استراتژی فروش و بازاریابی

استراتژی فروش و بازاریابی

استراتژی فروش و بازاریابی

با پیاده‌سازی چرخۀ تماس در فرآیند، چرخۀ فروش را به حداکثر برسانید. چرخه‌های تماس به تعداد و اطلاعات تماس‌های تکراری اشاره دارند که با حساب‌های کلیدی و چشم‌انداز آن‌ها در یک بازۀ زمانی خاص انجام می‌شوند.
چرخه‌های تماس به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور مرتب با چشم‌انداز‌ها ارتباط برقرار کنید، اما این که چند بار پایه و اساس را با چشم‌انداز لمس می‌کنید، به مدل کسب‌و‌کار شما، اهداف فروش و نیازهای منحصر به فرد هر چشم‌انداز بستگی دارد. این تماس‌ها راه‌حل مشکل یا هدف اصلی پیش‌بینی، محصول یا خدمات شما را در ذهن ایجاد می‌کنند.
برای مثال، اگر در فروش اثاثیه بنگاه به بنگاه کار می‌کنید، یک چرخۀ تماس سه ماهه را با مشتریان بالقوه برای به اشتراک‌ گذاشتن جدیدترین طرح‌ها یا ویژگی‌های عرضه شده در هر فصل پیاده‌سازی کنید، که یک تمرین مفید است. این نکته باعث می‌شود چشم‌انداز شما برای فروش در اولویت قرار گیرد و به طور بالقوه روند فروش را تسریع کند.
در جایگاه یک متخصص فروش، می‌خواهید وارد مراحل مختلف از چرخۀ فروش شوید تا از زمان آیندۀ خود بهترین استفاده را ببرید. بیایید چند استراتژی فروش و بازاریابی هوشمندانه را مرور کنیم که به شما کمک می‌کند که فروش را سریع‌تر انجام دهید.

در تدوین استراتژی فروش تفاوت استراتژی و تاکتیک چیست؟

استراتژی فروش و بازاریابی

برای این‌که این سوال را عمقی‌تر بررسی کنیم، خوب است اول تفاوت بین استراتژی و تاکتیک را درک کنیم.
اریکا اولسن، نویسنده‌ی بسته‌ی برنامه‌ریزی استراتژیک برای آدمک‌ها، ویرایش دوم، توضیح می‌دهد: “استراتژی قسمت ˈچه چیزیˈ معادله است و به شما کمک می‌کند سوال‌تان را پاسخ دهید. ˈما سعی داریم به چه چیزی دست بیابیم؟ˈبا این حال ممکن است طرح کسب و کارتان هنوز پایدار نباشد: ممکن است برای این‌که کسب و کارتان را نسبت به مشتریان و رقبا در جایگاهی مناسب قرار دهید، نیاز به تعدیل و سبک سنگین کردن داشته‌باشید.”
“هر کسب و کاری منابع محدود دارد و با چشم‌اندازی رقابت‌پذیر دست و پنجه نرم می‌کند. هرچه بیش‌تر به یک چیز بپردازد، از چیزهای دیگر بیش‌تر باز می‌ماند. این مفهوم به تاکتیک، یا بخش ˈچگونهˈ معادله می‌انجامد. تاکتیک‌های شما کمک‌تان می‌کند این سوال را پاسخ دهید: “چگونه قرار است به هدف‌مان برسیم؟” به عبارت دیگر، اولسن توضیح می‌دهد استراتژی عموما برای توصیف رویکرد اصلی و مهم برای رسیدن به یک هدف نهایی استفاده می‌شود. در حالی که تاکتیک‌ها اقداماتی مشخص هستند که برای رسیدن به آن هدف انجام می‌شوند.

استراتژی های برتر فروش

استراتژی فروش و بازاریابی

در زیر تعدادی از استراتژی های فروش که توسط بسیاری از شرکت ها و کارشناسان فروش اجرا شده اند ، به شما کمک می کنند تا به اهداف مورد نظر خود برسید.

بر اساس عدد و رقم برنامه ریزی کنید

در فروش باید نگرش جسورانه و بی پروا داشته باشید ، وگرنه تلاشهایتان به باد خواهد رفت. شما باید هدف خود را به روشنی تعریف کنید. اگر هدف درست تعریف نشده باشد ، نمی توانید پیشرفت را پیگیری کنید. بدون ارزیابی از پیشرفت ، نمی دانید که آیا تلاشهایی که انجام می دهید به نتیجه می رسد یا خیر. به فروشندگان باید هدف خاصی داده شود نه فقط برای دستیابی به یک استراتژی رشد. رشد نیز باید اندازه گیری شود و شاخص های عملکرد کلیدی براساس آن تنظیم شوند.
هنگامی که شما یک هدف مشخص دارید ، خواهید دانست که دقیقاً چه کاری می خواهید انجام دهید و چگونه باید آن را انجام دهید. شما می توانید بر این اساس هدف استراتژیک خود را تعیین کنید و به آن برسید.
به عنوان مثال ، به جای اینکه بگوییم فقط می خواهیم فروش خود خود را امسال افزایش دهیم ، شما باید مشخص تر هدف خود را بیان کنید و به جای آن بگویید که باید امسال فروش کسب و کار خود را 21 درصد نسبت به سال قبل بهبود بخشیم. این بدان معناست که شما باید امسال حدود 20 درصد بیشتر از سال گذشته فعالیت کنید. این تفکر باعث دستیابی به هدفگذاری می گردد .

تجزیه و تحلیل داده های گذشته

توسعه استراتژی فروش

داده های فروش گذشته یکی از منابع اطلاعاتی مفید توسعه استراتژی فروش هستند. شما نباید هنگام تعیین اهداف سال جاری ، آنها را نادیده بگیرید. شما باید از ابزارهای مختلف گزارشگیری استفاده کرده و گذشته و داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید و زمینه های بهبود را مشخص کنید.
اهداف فروش گذشته را نیز بررسی کنید که بدانید امسال اهداف واقعی و قابل دستیابی را می توانید تعیین کنید. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا شما به آن هدف دست یافته اید یا نه ؛ و سپس هدف سال جاری خود را بر این اساس تنظیم نمایید. تجزیه و تحلیل آنچه اتفاق افتاده است و اشتباهاتی که در این زمینه داشته اید به شما در هدفگذاری بهتر و عملکرد مطلوب تر در آینده کمک می کند. و می توانید راهکارهایتان را براساس آن تنظیم کنید.

بازارهای کوچک را هدف قرار دهید

ممکن است هدف قرار دادن کل بازار جذاب و به نظر سودآور باشد . اما همیشه این موضوع در مورد فروش بیشتر و کسب درآمد بالاتر صادق نیست. هنگامی که شما یک بازار کامل را هدف قرار می دهید ، درک و رفع چالش های آن آسان نیست. به همین دلیل است که ما به طور مستقیم بازار بزرگ را هدف قرار نمی دهیم. قدم های کوچک بردارید و روی حجم تجارت در بازر خاصی متمرکز شوید.
در این بازارهای کوچک ممکن است با مشکل روبرو شوید اما ضرر کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت ، اما مشکلی که در بازار گسترده با آن روبرو خواهید شد این است که محصول تان بیشتر فروش می رود و در عین حال ممکن است ضررتان هم به اندازه سودتان باشد.

سخن آخر

با این سطح اعتماد، چرخۀ فروش کارآمدتر می‌شود زیرا کمتر رو به عقب و جلو می‌رود. در اینجا بهترین روش‌ها برای کمک به شما در ایجاد یک تجربه شخصی تر برای مشتریان مختلف عرضه شده است:
ن همیشه نام و نام خانوادگی خود را در ایمیل و پیام‌ها وارد کنید، بنابراین آن‌ها شما را مانند یک توده احساس نمی‌کنند
• از اطلاعات موجود در مکالمات قبلی خود برای هدایت مکالمات بعدی استفاده کنید
• محتوا یا راه‌حل‌های مرتبط با مسائل یا مشکل خاص مشتری را به اشتراک بگذارید

همچنین شما میتوانید از طریق صفحه تماس باما و یا صفحه اینستاگرام با تیم ما در ارتباط باشید.

DOTWEB
ما در تیم تولید محتوای شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی دات وب در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه طراحی سایت و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *