تأثیر برندینگ بر سئو

تأثیر برندینگ بر سئو

تأثیر برندینگ بر سئو از زبان گوگل

یکی از مهم ترین مسئله هایی که سئوکاران آن را در نظر نمی گیرند تاثیر برندینگ در سئو است. در واقع از نظر بیشتر سئوکاران، گوگل همانند یک معلم سخت گیر، منتظر اشتباه دانش آموزان یک کلاس است تا به محض مشاهده یک اشتباه آنها را جریمه کند. اما موضوع کاملا برعکس است.

باید درک کنیم که هر معلمی دوست دارد دانش آموزان خود پیشرفت کنند تا بتوانند به بهترین حالت ممکن یک موضوع را ارائه دهند. گوگل نیز همین گونه است و شاگرد اولی ها را بیشتر از بقیه دوست خواهد داشت و همچنین افرادی را که تقلب نمیکنند. شاگردانی که همواره سعی کرده اند به نکات گفته شده عمل نمایند و از قوانین و چارچوب کلاس تخطی ننمایند. طبیعی است که در هر کلاس نفراتی وجود دارند که بیشتر از خواسته ی معلم را اجرا می کنند و این ها همان شاگرد اولی های ما و در واقع همان برندها می باشند که کارهای اضافه را به درستی انجام داده اند.

اگر دانش آموز شما عملکرد فوق العاده ای در طول سال داشته باشد، با او چگونه رفتار می کنید؟ حتی اگر یکروز درس نخوانده باشد؟ یک روز مریض باشد؟ چند روزی غیب کرده باشد؟ و … شما را نمی دانم ولی من به آن دانش آموز خرده نمی گیرم (البته این روند نباید ادامه دار و به مدت طولانی باشد و تنها برای مدت کوتاهی قابل بخشش است.)

برندینگ چطور بر سئو تاثیر میگذارد؟

تأثیر برندینگ بر سئو

در این مقاله های گذشته چندین فاکتور از 200 فاکتور سئو را توضیح دادم و گفتم که اینها از جمله مهم ترین سیگنال هایی هستند که گوگل برای رتبه بندی سایت بررسی شان میکند. چیزهایی مثل محتوا، بک لینک و… .

در این میان چند تا از فاکتورها هم به بحث برندینگ ارتباط داشت. در ادامه هر کدام از آنها را توضیح داده و ارتباطش با برندسازی را به شکل دقیق بررسی میکنم تا متوجه تاثیری که برندینگ روی سئو دارد، بشوید و بتوانید برندینگ خود را هم نیز شروع کنید.

نرخ کلیک یا CTR

الگوریتم ها برای رتبه بندی سایت شما از صفحات پایین گوگل تا صفحات یک و دو، به فاکتورهای زیادی دقت میکند. اما بعد از اینکه به صفحات اول رسیدید، اهمیت بقیه فاکتورها نسبت به قبل کمتر شده و در مقابل فاکتورهای دیگری مهم میشوند. از جمله:

نرخ کلیک

زمان ماندگاری

نرخ پرش

پر واقع گوگل برای بررسی دقیق تر کیفیت محتوای تان، به سراغ رفتار کاربران رفته و میبیند که چطور با سایت شما در نتایج اول برخورد میکنند؟ مثلا اگر در رتبه سوم صفحه اول باشید ولی کاربران بیشتر از سایت اول و دوم روی سایت شما کلیک کنند، نرخ کلیک تان بالا رفته و گوگل یک سیگنال ارسال میکند که شما سایت معتبرتری هستید و در نتیجه میتواند شما را به بالاتر از آن دو سایت ببرد.

اگر زمانی که کاربران در سایت شما میگذرانند بیشتر از دیگر سایت ها باشد، باز یک امتیاز مثبت میگیرید. در نهایت اگر کاربران به محض ورود به دیگر سایت ها به دلیل سرعت پایین، ظاهر زشت و… از آنها خارج میشوند اما در سایت شما چنین رفتاری نشان نمیدهند، نرخ پرش تان کاهش پیدا کرده و باز هم از بقیه امتیاز بهتری خواهید داشت.

خب افزایش زمان ماندگاری و کاهش نرخ پرش اصول خودش را دارد اما در مورد نرخ کلیک. نرخ کلیک سایت شما به دو چیز بستگی دارد:

اول عنوان جذاب

و دوم برندینگ!

این یعنی هر چه عنوان شما جذاب تر از رقبا باشد، احتمال کلیک کاربران بالا میرود. همینطور اگر کاربرانی که در گوگل کلمه ای را جستجو میکنند نام سایت شما را قبلا دیده و بر این باور باشند که شما برند معتبری هستید، با کلیک کردن روی نام تان نرخ کلیک را بالا میبرند. به این ترتیب برندینگ بر سئو تاثیر میگذارد و موجب بالا آمدن سایت شما نیز میشود.

اشاره به برند، نسل جدید لینک سازی

تأثیر برندینگ بر سئو

واژه اشاره به برند به وضعیتی اطلاق می‌شود که برند شما یا یکی از ارجاعات آن توسط سایت یا وبلاگی دیگر مورد اشاره و ارجاع قرار گرفته ولی لینکی به آن ساخته نشده است. بدین ترتیب هیچ دسترسی مستقیمی از طریق آن مطلب به سایت شما وجود ندارد. خوشبختانه گوگل در به روزرسانی الگوریتم خود این مورد را هم در نظر گرفته و از تاثیر آن در سئو سایت چشم پوشی نمی‌کند. با کمک ویژگی اشاره به برند، گوگل می‌تواند به برندهایی که مرتبا از سوی مردم مورد اشاره قرار می‌گیرند پاداش دهد. بنابراین اگر فعالیت برندینگ به گونه‌ای انجام شود که موجب سر زبان انداختن برند و وادار کردن مردم به بحث و تبادل نظر کردن درباره آن در سایت‌ها، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شود، می‌توان با کمک ویژگی اشاره به برند برای سایت اعتبار دریافت کرده و در گوگل به نتایج بهتری دست یافت چرا که شما در این لحظه برندینگ قوی داشته اید.

چند نکته پایانی درباره تاثیر برندینگ در سئو

تأثیر برندینگ بر سئو

برای نتیجه گیری میخواهیم از شما درخواست کنیم دو دیدگاه مختلف را در نظر بگیرید:

1- سئو یک مفهوم تک بعدی است و استفاده از یک روش به دفعات زیاد میتواند نتیجه بخش باشد. پس در این صورت هر چه افراد بیشتری در فضای دیجیتال به برند شما اشاره کنند، موفقیت سایت شما در صفحه نتایج سال 2019 تضمین شده است. این یعنی جدیدترین روش های سئو دست خوش تغییرات شده اند.

2- سئو یک مفهوم چند بعدی است که برای موفقیت در آن باید پیوسته از چند تکنیک به صورت مکمل کمک بگیرید. پس افزایش جستجوی برند ما در گوگل میتواند تنها مانند یک کاتالیزور، فرآیند بهبود جایگاه سایت شما را تسریع بخشد که علاوه بر تسریع در زمان سئو موجب قوی تر شدن برند شما در حوزه کاریتان میشود و شناخته تر میشوید.

انتخاب ما مطمئناً روش دوم خواهد بود چراکه به کمک این دیدگاه میتوانیم به شما بگوییم موفقیت در سئو کاری زمان بر است که در طولانی مدت اثربخش خواهد بود. این نکته پایانی را به خاطر داشته باشید که اگر سایت شما در زمینه های دیگر سئو به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است، افزایش آگاهی برند کسب و کار میتواند تیر خلاصی برای استحکام جایگاه شما در نتایج جستجو باشد و رتبه شما را تضمین کند.

برای دریافت مشاوره جهت برندینگ و سئو سایت میتوانید از طریق صفحه تماس باما و صفحه اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: