در سالهای اخیر مفهومی به نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مطرح شده و از نظر فراگیری عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ زیرا بسیاری از کسب و کارها به این نتیجه رسیدهاند که واقعاً به این نوع از بازاریابی نیاز دارند. بازاریابی دیجیتال در واقع استفاده از اینترنت، رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانالها برای دسترسی به مشتریان و مصرف کنندگان است که در اصل میتوان گفت این روش امروزه جایگزین بازاریابی های سنتی شده است و تمام مخاطبین از طریق دیجیتال نیاز خود را برطرف میکنند پس شما باید مارکتینگ خود را در فضای دیجیتال انجام دهید.
یکی از بخشهای اصلی این نوع از بازاریابی، تبلیغات است. تبلیغات در سالهای اخیر در سایتهای مختلف به خصوص سایتهای عمومی (این سایتها در مورد هر چیزی مطلب منتشر میکنند) خیلی پررنگ شده و همین موضوع باعث شده که دیگر تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی چندان به چشم مخاطب نیاید و امروز با مشکلی به نام نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی مواجه شویم. در واقع تبلیغات به قدری زیاد شده که چشم مخاطب به آنها عادت کرده و توجه چندانی به آنها نمیکند و در سایت ها به دنبال نیاز خود میروند و توجهی به تبلیغات نمیکنند.
یکی از مهمترین بحثها و چالشهای Native Ads، موضوع برچسبگذاری یا Labeling است.
طبیعتاً اگر از تبلیغدهنده بپرسید، دوست دارد هیچ نوع علامت مشخصهای، تبلیغ او را از محتواهای دیگر جدا نکند تا به حداکثر نرخ CTR دست پیدا کند. اما از سوی دیگر، با این کار اعتماد مخاطبان رسانه از بین خواهد رفت و ممکن است تصویر برند آسیب ببیند.
از سوی دیگر، اگر علامتگذاری بسیار شفاف و واضح باشد، ممکن است نرخ کلیک بسیار پایین بیاید و این کار باعث میشود که درآمد منتشرکنندهی تبلیغ کاهش پیدا کند.
تاکنون به سایتهای فعال در زمینه فناوری سر زدهاید؟ این سایتها محتوایی در مورد مقایسه انواع هدفونها منتشر میکنند. در آن محتوا مشخصات انواع هدفون گفته میشود و سپس یک لینک در آن صفحه قرار میگیرد تا در صورتی که تمایل دارید به آن لینک سر بزنید و هدفونی که دوست دارید را خریداری کنید.
نوع دیگری از لیستهای تبلیغاتی این است که شما در یک فروشگاه اینترنتی دنبال یک کتاب خاص میگردید. آن سایت کتاب مورد نظر شما را نمایش میدهد ولی در پایین صفحه لیستی از چند کتاب با محتوای مشابه هم به شما پیشنهاد میدهد که بتواند شما را به سمت آن کتاب ها هم هل دهد.
امروزه تبلیغات همسان به عنوان یکی از بهترین، جدیدترین و تأثیرگذارترین نوع از تبلیغات به حساب میآید و اثربخشی بسیار خوبی دارد. به همین خاطر است که مدیران و صاحبان کسب و کار باید بتوانند از قدرت این نوع از تبلیغات در کسب و کار خودشان نهایت بهره و استفاده ممکن را ببرند. در حال حاضر شرکتهای مختلف دارند این نوع از تبلیغات را امتحان میکنند تا ببینند چگونه میتوانند دل مخاطب خودشان را به دست آورند و روی او تأثیر بگذارند.
همچنین شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.