تبلیغات همسان ( Native Advertising ) چیست؟

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان ( Native Advertising ) چیست؟

در سال‌های اخیر مفهومی به نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مطرح شده و از نظر فراگیری عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ زیرا بسیاری از کسب و کارها به این نتیجه رسیده‌اند که واقعاً به این نوع از بازاریابی نیاز دارند. بازاریابی دیجیتال در واقع استفاده از اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال‌ها برای دسترسی به مشتریان و مصرف کنندگان است که در اصل میتوان گفت این روش امروزه جایگزین بازاریابی های سنتی شده است و تمام مخاطبین از طریق دیجیتال نیاز خود را برطرف میکنند پس شما باید مارکتینگ خود را در فضای دیجیتال انجام دهید.


یکی از بخش‌های اصلی این نوع از بازاریابی، تبلیغات است. تبلیغات در سال‌های اخیر در سایت‌های مختلف به خصوص سایت‌های عمومی (این سایت‌ها در مورد هر چیزی مطلب منتشر می‌کنند) خیلی پررنگ شده و همین موضوع باعث شده که دیگر تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی چندان به چشم مخاطب نیاید و امروز با مشکلی به نام نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی مواجه شویم. در واقع تبلیغات به قدری زیاد شده که چشم مخاطب به آن‌ها عادت کرده و توجه چندانی به آن‌ها نمی‌کند و در سایت ها به دنبال نیاز خود میروند و توجهی به تبلیغات نمیکنند.

برچسب و علامت‌گذاری تبلیغات همسان

تبلیغات همسان

یکی از مهم‌ترین بحث‌ها و چالش‌های Native Ads، موضوع برچسب‌گذاری یا Labeling است.

طبیعتاً اگر از تبلیغ‌دهنده بپرسید، دوست دارد هیچ نوع علامت مشخصه‌ای، تبلیغ او را از محتواهای دیگر جدا نکند تا به حداکثر نرخ CTR دست پیدا کند. اما از سوی دیگر، با این کار اعتماد مخاطبان رسانه از بین خواهد رفت و ممکن است تصویر برند آسیب ببیند.

از سوی دیگر، اگر علامت‌گذاری بسیار شفاف و واضح باشد، ممکن است نرخ کلیک بسیار پایین بیاید و این کار باعث می‌شود که درآمد منتشرکننده‌ی تبلیغ کاهش پیدا کند.

1. تبلیغات درون محتوایی (In Feed)

گاهی یک سری از سایت‌ها مانند فوربز، محتواهایی به نام محتوای اسپانسرشده (Sponsored Content) در بین سایر محتواهای معمولی خودشان دارند. نام دیگر این محتواها، تبلیغات درون محتوایی است. یک صفحه در رسانه اجتماعی اینستاگرام را در نظر بگیرید که در بین پست‌هایی که منتشر می‌کند، برای یک کسب و کار یا محصول هم تبلیغ می‌کند. این نوع از تبلیغات هم نوعی تبلیغات همسان است و تبلیغات شما در بین محتوای سایت انجام میشود.

2. تبلیغات پولی در موتورهای جستجو

یکی از انواع اصلی تبلیغات همسان، تبلیغات پولی در موتورهای جستجو(مثل گوگل ادوردز) است. با پرداخت مبلغی مشخص گوگل شما را در یک کلمه کلیدی خاص در رتبه اول قرار می‌دهد. تبلیغات در موتورهای جستجو خیلی خوب جواب می‌دهد و به مشتریان کمک می‌کند که بتوانند محصول خود را بهتر و راحت‌تر انتخاب کنند. جالب است که این نوع از تبلیغات نیتیو خاص و منحصر به فرد نیست و نتایج جستجو را ارگانیک و طبیعی جلوه می‌دهد و شما میتوانید با اینکار سئو سایت خود را هم بهبود ببخشید.

3. ویجت‌های پیشنهادی یا مطالب توصیه‌شده

یکی دیگر از انواع تبلیغات همسان یا نیتیو، ویجت‌های پیشنهادی است که در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و نتایج صفحات جستجوی گوگل دیده می‌شود. این ویجت‌ها در قالب تبلیغاتی که در کنار صفحه وب وجود دارد یا در پایین مقاله دیده می‌شود. معمولاً این ویجت‌ها، محتواهایی را به شما پیشنهاد می‌دهند که ممکن است بپسندید و دوست داشته باشید.

4. لیست‌های تبلیغاتی

تبلیغات همسان

تاکنون به سایت‌های فعال در زمینه فناوری سر زده‌اید؟ این سایت‌ها محتوایی در مورد مقایسه انواع هدفون‌ها منتشر می‌کنند. در آن محتوا مشخصات انواع هدفون گفته می‌شود و سپس یک لینک در آن صفحه قرار می‌گیرد تا در صورتی که تمایل دارید به آن لینک سر بزنید و هدفونی که دوست دارید را خریداری کنید.


نوع دیگری از لیست‌های تبلیغاتی این است که شما در یک فروشگاه اینترنتی دنبال یک کتاب خاص می‌گردید. آن سایت کتاب مورد نظر شما را نمایش می‌دهد ولی در پایین صفحه لیستی از چند کتاب با محتوای مشابه هم به شما پیشنهاد می‌دهد که بتواند شما را به سمت آن کتاب ها هم هل دهد.

5. تبلیغات بنری با اجزای همسان

این مدل از تبلیغات درست مانند تبلیغات بنری است که در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید. تفاوت این نوع از تبلیغات بنری با اجزای همسان با سایر بنرها در آن است که محتوای این تبلیغات بنری با سایت یا صفحه‌ای که در حال بررسی محتوای آن هستید، همخوانی دارد.

6. تبلیغات همسان به صورت انتخابی

بعضی اوقات دارید با گوشی خودتان بازی می‌کنید. این بازی به صورت رایگان برای شما اجرا می‌شود ولی اگر بخواهید این بازی را با یک ویژگی یا قابلیت خاص اجرا کنید، باید آن قابلیت را خریداری کنید. اپلیکیشن اسنپ چت هم چنین قابلیتی دارد. برخی از فیلترهایی که می‌توانید حین عکس گرفتن روی صورت خودتان بگذارید، خریدنی است اما در ابتدا که وارد اپلیکیشن میشوید هزینه ای از شما دریافت نمیشود.

چرا تبلیغات همسان؟

تبلیغات همسان هیچ مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کنند و معمولا در قالب یک عکس و تیتر جذاب به کاربران پیشنهاد می‌شوند. نحوه پرداخت در این نوع تبلیغات به صورت پرداخت به‌ازای کلیک (PPC) است و شما به‌ازای نمایش، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

تبلیغات نیتیو با خستگی مخاطب از تبلیغات مقابله می‌کند

تبلیغات همسان
تبلیغات همسان یا نیتیو تمایل ندارد که مخاطب خودش را خسته کند. این نوع از تبلیغات می‌خواهد همیشه برای کاربر یا مخاطب تازگی و جذابیت داشته باشد تا از این طریق روی او تأثیر بگذارد. خستگی تبلیغاتی وقتی اتفاق می‌افتد که مخاطب با دیدن تبلیغات خسته می‌شود و احساس می‌کند همه چیز برای او عادی است و در نتیجه دیگر توجهی به آن تبلیغات نمی‌کند. تا زمانی که محتوایی که در تبلیغات استفاده می‌شود، تازه، جذاب، ارزشمند و مرتبط باشد، توانایی درگیر کردن مخاطب را دارد چرا که به مخاطب حس تازگی میدهید.

از تبلیغات همسان برای رشد و پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید

امروزه تبلیغات همسان به عنوان یکی از بهترین، جدیدترین و تأثیرگذارترین نوع از تبلیغات به حساب می‌آید و اثربخشی بسیار خوبی دارد. به همین خاطر است که مدیران و صاحبان کسب و کار باید بتوانند از قدرت این نوع از تبلیغات در کسب و کار خودشان نهایت بهره و استفاده ممکن را ببرند. در حال حاضر شرکت‌های مختلف دارند این نوع از تبلیغات را امتحان می‌کنند تا ببینند چگونه می‌توانند دل مخاطب خودشان را به دست آورند و روی او تأثیر بگذارند.

همچنین شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: