اشتباهات رایج در طراحی سایت
- DOTWEB
اشتباهات رایج در طراحی سایت
چندین فراخوانی برابر برای یک عمل
هر صفحهای روی وبسایت شما باید تنها یک فراخوانی برای عمل کردن داشته باشد. اگر شما تنها یک گزینه برای اقدام به کاربران خود ندهید آنها را سر درگم می کنید و آنها مجبورند زمان زیادی برای تصمیم گیری و سپس اقدام صرف کنند. حتی ممکن است آنها به خاطر این که ببینند این کار زحمت زیادی دارد، صفحه شما را ترک کنند و وارد یک سایت دیگر شوند که کار کردن با آن برایشان راحتتر باشد.
مطمئن شوید که تا حد امکان تعداد فراخوانیهای مورد نیاز را محدود کردهاید. اقدام کردن را برای کاربران خود آسان کنید بدون اینکه نیاز باشد زمان زیادی فکر کنند. چه یک کلید ثبت نام باشد یا انتخاب یک طرح، به کمک اشکال گرافیکی آن چیزی را که می خواهید انجام شود و توسط کاربر انتخاب شود برجسته سازید و گزینههای دیگر را ملایمتر و غیرجذاب تر طراحی کنید که مخاطب جذب قسمت مورد نظر شود.
انیمیشنهای غیرضروری
انیمیشنها اگر در راه درست و صحیح استفاده شوند مطمئنا باعث بهبود کیفیت سایت میشوند و کاربران را درگیر میکنند. حرکات ظریف، تغییر مکان المانهای سایت و ویدیوها میتوانند نقش بسیار مهمی در بهبود تجربه کاربری و ایجاد یک تعامل جالب با کاربران داشته باشند و کاربران جذب سایت میشوند.
اما اگر در راه اشتباه و غیرمعقول به کار گرفته شوند به جز حواسپرتی و مزاحمت برای چشمها هیچ اثر دیگری ندارند. در ضمن انیمیشنها و ویدیوها تاثیر زیادی در سرعت سایت دارند و اگر نمیدانید چگونه از انیمیشنها در شیوهای درست بهره ببرید کار منطقیتر آن است که اصلا از آنها استفاده نکنید چرا که استفاده بیجا از آنها موجب پایین آمدن ترافیک سایت شما میشود.
بسیاری از کسب و کارها و طراحان وسوسه میشوند که همه چیز را به صورت انیمیشنی نشان دهند، انیمیشنها زنده بودن و پویایی را به سایت تزریق میکنند اما اگر درست و با ظرافت و کارشده طراحی نشوند میتوانند بسیار مرگبار باشند. پیشنهاد ما این است که صرفا برای مواقعی که میخواهید نظر کاربران را به یک موضوع یا محصول مهم جلب کنید در نهایت ظرافت و بدون هرگونه حرکات اضافه این درگیری را برای کاربران به وسیلهی انیمیشن ایجاد کنید. در غیر این صورت ممکن است به ضرر شما تمام شود.
کسب و کار را به مخاطب معرفی نمیکند
زمانی که صفحه وب سایت شما بارگذاری و در مقابل بازدید کننده ظاهر میشود ، بازدید کننده در 0.05 ثانیه در مورد سایت شما تصمیم گیری میکند . ممکن است سایت شما از نظر فنی هیچ ایرادی نداشته باشد ولی به اندازه کافی واضح نیست و مخاطب در یک نگاه درک درستی از شما و کسب و کارتان پیدا نمیکند و ممکن است دکمه برگشت را بزند .پس بهتر است که سایت شما به خوبی خدمات و یا محصولات را معرفی کند که کاربر از سایت خارج نشود چرا که اینکار در سئو سایت شما اثر منفی میگذارد .
نوشته غیر حرفهای
نوشتن سخت است، اما برای اینکه در اینترنت بتوانید منظور خود را برسانید ضروری است. به خصوص اگر بخواهید چیزی را بفروشید، باید مطمئن شوید که نوشته شما به آسانی قابل فهم است، و آن را به وسیله اصلاح کننده بررسی کنید تا غلط املایی نداشته باشد.
من گاهی اوقات جملات ناخوشایندی را در نوشته میبینم که به نظر میرسد به عنوان نگهدارنده فضا در مراحل اولیه طراحی نوشته شده است. ایده خوبی است که یک نفر قبل از اینکه جملات روی سایت برود یک بار آن را بخواند و خود را در جایگاه کاربر قرار دهد.
پاپ آپ ها
تا حالا شنیدهاید که کسی گفته باشد «من صفحهی پاپ آپ را دوست دارم»؟ مطمئنا نه.
پاپ آپها در حال حاضر برای تبلیغات استفاده میشوند و سایتها از این طریق محصولات و خدمات خود را به فروش میرسانند. همهی کسبوکارها هوس میکنند تا این پاپها را استفاده کنند اما ما یک توصیه برای شما داریم: از پاپ آپ استفاده نکنید مگر اینکه مجبور شوید.
کسی شما را مجبور نمیکند اما گاهی اوقات نیاز به صفحات پاپ آپ بسیار ضروری میباشد. هیچکس پاپ آپها را دوست ندارد و یک تاکتیک شکست خورده در بازاریابی محسوب میشود چرا که میخواهید کاربر را مجبور به انجام کاری کنید و کاربر این را اصلا دوست ندارد.
«به طور میانگین از هر 1319 نفری که پاپ آپ ها را مشاهده میکنند تنها یک نفر اقدام به کلیک روی آنها میکند» و این آمار به درستی شکست این تاکتیک مارکتینگ را اثبات میکند پس از آن استفاده نکنید تا حد امکان.
موبایل فرندلی نیست
در مقاله های قبل در مورد وبسایت های ریسپانسیو و اینکه چطور همه اشیا ، تصاویر و متن سایت برای ابعاد مختلف و متعارف گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می شوند صحبت کرده بودیم .طبق آمار وبسایت BLUE CORONA از بین بازدیدکنندگان یک وبسایت ، تنها 9% آنها به کار کردن با یک وبسایتی که موبایل فرندلی نیست ادامه میدهند و بقیه به سرعت از وبسایت خارج میشوند. اگر وبسایت شرکت شما موبایل فرندلی نیست در اسرع وقت در جهت بهبودش عمل کنید تا بازدید کننده های بیشتری از دست ندهید .
ابزاری مانند Google Analytics اطلاعاتی در مورد اینکه معمولا بازدید کننده های وبسایت شما از صفحه نمایشگر های چند پیکسلی استفاده میکنند ، به شما میدهد و میتوانید با این اطلاعات ابعاد نمایش وبسایت برای دستگاه های تلفن همراه را تنظیم کنید و طراحی سایت شما حتما باید ریسپانسیو باشد چرا که در غیر اینصورت شما بیش از نیمی از کاربران را از دست میدهید.
یکنواخت نبودن
نام تجاری شما باید به صورت بینقصی یکنواخت باشد. هر کجا که ظاهر میشوید، چه شبکههای اجتماعی، تبلیغات فیسبوک یا آگهی های غیرآنلاین، مشتریانتان باید به سرعت نام تجاری شما را بشناسند تا در خاطرشان ماندگار شوید.
اما بیایید یک گام عقبتر برویم و مطمئن شویم که وبسایت شما یکنواخت وهماهنگ است. آیا شما سبک UL خاصی دارید که فونت اصلی شما را جانویسی میکند؟ آیا رنگهای لوگو شما دقیقا همان رنگهایی هستند که در وبسایت استفاده شده است؟ آیا شما از سایه رنگ یکسان در همهجا استفاده کردهاید یا تنها شبیه هم هستند؟ اکثر اوقات، تنها نگهداری طبقهبندی شده فایل های CSS و حذف کردن کدهایی که مورد نیاز نیست میتواند این مشکل عدم سازگاری را از بین ببرد.
دات وب تیم کاملی از طراحان وب باتجربه دارد که تمام دوران کاری خود را صرف طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی کرده اند. عملکرد فوق العاده و برجسته آنان با مشتریان، باعث شده هر کسب و کاری که برای طراحی سایت جدید به ما مراجعه کرده به نتایج درخشانی برسد. حالا، ما قصد داریم به شما هم برای رسیدن به چنین نتایجی کمک کنیم.
پس برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.