بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی

نحوه‌ی بازاریابی تلفنی

بسیاری از مشاغل از بازاریابی تلفنی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند. هر شرکتی که مستقیم محصولات خود را می‌فروشد، معمولا به سؤالات پاسخ می‌دهد، قیمت ها را ارائه می‌دهد و از طریق تلفن سفارش می‌گیرد. شرکت‌های کوچکی که مشتریان تجاری را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند از تلفن، برای تماس با فروشنده، ارائه قیمت و ترتیب قرار ملاقات استفاده کنند.

بازاریابی تلفنی می‌تواند مزایای متعددی را نسبت به سایر اشکال بازاریابی ارائه دهد. برخلاف بازاریابی متنی یا ایمیل، می‌توانید به‌طور مستقیم با مشتری صحبت کنید و سؤالاتی را بپرسید تا علاقه‌ی او را بسنجید، نیازهای او را بدانید و به سؤالات و اعتراضات پاسخ دهید.

با این حال، تماس‌های فروش تلفنی با افراد در خانه، اغلب به عنوان یک وقفه ناخواسته دیده می‌شود. اگر مشتریان را هدف قرار می‌دهید، قبل از استفاده از بازاریابی تلفنی باید به دقت فکر کنید. شما خطر بیگانه کردن مشتریان را دارید و می‌توانید به اعتبار شرکت خود آسیب بزنید.

تماس با چشم انداز کسب و کار

بازاریابی تلفنی می‌تواند به شرکت‌های تجاری کمک کند تا به تعدادی از اهداف دست یابند. می‌توانید از بازاریابی تلفنی برای ایجاد پایگاه داده، قرار ملاقات، پیگیری یک کمپین بازاریابی و حفظ ارتباط با مشتریان استفاده کنید.

افراد تجاری معمولا تا زمانی که تماس گیرنده چیزی مرتبط به آنها ارائه می‌دهد، از دریافت تماس‌های فروش استقبال می‌کنند. آماده سازی و آموزش کارکنان برای به حداکثر رساندن موفقیت بازاریابی تلفنی شما ضروری است. روی اهداف فروش خاص کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که در حال فروش هستید، نه فقط تماس‌های خروجی. پاسخ‌های متقاعدکننده‌ای را برای پرسش‌های رایج از قبل آماده کنید و سوالاتی از خودتان داشته باشید تا بتوانید در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بازاریابی تلفنی اغلب برای ایجاد کسب و کار جدید با ارائه پیشنهاد یا قرار ملاقات استفاده می‌شود. اگرچه دستیابی به آن دشوارتر است، موثرترین راه برای فروش است. هنگامی که یک پیشنهاد را برای مشتریان خود، ارسال می‌کنید، خیلی آسان است که شما را رد کنند.

برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت، ارزش آن را دارد که یک رویکرد دو تماسی داشته باشید. در اولین تماس می‌توانید نام تصمیم گیرنده را بررسی کنید و اطلاعات اولیه را به دست آورید. سپس به درستی برای گفتگو با مشتری آماده خواهید شد.

دشواری‌های تماس تلفنی

آیا از این که نمی‌توانید با افرادی که باید با آنها صحبت کنید، ارتباط برقرار کنید، متنفر نیستید؟ بدتر از آن، پیام می‌گذارید یا ایمیل می‌فرستید و اصلا پاسخی دریافت نمی‌کنید. بنابراین، شما با یک تصمیم دشوار روبرو هستید: آیا مشتری را آزار می‌دهید؟ یا باید صبر کنید و احساس ناتوانی کنید؟

بازاریابی تلفنی

 

وقتی شانسی برای عبور از آن ندارید، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید به جای آن انجام دهید:

 

کارها را متفاوت انجام دهید. اگر از طریق تلفن در تماس بوده‌اید و پاسخی دریافت نکرده‌اید، پیام دیگری نگذارید، به جای آن به آنها ایمیل بزنید. یا سعی کنید یک پیام متنی ارسال کنید. مردم تمایل دارند به متون پاسخ دهند. سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: “سلام X، بیایید امروز تماس بگیریم. من ساعت 3 بعدازظهر تماس می‌گیرم. اگر این زمان جواب نداد، لطفا زمانی را که ترجیح می‌دهید به من پیام دهید.”

در طول اولین مکالمه خود، زمانی را برای مکالمه بعدی خود به توافق برسانید و آن را برای خود ثبت کنید.

آخرین گزینه (اما گزینه ای که باید مراقب آن باشید) این است که از یکی از مخاطبین نزدیک آنها راهنمایی بخواهید. می‌توانید بگویید: “من در تلاش هستم تا به X برسم. توصیه می‌کنید چگونه با او تماس بگیرم؟”

کدام یک از اینها بهتر است؟ اندی باندز، کارشناس ارتباطات، می‌گوید: “این به موقعیت و شخصی که با او صحبت می‌کنید بستگی دارد. اما من می‌بینم که یک متن معمولا خوب کار می‌کند و منطقی است. مردم صدها ایمیل در روز دریافت می‌کنند. اکثر آنها خسته‌کننده هستند. پس ممکن است که در بین تبلیغات زیاد گم شوید؛ اما مردم پیامک‌های کمتری دریافت می‌کنند و تمایل دارند سریعتر به آنها پاسخ دهند.

“افرادی را شناسایی کنید که به شما باز نمی‌گردند و پس از آن، یک راه جدید برای تعقیب آنها پیدا کنید. به یاد داشته باشید: اگر آخرین تکنیک تعقیب شما جواب نداد، احتمالا دفعه بعد هم کارساز نخواهد بود. بنابراین چیز جدیدی را امتحان کنید.

چگونه مردم را به خرید از طریق تلفن متقاعد کنیم؟

تماس سرد می‌تواند بسیار موثر باشد، اما بسیاری از مردم اعصاب خود را از دست می‌دهند. اعتماد به نفس ضروری است. هنگام شماره‌گیری لبخند بزنید.

بهترین روش برای تماس‌های بازاریابی تلفنی، پرسیدن سوالات باز و گوش دادن به پاسخ‌ها است. به عنوان مثال، اگر جوهر چاپگر را می‌فروشید، اگر بپرسید ” آیا به جوهر چاپگر نیاز دارید؟ ” به احتمال زیاد یک ” نه ” دریافت می‌کنید، درعوض، از آنها بپرسید که آیا چاپگر دارند و ببینید چه کسی جوهر آنها را تامین می‌کند.

 

از مشتریان بپرسید که با چه مسائلی روبرو هستند و راه حل‌های مرتبط را ارائه دهید. دریابید که تصمیم گیرنده کیست و در چه محدوده زمانی کار می‌کند. فقط با بیان قیمت نفروشید، در عوض، تفاوت خود را با رقبا نشان دهید و مشتریان خود و نیازهای تجاری آنها را بشناسید.

دریافت تماس از مشتریان

بازاریابی تلفنی فقط برقراری تماس نیست. بسیاری از کسب و کارها این فرصت را پیدا می‌کنند که وقتی مردم به آنها زنگ می‌زنند، درخواست‌ها را به فروش تبدیل کنند. مهم است که برای این تماس‌های ورودی آماده شوید. شما و کارکنانتان باید در تماس تلفنی حرفه‌ای و کمک کننده باشید و باید به خوبی از محصولات و خدمات خود مطلع باشید.

همیشه به کارکنان آموزش دهید تا مطمئن شوید که همه به طور کامل در جریان هستند و سطح بالایی از خدمات تلفنی ارائه می‌دهند.

 

استراتژی‌های بازاریابی ضروری برای تبدیل تماس

 

گوشی هوشمند بدون شک انقلابی‌ترین اختراع قرن بیست و یکم است که رفتار مصرف‌کنندگان را به شدت تغییر داده است. گوگل نشان می‌دهد که تلفن‌های هوشمند، اکنون بیش از نیمی از ترافیک وب را تشکیل می‌دهند و جست‌وجوهای بیشتری از این دستگاه‌ها سرچشمه می‌گیرند.

بازاریابان دیجیتال تمرکز خود را به محتوای رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی تغییر داده‌اند تا از این بازار بزرگ استفاده کنند. اکنون تمرکز بیشتر بر ایجاد محیطی مناسب برای مشتریان احتمالی تلفن همراه است تا جست‌وجوهای خود را با تماس دنبال کنند. در اینجا استراتژی‌های بازاریابی ضروری برای تبدیل تماس آورده شده است.

تسهیل تماس مشتریان

 

تلاش بازاریابی شما به هدر می‌رود اگر ابزاری را ارائه نکنید که مشتریان باالقوه بتوانند برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند. یک شماره تماس در تمام پلتفرم‌های رسانه‌ای که محتوای بازاریابی شما را حمل می‌کنند ارائه دهید. ارائه شماره تلفن اساسی‌ترین استراتژی برای بازاریابی است، که نیازی به تاکید ندارد.

بهینه‌سازی تبلیغات دیجیتال و وب‌سایت شما، با یک گزینه کاربرپسند کلیک برای تماس، باعث تجربه بهتری برای مشتری می‌شود. برای حمایت از این تلاش، یک استراتژی مدیریت مرکز تماس روشن را برای هدایت گزارش تماس بگنجانید.

 

بهبود تجربه تماس گیرنده

 

برای تبدیل تماس موفق، تماس‌گیرندگان انتظار دارند که خدمات مشتری بی‌درنگ و معتبر ارائه شود. این کار، باعث ایجاد اطمینان می‌شود و به مشتری باالقوه کمک می‌کند، تصمیم مطلوبی بگیرد که می‌تواند شامل درخواست قرار ملاقات یا اطلاعاتی در مورد فرآیند خرید باشد.

کارکنان مرکز تماس خود را آموزش دهید تا قبل از انتقال تماس، اطلاعات تماس گیرنده را برای نماینده فروش جمع آوری و ارسال کنند. این کار عامل فروش را آماده می‌کند تا نیازهای تماس‌گیرنده را آگاهانه و رضایت‌بخش پاسخ دهد. اطلاعات اولیه همچنین به عامل فروش کمک می‌کند تا تعامل با مصرف‌کننده را شخصی کنند و تجربه آنها را بهبود بخشند.

انتساب تماس

 

اگر تماس‌ها جزو تلاش‌های بازاریابی شما هستند، باید از داده‌هایی که آنها تولید می‌کنند برای گفتن داستانی استفاده کنید که می‌تواند بر تصمیم گیری‌ها تاثیر بگذارد. شما باید محرک بازاریابی خاصی را که بر تماس گیرنده تاثیر گذاشته و نحوه ادغام آن در استراتژی بازاریابی کلی را بشناسید. دانستن اینکه آیا تماس از طریق جست‌وجوی کلمه کلیدی، تبلیغ، ایمیل یا کانال بازاریابی انجام شده است به برنامه ریزی بودجه و بررسی عملکرد کمک می‌کند.

مسیر تماس گیرنده به همان اندازه مهم است، زیرا تیم بازاریابی می‌تواند آن را برای ارزیابی و کارایی دوباره دنبال کند. این کار، می‌تواند به وب مسترها کمک کند تا سایت‌ها را برای UX بهتر بهینه کنند.

 

ابزارهای مدیریت داده تماس

 

تماس‌ها داده‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند که بازاریابان می‌توانند برای بهینه‌سازی ROI در حین تنظیم و تخصیص بودجه در صورت لزوم استخراج کنند. برای مثال، اگر تماس‌های بیشتری از پلتفرم‌های اجتماعی دریافت می‌شود، تیم بازاریابی می‌تواند محتوای هدفمندی را برای این مشتریان طراحی کند و در عین حال منابع بیشتری را برای هدایت کمپین اختصاص دهد.

ادغام ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در سیستم شما، برای ردیابی تماس می‌تواند کار شما را به شدت ارتقا دهد. هوش مصنوعی فرآیند نظارت و ارزیابی داده‌های تماس را خودکار می‌کند و گزارش‌های کلیدی را برای تصمیم گیری تولید می‌کند.

 

جمع‌آوری بینش عملی

 

برای افزایش نرخ تبدیل تماس، بازاریابان باید برای بهبود کیفیت و ارتباط، هنگام ایجاد محتوای بازاریابی تجزیه و تحلیل کنند. نشانگرهای مهم در ارزیابی تماس عبارتند از ارزش تماس، آنچه تماس گیرنده گفت و تجربه آنها و اینکه نماینده فروش، چگونه تماس را مدیریت کرد. بازاریاب می‌تواند بینش‌هایی را از این داده‌ها برای افزایش عملکرد و به ویژه نرخ تبدیل به دست آورد.

این بینش همچنین می‌تواند منجربه بهبود مراکز تماس برای همسویی با انتظارات مشتری شود. وب مسترها همچنین می‌توانند از این اطلاعات، برای بهینه سازی محتوای SEM و SEO استفاده کنند.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: