الگوریتم گوگل فرد (google fred) چیست؟

الگوریتم گوگل فرد

الگوریتم گوگل فرد (google fred) چیست؟

الگوریتم گوگل فرد با هدف مبارزه با تکنیک های سئو کلاه سیاه، توسط گوگل ارائه شد. الگوریتم گوگل فرد سایت هایی را که دارای تبلیغات زیاد یا محتوای بی ارزش یا بک لینک های بی کیفیت و نامعتبر هستند را مورد هدف قرار می دهد و آن ها را جریمه می کند. الگوریتم فرد (Fred ) جدیدترین و آخرین الگوریتم گوگل است و تنها وب سایت هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که به دستورالعمل های وبمستر تولز توجه نکرده اند.
الگوریتم گوگل فرد همانند سایر الگوریتم های گوگل، وب سایت ها را تشویق به تولید محتوای با کیفیت می کند. بهترین راه برای اجتناب از جریمه گوگل فرد، تولید محتوای با کیفیت و معتبر در سایت است که برای کاربر بتواند جذاب باشد. طراحی سایت کاربرپسند بر پایه تولید محتوای خوب و قدرتمند می تواند باعث عدم جریمه شدن سایت توسط گوگل فرد شود. در کل، می توان گفت الگوریتم گوگل فرد بر روی محتوای خوب و باکیفیت تمرکز ویژه ای دارد و وب سایت هایی که دارای محتوای خوب و معتبر هستند را در رتبه بندی گوگل ارتقا می دهد و جایگاه بهتری را به آن ها می دهد چرا که این محتوای خوب موجب افزایش کاربران گوگل و رضایت آنها میباشد.

الگوریتم فرد Fred چه مواردی را بررسی می‌‌‌کند؟

الگوریتم گوگل فرد

هر کدام از الگوریتم‌‌های گوگل موضوع خاصی را بررسی می‌‌کنند و دارای وظایف متفاوتی هستند. طبق آخرین بررسی‌‌های انجام شده روی سایت‌‌هایی که توسط الگوریتم Fred جریمه شدند، به این نتیجه رسیدیم که Fred روی لینک‌‌های تبلیغاتی، خرید بک لینک و بی‌‌کیفیت بودن محتوای سایت‌‌ها به دلیل حجم بالای تبلیغات حساسیت زیادی دارد.
بعضی از وب سایت‌‌ها با ایجاد و ساخت تبلیغات بسیار در سایت خود درآمدزایی می‌‌کنند و به زبان ساده‌‌تر سایت خود را از تبلیغات و آگهی‌‌های متفاوت پر می‌‌کنند که بی ارتباط با یکدیگر هستند. در اصل الگوریتم فرد با تعداد لینک‌‌های تبلیغاتی شما کاری ندارد برای Fred نوع لینک‌‌ها و بک لینک‌‌ها مهم است.

چگونه می‌‌‌توانیم روی الگوریتم فرد تاثیر بگذاریم ؟

اگر می‌‌خواهید الگوریتم فرد با شما ارتباط دوستانه‌‌ای داشته باشد :
• محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید کنید.
• سایت خود را از تبلیغات و لینک‌‌های زیاد پر نکنید.
• از تبلیغاتی که موجب فریب کاربران می‌‌شود استفاده نکنید.
• به دنبال لینک های اسپم بگردید و آن‌‌ها Disavow کنید.
اگر قصد دارید مورد تشویق الگوریتم‌‌های گوگل قرار بگیرید کافی است که خلاف قوانین تعیین شده گوگل کاری انجام ندهید. الگوریتم فرد و دیگر الگوریتم‌‌های گوگل با هدف ارائه بهترین نتایج جستجو گرد هم آمده‌‌اند تا کاربران بتوانند احساس راحتی کنند. با رعایت قوانین این الگوریتم‌‌ها آهسته ولی پیوسته پیشرفت خواهید کرد.

الگوریتم گوگل فرد را با دید باز بررسی کنیم

الگوریتم گوگل فرد

به نظر میرسد که سئو کاران باید با دید باز به سایت هایی که توسط الگوریتم گوگل فرد Fred مورد تنبیه قرار گرفته اند نگاه کنند. به این ترتیب یک نقطه مشترک بین همه آنها خواهند دید. سایت هایی که توسط گوگل فرد Fred تحت تاثیر قرار میگیرند با هدف کسب درآمد از رتبه گوگل ایجاد شده اند که بتوان با استفاده از آنها درآمد وبسایت های با ارزش را ارتقا داد. آنها محتوایی ایجاد می کنند که صرفاً از نظر گوگل کاملا بهینه شده است. به زبان ساده تر میتوان گفت محتوای این سایت ها تنها برای گوگل و صاحبان سایت مفید است و نه برای مخاطبانی که این سایت ها را در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کنند و به آنها مراجعه می نمایند.
وجود الگوریتم هایی که محتوا سایت ها را هدف بررسی های خود قرار دهند چیز تازه ای نیست. الگوریتم گوگل پاندا نیز بر محتوای سایت ها تمرکز داشت. اما الگوریتم گوگل فرد Fred صرفا بر روی محتوای بی کیفیت تمرکز ندارد. در سایت هایی که تحت تاثیر این الگوریتم بوده اند. شاهد آن هستیم که سایت های زیادی بخاطر فروش لینک و بهینه سازی هایی که فقط با هدف رتبه بالاتر در گوگل بوده است. مورد مواخذه این الگوریتم قرار گرفته اند.
اگر راهنمایی های گوگل برای تولید محتوای با کیفیت را مد نظر قرار دهیم (تولید محتوای جذاب و کاربردی برای مخاطب نهایی ) سایت هایی که کمترین امتیاز را برای تولید محتوای با کیفیت از نظر گوگل را دریافت می کنند. همگی تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد Fred بوده اند.

ارتباط میان تبلیغات و الگوریتم گوگل Fred

اغلب به سایت هایی که تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد Fred قرار می گیرند. پیشنهاد میشود که لینک های خارجی خود را حذف کنند. این درحالی است که سایت هایی که بدلیل محتوای بی کیفیت تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد Fred قرار گرفته اند با این راهکار از مشکلات ایجاد شده رها نمی شوند.
سایت های فراوانی هستند که اعتبار بالایی از نظر کیفیت محتوا نزد مخاطبان خود دارند و تمام درآمدهای سایت هم از فروش لینک های تبلیغاتی صورت می گیرد و هیچ گونه مشکلی هم با الگوریتم گوگل فرد Fred پیدا نمی کنند. نتیجه ای که از این پاراگراف می توان گرفت این است که الگوریتم گوگل فرد Fred تنها بر اساس لینکهای یک سایت در باره آن قضاوت نمی کند و این به معنای آن است که شما میتوانید تبلیغات را هم در سایت خود انجام دهید.
اگر میخواهید در سایت تبلیغاتی قرار دهید. مکان مشخصی برای تبلیغات در نظر گرفته و تمام تبلیغات را در همان قسمت درج کنید. و از قرار دادن تبلیغات در میان متن بصورت متوالی به شدت پرهیز کنید.

چه عواملی از نظر الگوریتم گوگل فرد(google fred)، اسپم شناخته می شود؟

الگوریتم گوگل فرد

• تبلیغات بیش از حد در سایت تولید محتوا در قالب بلاگ و صرفا جهت رتبه گرفتن در گوگل
• تولید محتوا با تعداد زیاد لینک های تبلیغاتی و لینک های خارجی
• تولید محتوای بسیار بی کیفیت تر از وب سایت های مشابه
• استفاده از محتوای کوتاه و کم حجم
• استفاده از لینک های تبلیغاتی فریبنده
• تجربه کاربری نامناسب سایت
• مشکلات نمایش سایت در تلفن همراه

راهکارهای رهایی از افت رتبه ناشی از الگوریتم گوگل فرد

• کاهش تعداد تبلیغات استفاده شده در سایت
• تولید محتوای با کیفیت و معتبر
• طراحی تجربه کاربری عالی و سایت کاربرپسند
• نوشتن محتوای طولانی در حدود 2000 کلمه
• استفاده از بک لینک های ارزشمند
• پاک کردن بک لینک های ضعیف و نامعتبر
• تولید محتوای منحصر به فرد و کپی نشده
• تولید محتوای جدید و به روز
• استفاده از انکرتکست های متنوع در محتوا
• اجتناب از خرید بک لینک
• به روز رسانی محتواهای قدیمی سایت
• اصلاح لینک های داخلی
• حذف تگ ها (برچسب ها) از محتوا – زیرا ارزشمند نیستند و حذف آن ها موجب بهبود ترافیک و رتبه سایت می شود.
• استفاده از محتوای ویدئویی
• استفاده از قابلیت جستجوی صوتی
• فعالیت در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوا در آن ها
همچنین شما میتوانید جهت اطلاعات بیشتر از طریق صفحه تماس باما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: