انواع بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی شامل تمام استراتژی های بازاریابی است که در قالب دیجیتال اجرا می شوند. برخی از استراتژی های بالا ممکن است گاهی اوقات به صورت دیجیتالی اتفاق بیفتند در ادامه مقاله قبلی ما در اینجا به مواردی دیگر از انواع بازاریابی دیجیتالی می پردازیم.

بازاریابی ارگانیک

قبلاً این عبارت را در مورد بهینه سازی موتور جستجو دیده اید. این، همراه با محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک نوع بازاریابی قدرتمند را تشکیل می دهد که به عنوان بازاریابی ارگانیک شناخته می شود.

بازاریابی ارگانیک هر نوع بازاریابی بدون پولی است که هدف آن جذب طبیعی (ارگانیک) افراد به کسب و کار شما است. این شامل یادگیری بهترین روش‌ها برای پیاده‌سازی است تا موتورهای جستجو و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پست‌های شما را در موقعیتی برجسته نشان دهند. این با تبلیغ “مصنوعی” کسب و کار شما از طریق پیوندهای پولی یا پست های تقویت شده متفاوت است.

این روش سنگ بنای بازاریابی درونگرا است، زیرا بر این اصل استوار است که ایجاد محتوای جذاب رسانه های اجتماعی و کپی وب سایت مبتنی بر سئو قوی، کسب و کار شما را در معرض دید قرار می دهد و مشتریان را بطور مغناطیسی به سمت برند شما سوق می دهد. به طور کلی، بازاریابی ارگانیک کمتر از تبلیغات مداخله گر در نظر گرفته می شود، زیرا بر پرورش مشتریان بالقوه و جذب آنها به سمت کسب و کار شما در طول زمان تمرکز دارد.

تبلیغات

تبلیغات شاخه ای از بازاریابی است که شامل استفاده از کمپین های تبلیغاتی برای ارائه برند، محصول، خدمات یا ایده شما به جهان است.

راه های تبلیغاتی بیشتر از آن چیزی است که بتوان به حساب آورد. این شامل روش های تبلیغات آنلاین، مانند تبلیغات PPC و تبلیغات رسانه های اجتماعی، و همچنین روش های سنتی تر مانند تبلیغات تلویزیون، رادیو، تبلیغات بیلبورد و کدهای QR می شود.

همانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، انتخاب پلتفرم های تبلیغاتی مناسب به معنای در نظر گرفتن جمعیت شناسی و علایق مخاطبان هدف و همچنین نحوه ارائه پیام هایتان است. به عنوان مثال، تبلیغات اینستاگرام معمولاً به افراد جوان تر می رسد، اما تا حد زیادی توسط مخاطبان مسن تر که کمتر با این پلتفرم درگیر هستند دیده نمی شوند.

بازاریابی ویدیویی

همانطور که مشاهده کردید، محتوای بازاریابی طیف گسترده ای از قالب ها را در نظر می گیرد – از مقالات وبلاگ گرفته تا پست های رسانه های اجتماعی و پادکست ها. یکی دیگر از این فرمت ها ویدئو است.

گنجاندن ویدئو در دارایی های بازاریابی شما سرگرم کننده و جذاب است، و همچنین راهی عالی برای نمایش خلاقانه برند شما – به شما زمان و فضای کافی برای انتقال پیام خود می دهد.

شما می توانید از بازاریابی ویدیویی نه تنها برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید، بلکه می توانید نکات و بینش های عملی در مورد صنعت خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. به آن به عنوان یک نسخه قابل مشاهده از یک پست وبلاگ فکر کنید، با هدف ارائه ارزش به مردم برای جلب اعتماد آنها و تعامل با تجارت شما.

مکان های مختلفی برای نمایش محتوای ویدیویی وجود دارد، از جمله یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام و همچنین وب سایت شما. برای شروع، این سازنده ویدیو را امتحان کنید.

 

بازاریابی ویدیویی

اینفلوئنسر مارکتینگ

ما مدام به رسانه‌های اجتماعی بازمی‌گردیم و دلیل خوبی دارد. اینها برخی از بهترین پلتفرم‌ها برای دستیابی به مخاطبان مختلف هستند. اینستاگرام به تنهایی هر ماه بیش از 1 میلیارد کاربر دارد که 81 درصد از این پلتفرم برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل استفاده از قدرت اینستاگرام و دیگر پلتفرم های اجتماعی از طریق مشارکت با اینفلوئنسرها است.  این افراد در رشته خود متخصص به حساب می آیند و پیروان آنها توصیه های آنها را جدی می گیرند. این بدان معناست که وقتی یک اینفلوئنسر از محصول شما حمایت می کند، در چشم فالوورهایش اعتبار آنی پیدا می کند. پس در نتیجه قرار گرفتن در معرض بیشتر برای برند شما و مشتریان جدید است.

به طور معمول، اینفلوئنسرها در ازای تبلیغ نام تجاری شما به غرامت نیاز دارند، زیرا بسیاری برای کسب درآمد به محتوای حمایت شده متکی هستند. در این مورد، شما اساسا یکی از پست های رسانه های اجتماعی آنها را حمایت می کنید.

یک اینفلوئنسر بسیار محبوب (با بیش از 100000 فالوور) تقاضای بیشتری خواهد داشت و احتمالاً هزینه بیشتری نسبت به یک میکرو اینفلوئنسر (با 5000 تا 100000 فالوور) خواهد داشت. اغلب، میکرو اینفلوئنسرها به جای پرداخت، محصولات رایگان را می پذیرند، به خصوص اگر تازه شروع به کار کرده باشند.

بازاریابی فراگیر

یک استراتژی ارتباط موثر شامل استفاده از ارتباط با ایمیل برای ایجاد روابط با افرادی است که می توانند بر نظرات مشتریان در مورد برند شما تأثیر بگذارند. اینها شامل تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و حتی سایر مشاغل می شود.

هدف از برقراری ارتباط با این افراد این است که برند شما در یک سایت یا کانال رسانه اجتماعی شناخته شده معرفی شود. این امر اعتبار برند شما را در جایگاه شما تقویت می کند، در حالی که آگاهی از برند را ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا در معرض دید قرار بگیرید. همچنین یک راه عالی برای برقراری ارتباط با افراد با نفوذی است که ممکن است برای کسب و کار شما مفید باشند.

بسیاری از شرکت ها همچنین از بازاریابی فراگیر برای ایجاد یک لینک یا لینک هایی از وب سایت های خارجی به سایت خود استفاده می کنند. داشتن تعداد زیادی  لینک از منابع معتبر برای سئوی شما خوب است و در نهایت می تواند ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد کند. با این اوصاف، بدون انجام تحقیقات دقیق، لینک سازی را شروع نکنید، زیرا موتورهای جستجو می توانند شما را به دلیل اشتباه جریمه کنند.

بازاریابی چریکی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بیشتر تکنیک‌های تبلیغاتی که در این مقاله مورد بحث قرار می‌دهیم، اشکال مختلفی از بازاریابی دیجیتال را تشکیل می‌دهند. با این حال، بازاریابی چریکی یک نژاد متفاوت است. این یکی از انواع نادر بازاریابی مدرن است که شامل آفلاین کردن تاکتیک‌های شماست.

بازاریابی چریکی استفاده از روش های بدیع و غیر متعارف برای افزایش فروش و ایجاد آگاهی در مورد برند شما است. در حالی که گاهی اوقات توسط فناوری مانند رسانه های اجتماعی یا دستگاه های تلفن همراه کمک می شود، به طور کلی شامل گروه کوچکی از افراد می شود که از روش های جسورانه برای تبلیغ یک نام تجاری در یک مکان فیزیکی پر ترافیک استفاده می کنند. این به معنای هر چیزی است، از استفاده از هنر خیابانی برای برندسازی یک فضای عمومی، تا ایجاد تجارب پاپ آپ همه جانبه در مکان های فیزیکی.

بازاریابی چریکی با بودجه کم بسیار قابل انجام است، اما نیاز به انرژی بالا و اجرای سریع و کاملاً سازمان یافته دارد. اگر برای این چالش آماده هستید، این یک راه سرگرم کننده و اصلی برای ایجاد سر و صدا در اطراف برند شما است.

بازاریابی ارجاعی

استراتژی بازاریابی ارجاعی یکی از راه‌های استفاده از قدرت تبلیغات شفاهی است. این عمل شامل ایجاد یک برنامه ارجاع است، که روشی سازماندهی شده برای تشویق مشتریان به توصیه محصولات شما به دیگران است. به طور معمول، این برنامه‌ها با ارائه تخفیف به مشتری و دوستش، زمانی که مشتری آن دوست را متقاعد به خرید می‌کند، کار می‌کنند.

به عنوان مثال، Airbnb مشتریان را با 25 دلار تخفیف در رزرو بعدی خود تشویق می کند، زمانی که آنها با موفقیت دوستی را برای استفاده از خدمات خود معرفی می کنند. این برنامه موفقیت بزرگی است – در برخی بازارها، برنامه ارجاع AirBnb رزروها را بیش از 25٪ افزایش داد.

بازاریابی ارجاعی
DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.