CPC کوتاه شده Cost Per Click و به معنای هزینه هر کلیک است. هزینه هر کلیک زمانی به کار میرود که شما در حال برنامهریزی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی خود به صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC) هستید و هزینهای که در نظر دارید برای هر کلیک بپردازید را CPC مینامید.
تبلیغات در جستجو (Search Ads) یکی دیگر از روشهای بسیار محبوب انجام تبلیغات در ایران است. در این نوع تبلیغات محتوای تبلیغاتی تبلیغدهندگان در نتیجه جستجوی کاربران اینترنت و در صورت مرتبط بودن با عبارت جستجو شده توسط کاربران به آنها نشان داده میشود. یکی از ملموسترین مثالهای تبلیغات در جستجو، تبلیغات گوگل (Google Ads) هستند. در تبلیغات گوگل تبلیغدهندگان کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود را تعریف کرده و گوگل با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی خود و با توجه به میزان ارتباط آن کلمات کلیدی با عبارات جستجو شده توسط کاربران، محتواهای تبلیغاتی تبلیغدهندگان را به آنها نشان میدهد و موجب افزایش ترافیک سایت شما میشود.
در کنار تبلیغات گوگل (Google Ads)، نوع دیگری از تبلیغات جستجو که در ایران محبوب و مورد استفاده برندهای بزرگ است، تبلیغات جستجوی کافهبازار (CafeBazaar Search Ads) است. در تبلیغات جستجوی کافهبازار صاحبان اپلیکیشن میتوانند پس از تعیین کلمات کلیدی مرتبط به کسبوکار خود و ثبت محتواهای تبلیغاتی، تبلیغات خود را در نتیجه جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارشان در قسمت جستجوی نام اپلیکیشن در کافهبازار به کاربران نمایش دهند و موجب افزایش خرید اپلیکیشن میشود.
اگر با تبلیغات کلیکی آشنایی داشته باشید، احتمالا درباره معایبی که بعضی سایتها در مورد آن متذکر می شوند روبرو شده اید. شبکه های تبلیغاتی بین المللی تلاش های بسیاری برای مقابله با تقلب های اینترنتی (که این فعالیت ها موسوم به آنتی فراد است) می کنند و تحقیقات وسیعی برای به روز نگه داشتن راهکارهای خود دارند.با مطالعه کتاب الکترونیکی آنتی فراد تپسل می توانید با انواع تقلب ها و راهکارهای مقابله با آن آشنا شوید.
همچنین از جمله راهکارهای بین المللی موثر برای جلوگیری از وقوع تقلب استفاده از شبکه های ارزیابی تبلیغات (measurement company) به عنوان پلتفرم های third party است. هدف از همکاری با این شرکت های ارزیابی بین المللی توسط شبکه های تبلیغاتی معتبر جلوگیری از تقلب (Fraud)، افزایش اعتماد در حیطه تبلیغات آنلاین و شفافیت هزینه ها بین شبکه های تبلیغاتی و تبلیغ کنندگان و ناشران است. از جمله معتبرترین این شرکت های بین المللی ارزیابی تبلیغات موبایلی ، adjust است. تحقیقات حرفه ای و فعالیت این شرکت تقریبا راه را بر روی هر گونه تقلب در زمینه تبلیغات آنلاین بسته است و فضای اعتماد را برای استفاده کنندگان از سرویس های این شرکت به عنوان third party فراهم کرده است.
ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد بهترین راهکار برای بازگرداندن مشتریان بالقوه یا کاربران از دست رفته است. با ریتارگتینگ شما میتوانید افرادی را که قبلا به وبسایت شما علاقه نشان دادهاند و از آن بازدید کردهاند، با ارائه پیشنهادهای ویژه مجددا هدفگیری کنید و نرخ تبدیل خود را چند برابر کنید.
جهت دریافت مشاوره میتوانید از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.