رسانه ناشران به وبسایت شما و یا صفحه دانلود اپلیکیشن شما منتقل می‌شوند.

معایب تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست ؟

اگر با تبلیغات کلیکی آشنایی داشته باشید، احتمالا درباره معایبی که بعضی سایتها در مورد آن متذکر می شوند روبرو شده اید. شبکه های تبلیغاتی بین المللی تلاش های بسیاری برای مقابله با تقلب های اینترنتی (که این فعالیت ها موسوم به آنتی فراد است) می کنند و تحقیقات وسیعی برای به روز نگه داشتن راهکارهای خود دارند.با مطالعه کتاب الکترونیکی آنتی فراد تپسل می توانید با انواع تقلب ها و راهکارهای مقابله با آن آشنا شوید.


همچنین از جمله راهکارهای بین المللی موثر برای جلوگیری از وقوع تقلب استفاده از شبکه های ارزیابی تبلیغات (measurement company) به عنوان پلتفرم های third party است. هدف از همکاری با این شرکت های ارزیابی بین المللی توسط شبکه های تبلیغاتی معتبر جلوگیری از تقلب (Fraud)، افزایش اعتماد در حیطه تبلیغات آنلاین و شفافیت هزینه ها بین شبکه های تبلیغاتی و تبلیغ کنندگان و ناشران است. از جمله معتبرترین این شرکت های بین المللی ارزیابی تبلیغات موبایلی ، adjust است. تحقیقات حرفه ای و فعالیت این شرکت تقریبا راه را بر روی هر گونه تقلب در زمینه تبلیغات آنلاین بسته است و فضای اعتماد را برای استفاده کنندگان از سرویس های این شرکت به عنوان third party فراهم کرده است.

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

اگر اپلیکیشنی و یا سایتی دارید ، قرار دادن تبلیغات به صورت بنری و یا متنی از جمله بهترین و محبوبترین راهکارهای کسب درآمد از تبلیغات کلیکی برای شماست.دلیل آن این است که شما برای قرار دادن تبلیغ در سایت و اپلیکیشن خود نیازی به ارتباط با تبلیغ کننده و یا مذاکره با شرکت ها نخواهید داشت و آژانس های تبلیغاتی این کار را برای شما انجام می دهند. هر چه تعداد کاربران شما بیشتر باشد بیشتر می توانید بر روی این نوع کسب درآمد از تبلیغات کلیکی حساب کنید. بعد از آن نیز می توانید با افزایش تعداد کاربران و مخاطبان خود ، هم کسب و کار خود را رشد دهید و هم درآمد بیشتری از طریق تبلیغات کسب کنید و شما میتوانید با این تبلیغات به افزایش درآمد برسید.

تبلیغات ریتارگتینگ کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست ؟

ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد بهترین راهکار برای بازگرداندن مشتریان بالقوه یا کاربران از دست رفته است. با ریتارگتینگ شما می‌توانید افرادی را که قبلا به وب‌سایت شما علاقه نشان داده‌اند و از آن بازدید کرده‌اند، با ارائه پیشنهادهای ویژه مجددا هدفگیری کنید و نرخ تبدیل خود را چند برابر کنید.

جهت دریافت مشاوره میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: