تأثیر کلمات کلیدی در سئو

تأثیر کلمات کلیدی در سئو

تأثیر کلمات کلیدی در سئو

تأثیر کلمات کلیدی در سئو

یکی از مهم ترین عنصرهایی که برای سئو بسیار دارای اهمیت می باشد کلمات کلیدی هستند در حقیقت کلمات کلیدی عواملی هستند که موتورهای جستجو بر اساس آنها می توانند سایت رامورد بررسی قرار داده و رتبه و جایگاه مناسبی را برای آن انتخاب کنند.

انتخاب کردن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت اولین و در حقیقت مهم ترین مرحله ای است که برای موفقیت یک سایت تاثیر گذار می باشد. پس مواظب باشید اگر در اولین قدم برای طراحی سایت با مشکل روبرو شوید و شکست بخورید ادامه راه برایتان ناهموارتر خواهد شد و زمان و هزینه بسیاری را نیز هدر خواهید داد چرا که مشتریان شما را با کلمات کلیدی در صفحات گوگل پیدا خواهند کرد.

کلمات کلید فاکتورهای مهمی در موفقیت سایت می باشند که نه تنها می توانند ترافیک وب سایت را هدایت کنند بلکه این ویژگی را نیز دارند که برای سایت شما اعتبار صفحه، افزایش اعتبار دامنه، لینک بیلدینگ و افزایش فروش آنلاین کنند که مهمترین آنها برای شما افزایش فروش و افزایش ترافیک سایت است که به وسیله آن شما میتوانید تبلیغات دریافت کنید.

ما در تمامی مقاله هایی که تاکنون در سایت دات وب در زمینه سئو برایتان منتشر کرده ایم بارها و بارها درباره اهمیت کلمات کلیدی صحبت کرده ایم و عنوان کردیم که با به کار گیری کلمات کلیدی مناسب می توانید رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید. امروز می خواهیم درباره تاثیر کلمات کلیدی در سئو برای شماهمراهان عزیز صحبت کنیم.

انواع کلمات کلیدی :

تأثیر کلمات کلیدی در سئو

این کلمات براساس نوع استفاده به دو نوع تفسیم می شوند:

کلمات کلیدی کوتاه:

این نوع کلمات میتوانند از ۱ الی ۲ کلمه تشکیل شوند برای مثال:

هنر

خبرهای هنری

استراتژی محتوا

شناخت سئو

کلمات کلیدی بلند:

این نوع از کلمات معمولا چند کلمه بیشتر از نوع کوتاهشان دارند. یعنی بیشتر از ۲ الی ۳ کلمه. کلمات کلیدی بلند هدفمندتر هستند و مخاطب هدف را به آنچه که جستجو کرده است میرساند. برای مثال ممکن است کلمه ی استراتژی محتوا را جستجو کنید. اما در خود کلمه استراتژی محتوا چندین کلمه کلیدی هدفمندتر و بلندتر وجود دارد:

آموزش استراتژی محتوا

استراتژی محتوا برای وب

استراتژی محتوا در فضای مجازی

استراتژی محتوا چه میکند

استراتژیست محتوا کیست

صنعت استراتژی محتوا

در اغلب اوقات کاربر جمله‌های طولانی را که بیش از یک یا دو کلمه است تایپ می‌کند. کلمات کلیدی طولانی در واقع هدف اصلی و مورد نظر کاربر از نوشتن واژگان را در محتوا، مورد هدف قرار می دهد و توسط موتور جستجو به نمایش در می‌آیند. بنابراین کلمات طولانی بسیار مؤثرتر نسبت به کلمات کوتاه هستند. کلمات کوتاه برای عناوین خوب هستند و کلمات طولانی می‌توانند در توضیحات اضافه شوند. به این دلیل که به هدایت شدن ترافیک هدفمند ارگانیک از موتور جستجو کمک می‌کنند. با بهترین کلمات، شانس شما در به دست آمدن رتبه بالای جستجو در صفحه نتایج افزایش می‌یابد البته که شما با جذب ترافیک از تمام کلمات کلیدی میتوانید به موفقیت برسید.

انتخاب کلمات کلیدی :

تأثیر کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی هدفمند میتوانند ترافیک و بازدید زیادی را به سمت وبسایت شما روانه کند. استفاده از کلمات مناسب یک فرایند بسیار حساس و ظریف است که در برگیرنده آزمون و خطاست اما درک آن بسیار ساده است.

زمان آنکه بتوانید به راحتی رتبه بالا برای جستجوی یک کلمه‌ای بگیرید گذشته است. در حال حاضر در وب، سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند و امکان دستیابی به رتبه بالا برای جستجوی یک کلمه‌ای بسیار مشکل است. موفقیت برای کلمات یک یا دو کلمه‌ای بسیار محبوب خیلی مشکل است و اغلب بی‌فایده است.

از این رو دستیابی به رتبه بالا برای کلمات کلیدی دو یا سه بخشی، هدف واقع گرایانه‌تری است. بهتر این است که بر روی کلمات خاص با رقابت‌پذیری کمتر تمرکز کنید. به عنوان مثال اگر برای ۲۰ کلمه کلیدی که رقابت‌پذیری کمتری دارند و روزانه ممکن است ۱۰ کلیک برای شما داشته باشند تمرکز کنید، خیلی سریعتر می‌توانید در سئوی آنها موفق شوید و اگر در بخشی از آنها کاهش داشتید کل کلیک‌های خود را ازدست نمی‌دهید زیرا کلمات کلیدی دیگری هستند که از آنها کلیک دارید.

و سپس که سایت شما ترافیک تقریبا مناسبی را داشت برای رسیدن به بالا آمدن در کلمات کلیدی اصلی تلاش خود را انجام دهید.

از عبارات نادرست خودداری کنید

در اشتیاق خود برای اضافه کردن کلمات کلیدی با رتبه بندی بالا در کلمات کلیدی Google، ممکن است در آخر با افزودن عبارات و جملات نادرست به محتوا دست یابید.

حتی اگر تراکم کلمات کلیدی را در سطح قابل قبولی نگه دارید، استفاده از عبارات نادرست می تواند نتیجه مورد نظر را از مطالبی که ارسال کرده اید برای شما دشوار کند.

با قرار دادن تخفیف برای فردی که قبلا مبلی را از شما خریداری کرده رضایت مشتریان خود را جلب کنید حتی می‌توانید تخفیفات را براساس فصل اعمال کنید. مثلا تخفیفات زمستانه. و یا برای مثال روی هر یک میلیون تومان خرید از سایت مبلع بیست هزار تومان تخفیف اعمال کنید برای خرید های بعدی.

نیروی محرک وبلاگ شما خوانندگان شما است، نه کلمات کلیدی.

تأثیر کلمات کلیدی در سئو

به سختی می توان تردید کرد. کلمات کلیدی همیشه یک نیروی SEO قدرتمند بوده اند. در طول تاریخ، موتورهای جستجو شاهد سوءاستفاده از کلمات کلیدی در پست های وبلاگ بوده اند که مهمترین آنها “پر کردن کلمات کلیدی” است.

در گذشته، رتبه بندی یک صفحه وب در SERP گوگل به راحتی با چاشنی کلمات کلیدی قابل دستکاری بود. سایت هایی که در حد امکان از کلمات کلیدی زیادی استفاده می کردند، می توانستند از رتبه بالای صفحه در SERP گوگل برخوردار شوند.

با این حال، تجربه کاربربد و وحشتناک میشد.

مردم از دیدن صفحاتی که پر از کلمات کلیدی بودند و مطالبی را که انتظار داشتند ببینند و پیدا نمیکردند احساس رضایت نداشتند چرا که با اینکار مقالات و مطالب سایت ها هیچگونه ارزشی برای کاربر نداشتند و تمامی جمله بندی جملات مشکل داشت.

به منظور بهبود تجربه کاربر، Google و سایر موتورهای جستجو شروع به فیلتر کردن وب سایتهای پر شده از کلید واژه از فهرست SERP خود کردند. برخی هنوز هم می گویند که پر کردن کلمات کلیدی دارای تأثیر کوتاه مدت است. در دراز مدت، این می تواند به یک مجازات گوگل منجر شود که می تواند به وب سایت شما آسیب برساند. Google با مشخص کردن رتبه بندی یا حتی حذف آن از فهرست، سایت شما را جریمه می کند. به عبارت دیگر، چاشنی کلمات کلیدی یک قمار پرخطر است که همیشه داراییتان را از دست خواهید داد.

مهم است که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. در عین حال، مهم است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در محتوای خود قرار دهید. پس در اصل از کلمات کلیدی خود استفاده کنید ولی به موقع و به جا و به اندازه تا گوگل شما را از بالا آمدن در سئو محروم نکند.

سخن پایانی

با یه کار گیری و انتخاب درست کلمات کلیدی در زمینه فعالیت خود می توانید ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید و زمانیکه کاربران در جستجوی نیازهای خود هستند راحت تر می توانند به وب سایت شما وارد شوند و این در صورتی است که در زمان جستجو وب سایت شما برای کاربران در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

چرا که کاربران حداکثر تا خط آخر صفحه اول نیاز خود را پیدا کرده و از یکی از آن سایت ها استفاده میکنند.

برای دریافت مشاوره در حوزه سئو سایت ، طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن و سایر خدمات میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با تیم ما در ارتباط باشید.

همچنین میتوانید از طریق صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: