برند سازی اینترنتی

برندسازی اینترنتی

برند سازی اینترنتی چیست ؟!

ط  استفاده تخصصی از فضای اینترنت برای برجسته کردن یک برند تجاری است. بر عکس عقیده ی مردم و عوام، برند سازی اینترنتی آن نیست که شما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و با استفاده از آن ها به برند سازی بپردازید؛ چراکه این موارد تنها ابزار ساخت برند هستند نه خود آن و شما با استفاده از این ها میتوانید کار برندسازی اینترنتی خود را انجام دهید.

برندسازی اینترنتی

در واقع برند سازی اینترنتی هم معنا با برند سازی آنلاین است که در آن به مدیریت برند پرداخته می شود. در برند سازی اینترنتی از سایت ها و امکانات مختلف برای معرفی برند در مارکت های آنلاین استفاده می شود تا بتوانند برند را معرفی کنند.

طراحی سایت ، سئو سایت ، بهینه سازی سایت ،  شبکه اجتماعی، وبلاگ‌ ها، انتشار در رسانه‌های چاپی آنلاین و بازاریابی ویدیویی همگی روش‌هایی هستند که در برندسازی اینترنتی مد نظر هستند که با استفاده از آنها میتوانید برند سازی اینترنتی خود را انجام دهید.

ضرورت برندسازی

خودتان را تصور کنید که باکیفیت ترین محصولات را دارید یا ارائه کننده بهترین خدمات هستید. مثلا بهترین میوه های سیب دنیا در دستان شماست و باکیفیت تر از آن وجود ندارد. حتی فرض کنید ارزان تر از نرخ بازار هم برای آنها قیمت گذاشته باشید. اما کسی شما را نمی شناسد! چطور می توانید بفروشید؟ و چگونه مشتری ها سراغ شما خواهند آمد؟
بدیهی است که اگر کسی شما را نشناسد هرگز برای دریافت نیاز خود سراغتان نمی آید. حتی اگر بهترین کیفیت و کمترین قیمت را داشته باشید! پس برای فروش شما باید شناخته شوید تا مردم بتوانند به شما اعتماد کنند.

 اکنون که ضرورت در مثالی ساده بیان شد بیایید در مقوله برندسازی دقیق تر شویم. برای همین بهتر است در ابتدای کار به تفاوت مفهومی این عبارت، با کلمه پرکابرد “برندینگ” اشاره ای بکنیم.

تکنیک‌های برندسازی آنلاین

بعضی از متخصصان بر این باور هستند که هدف برندسازی آنلاین این است که به‌طور دایم مصرف‌کنندگان قدرت شناخت یک برند را داشته باشند. دیگر افراد بر یکپارچگی برندسازی آنلاین با تجربه نهایی که یک برند بر روی مشتریان در رابطه با یک شرکت، محصول یا دیگر موارد مرتبط با برند برجا می‌گذارد، توجه دارند. 

از این دیدگاه، شناخت برند به عنوان یک جزء در میان بسیاری از اجزای دیگر نظیر تمایزیابی برند (از رقبا) و پیام رسانی برند قرار می‌گیرد که بواسطه ارتباطات موبایل و اینترنت آسان می‌شود و این یعنی شما از سایر رقبا متمایز هستید و یک مشتری تنها کافیست یک وجه تمایز میان شما ببیند همین کافیست تا شما را برای خرید انتخاب کند.

برندسازی اینترنتی

توسعه وب‌سایت و یا همان طراحی سایت و سپس بهینه سازی سایت یک بخش کلیدی برندسازی آنلاین به‌شمار می‌رود، از این جهت که یک وب‌سایت توسط افراد و کمپانی‌های مختلف برای ارائه محصولات و خدمات یک برند استفاده می‌شود.

 تمرکز بر ظاهر یک وب‌سایت، عملکرد آن و پیام کمپانی به منظور ارائه یک تجربه مثبت به بازدیدکنندگان همگی قسمتی از برندسازی آنلاین به‌شمار می‌روند. طراحی سایت و سئو سایت برای برندسازی آنلاین همچنین شامل بکارگیری یک بلاگ برای تولید محتوا برای خوانندگان علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با آن برند می‌شود. 

ارائه مقالات مهمان برای دیگر وب سایت‌ها به منظور برندسازی آنلاین چیزی است که هم پیشنهاد و هم توصیه نشده‌است پس در اصل میتوان گفت طراحی سایت و سپس توسعه و سئو سایت یکی از مهمترین قدم ها در برندسازی اینترنتی میباشد.

در سال ۲۰۱۴، مت کات، رئیس تیم مبارزه با اسپم کمپانی گوگل، اشاره کرد که پست مهمان بیشتر و بیشتر به امری اسپم‌وار تبدیل شده‌است و استفاده از آن را برای ساخت لینک‌های ورودی به یک وب‌سایت توصیه نکرد. 

برندسازی آنلاین همچنین شامل تعامل‌های رسانه اجتماعی و یکپارچگی با آن می‌شود. استفاده از شبکه‌های نمایش محتوایی و نمایش (به منظور نمایش تبلیغات) یکی از روش‌های یکپارچگی یک برند با رسانه اجتماعی به‌شمار می‌روند و اینکار به موجب بیشتر شناخته شدن در بین رقبا حتما توصیه میشود.

از تکنیک‌هایی نظیر دوباره پیام‌دهی، هدف قراردادن رفتار بازدیدکننده و هدف قراردادن طبق محتوای سایت، به عنوان روشی برای قراردادن یک برند در جلوی مخاطب هدف استفاده می‌شود. برندسازی از طریق رسانه اجتماعی شامل به اشتراک‌گذاری دانش در رابطه با یک برند و تعامل دایم با مشتریان می‌شود. 

استفاده از سایت‌هایی نظیر توییتر ، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب شکل متداول و محبوبی از برندسازی آنلاین از طریق رسانه اجتماعی محسوب می‌شود و همچنین اینستاگرام که شما با فعالیت در آن میتوانید به راحتی شناخته شوید.

بخشی از برندسازی اینترنتی، خود اینترنت است

باید اینترنت را به فهرست رسانه ‌ها اضافه کرد. اینترنت بزرگتر از دیگر رسانه‌ ها شده است و بیشترین نفوذ را بر زندگی ما دارد. از آنجا که هم اکنون اینترنت به بخشی از زندگی تبدیل شده، باید به بخشی از برندسازی نیز تبدیل شود. این خطر وجود دارد که چنین پدیده‌ای به جای تبدیل شدن به یک واسط ارتباطی یا کانال بازاریابی در قالب موجودیتی کاملاً مجزا از برند تلقی گردد.

البته اینترنت دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که کسب دانش و آگاهی‌ های لازم در خصوص آن‌ها ضروری به نظر می ‌رسد. ابزاری مانند اینترنت، ارتباط دو طرفه را تسهیل می ‌بخشد.

 از سوی دیگر اینترنت مصرف‌کنندگان کینه ‌توز و ناراضی را قادر می‌کند پیام‌ها و نظریه‌های خود علیه برند را منتشر کنند و این کاری است که از طریق رسانه‌های یکسویه مقدور نیست به همین دلیل میباشد که به راحتی میتوانید به برندهایی که در گذشته خاطره خوبی برای مشتریان گذاشته اند اعتماد کنید.

برندسازی اینترنتی

برای برند سازی اینترنتی در محیط اینترنت فعال باشید

داشتن یک وب سایت بدون فعالیت یا تعامل با مخاطب و بازدیدکننده کاری بی‌فایده است. در اصل کار شما تازه بعد از طراحی سایت شروع میشود و از طرف دیگر به روز بودن وبسایت، تولید محتوا به صورت منظم و ارائه اطلاعات لازم به بازدیدکننده می‌تواند در مطرح کردن نام برند شما مؤثر باشد. 

مهم ترین موضوع این است که فعالیت منظم باعث می‌شود شما دایم در پیش چشم مشتریان خود قرار بگیرید و این برای همه‌گیر شدن برند شما در اینترنت و به اصطلاح برندسازی آنلاین مؤثر است و یکی از واجبات میباشد.

تبلیغات به صورت خلاقانه و مداوم در برند سازی اینترنتی

برای موفقیت یک برند در اینترنت یا فضای مجازی، آن برند باید در پی ارائه محصولات خود در قالب روشی باشد که باعث متفاوت شدن آن‌ ها از سایر رقیبان شود.مثلا می توانید فروش ویژه محصولات یا ایجاد فروشگاه‌ های اینترنتی متفاوت باشد چرا که تبلیغات مهمترین جز برندسازی است و مشتری قبل از ورود به سایت شما تبلیغ شمارا میبینید و نوع فعالیت شما را فقط از طریق تبلیغ شما در ذهنش تصور میکند که اگر این تبلیغ خوب باشد وارد سایت شما میشود و اگر خوب نباشد شما کاربران را از دست میدهید و فقط هزینه بیهوده برای تبلیغ کرده اید.

وب برندینگ

اکنون سراغ موضوع وب برندینگ می رویم.
اینجا همان جایی است که می تواند ما را به شاهراه اقتصادی گوگل وصل کند! به خدمت گرفتن وب برای تبلیغات و برندسازی مقوله ای جذاب و شیرین است.
در این راستا مهمترین ابزاری که ما در دست خواهیم داشت، وب سایت ها هستند. حتما شما هم مثل بسیاری از افراد دغدغه شیوه کاری خود را دارید و این سوال را می پرسید که چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟
قطعا اطلاع از این امر مهم با دریافت مشاوره برندینگ، به خوبی امکان پذیر است. درخواست مشاوره بازاریابی اینترنتی یا همان مشاوره تبلیغات اینترنتی را باید به حقیقت با افرادی که در این خصوص خبره هستند مطرح نمود شما برای مشاوره رایگان میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با تیم دات وب در ارتباط باشید.

حتما شما هم در این خصوص لیست فراوانی از کتاب برندسازی را دیده اید و در مورد مراحل برندسازی، مطالب متعددی را مطالعه کرده اید.
مقالات برندینگ، مقاله در مورد اینترنت و یا مقاله در مورد برند سازی امروزه در فضای اینترنت به وفور قابل مشاهده است.


همین امر می تواند شما را برای دست یافتن به حقیقت امر به هر سو بکشاند در حالیکه قطعا شما باید فرصت های خود را سریعتر بر روی آنچه می باید، هزینه کنید.

این را باید به حقیقت بیان کرد که مطالعه یک مقاله برند نمی تواند شما را به حقیقت انتخاب اسم برند مناسبتان برساند و یا مقاله ای پیرامون راز فروش و روابط اجتماعی خوب، قادر نخواهد بود که شما را نسبت به استراتژی فروش موفق آگاه سازد.


اینها تنها پلی هستند برای ایجاد بستر اولیه آشنایی شما با مجموعه هایی که بتوانند حقیقت امر را به شما ارائه دهند.

حقیقت امر اینجاست که بهترین ابزار برندسازی نوین، وب سایت ها هستند اما چگونگی مدیریت آنهاست که می تواند نیاز به روش های نوین را مطالبه کند.

برندسازی اینترنتی

پس شما برای رسیدن به آنچه که در ذهن دارید باید حرکت کنید تا بتوانید از واقعیت آن مطلع شوید تیم دات وب هم در مسیر در کنار شماست تا بتوانید مسیر را راحت تر انتخاب و پیدا کنید.

خدمات دات وب | Dotweb

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: