باز طراحی سایت

باز طراحی سایت

باز طراحی سایت

در تجارت های انلاین ویترین فروشگاه همان طراحی ظاهری سایت است و کالاهای درون فروشگاه محتوای داخلی وب سایت هستند که کاربران آنها را ابتدا مشاهده سپس خریداری میکنند. زمانی که شما از جلوی مغازه ای رد می شوید چیزی که می تواند موجب جذب شما شود نحوه چیدمان ویترین مغازه است بنابراین همانقدر که ویترین مغازه مهم است ظاهر سایت شما هم به عنوان ویترین خدمات شما در فضای مجازی جائز اهمیت است چرا که اولین چیزی که کاربر قبل از محصولات شما میبیند ظاهر سایتتان نیز میباشد.
در فضای مجازی و اینترنت هم زمانی که مخاطب به سایت وارد می شود، در درجه نخست این ظاهر سایت است که سبب می گردد حس شادابی در وی زنده شود و این حس او را ملزم می سازد تا قسمت های دیگر سایت را هم ببیند. در مراتب بعدی، سایر بخش های سایت مثل محتوا، دسته بندی، لیست و … بسیار مهم هستند. این قسمت ها دقیقا مثل ان چیزی هستند که به مخاطب کمک می کند تا احتیاج خود را برطرف نماید . امکان دارد این خواسته یا یک مقاله جهت مطالعه، یا یک کالا برای خرید باشد که در سایت های مختلف این خواسته متفاوت نیز میباشد.
تعداد زیادی از مشتریان شرکت دات وب در گذشته طراحی سایت انجام داده بودند و یک سایت اینترنتی را اداره می کردند اما در طول زمان پی بردند که طراحی صورت گرفته ، قادر نیست جواب احتیاجات مخاطب را بدهد و آنها را به مشتری مبدل سازد . پس در اخر تصمیم می گیرند با بدست اوردن اطلاعات صحیح که از مشتریان خود کسب کرده اند ، هویت تازه و خوبی برای سایت خود به وجود می اورند که بتوانند به وسیله آن جذب مخاطب و فروش خود را بیشتر کنند.
در صورتی که فروشگاه شما مخاطبان بسیاری دارد اما به میزان لازم فروش نمی کند و سودی ندارد . این فروشگاه که همان سایت شما است، ممکن است به باز طراحی نیاز داشته باشد تا بتواند روند سعودی نیز داشته باشد.

برندسازی مجدد

باز طراحی سایت

کسب و کار همیشه در یک مسیر و برای یک هدف حرکت نمی کند. بسیاری از برند ها در میانه راه به هویت خود پی می برند. در این زمان است که صاحب وب سایت ممکن است تقاضای باز طراحی داشته باشد. آن ها معمولا از شیوه برقراری رابطه شان با بازدیدکنندگان سایت ناراضی اند و آن را موثر نمی دانند. و شاید مشکل را در لوگو، رنگ بندی و طراحی کلی سایت بیابند. خوب پس باید دید چطور می توان با این آگاهی جدید از برند و رسالت آن در طراحی وب سایت با مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان ارتباط موثر تری برقرار کرد و توانست آنها را به مشتریان وفادار خود نیز تبدیل کرد.

عملکردهای وب سایت

ما در شرکت طراحی سایت دات وب، بسیار مشتریانی داشته ایم که پس از مدتی از پایان طراحی وب سایت و کار کردن با آن، به این نکته پی برده اند که کارایی هایی (مثلا امکان چت بازدید کننده با کارشناس فروش، فروم، وبلاگ و غیره) بیشتری را در وب سایت خود نیاز دارند. گاهی این امکانات به سادگی قابل اضافه کردن هستند اما برخی از تغییرات می تواند طراحی کل وب سایت را زیر و رو کند و کلا سایت به سمت دیگر نیز به حرکت بیفتد.

طراحی از مد افتاده

باز طراحی سایت

زمانی یک صفحه وب سایت، از متن، عکس، رنگ، قالب و لینک هایی بسیار ساده ساخته می شد. بازدید کننده تنها با متن سر و کار داشت تا با طراحی. اما این روند تغییر کرد. امکاناتی برای طراحی های پر رزق و برق، کاربری، جذاب و هیجان انگیز به وجود آمد. تا جایی که ما در طراحی سایت با چیزی به نام مد مواجه هستیم. شاید شما نخواهید که از مد پیروی کنید. اما مسلما نمی خواهید که در تکنولوژی های قدیمی و کهنه شده باقی بمانید چرا که دیگر کاربران به آن طراحی ها توجهی نمیکنند. حداقل کسب و کار و مشتریان شما، به نوعی به روز بودن و زنده بودن وب سایت را انتظار دارند. در غیر این صورت برای مشتریان بخصوص مشتریان جدید کسب و کار شما چیزی است مربوط به گذشته پایان یافته. پس دلیل دیگری که برخی به فکر باز طراحی وب سایت هستند همین میل به روز و فعال بودن است.

کاربران در سایت شما سردرگم میشوند

هنگامی که در حال طراحی سایت یا ویرایش بخش های مختلف آن هستید باید خودتان را جای کاربران بگذارید. با این کار تا حدودی می‌توانید متوجه شوید که برای استفاده راحت‌تر از سایت به چه چیزهایی نیاز دارید. حالا منظور ما از این ویژگی های کاربردی چیست؟
دسترسی به بخش های مختلف سایت، دسته بندی مناسب صفحات و سادگی و شفافیت عواملی هستند که در تجربه کاربری سایت شما تاثیر گذار هستند. اجازه دهید با یک مثال ساده به شما بگوییم منظور ما از دسترسی ساده به بخش های مختلف سایت چیست.
اگر کاربری در صفحۀ خرید موبایل باشد و بخواهد بعد از آن وارد صفحۀ خرید قاب گوشی یا لوازم جانبی موبایل شود، از چه راه هایی می‌تواند به این صفحات وارد شود؟
راه اول اینکه به صفحۀ قبلی برگردد و به جای خرید گوشی، خرید لوازم جانبی را انتخاب کند.
راه دوم اینکه کاربر می‌تواند از منوی کشویی موجود در بالای صفحه مستقیماً وارد بخش لوازم جانبی شود
و راه سوم اینکه با جستجوی کلمۀ مدنظرش (مثلاً قاب گوشی) به نتایج دلخواهش برسد.
شما فکر می‌کنید کدام راه بهتر است؟
با برگشتن به توصیه قبلی خود (یعنی دسترسی راحت به صفحات وب سایت) ، می‌توانیم نتیجه بگیریم طبیعتاً راه های دوم و سوم بهتر است پس ما باید یکی از این دو راه را پیش روی کاربر بگذاریم تا بتواند به راحتی کار خودش را انجام دهد.

آیا باز طراحی وب سایت لازم است؟

باز طراحی سایت

بدیهی است زمان باز طراحی هر وب سایتی فرا خواهد رسید. آن هایی که از تغییر استقبال می کنند و در کسب و کار رقابتی قرار دارند یا وب سایت آن ها محور اصلی کسب و کارشان است، قاعدتا هر روز مدام در حال بهبود وب سایت خود هستند. برای سایر کسب و کار ها نیز زمان فرا خواهد رسید. پس نمی توان یک فرمول کلی بیش از آنچه در مقدمه آمد ارائه داد.
اما آن چیز که در اینجا اهمیت دارد دنیای مجازی سرشار است از فرصت، که لازم است برای آن ها تحقیق و گاهی آزمون و خطا صورت بگیرد. در این حالت است که می توان به موفقیت و رشد و بقا ادامه داد. برای همین اگر در باز طراحی وب سایت خود مردد هستید می توانید از نظر کارشناسان طراحی وب و بازاریابی کمک بگیرید. همکاران ما در دات وب نیز همیشه آماده ارائه راهنمایی به شما هستند و شما میتوانید از طریق صفحه تماس باما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: