آژانس بازاریابی
- DOTWEB
آژانس تبلیغاتی
آیا می دانید یک خیاط چه کاری انجام می دهد؟
شغل خیاطی این است که یک تکه پارچه را به انتخاب شما طراحی کند. به طور مشابه، یک آژانس بازاریابی ایده های شما را به یک آگهی کامل صوتی و یا ویدئویی متناسب با نیازهای شما طراحی می کند.
و به همین روش ، یک تبلیغ کننده یک ایده را برای یک آگهی تبلیغاتی ارائه می دهد و در عوض آژانس بازاریابی یک آگهی جذاب را تولید می کند
یک آژانس تبلیغاتی طیف گسترده ای از وظایف را از طریق تحقق یک ایده، تجاری سازی یک محصول یا خدمات جدید به منظور توسعه روابط عمومی سالم آغاز می کند. با این حال، برخی از عملکرد مهم آژانس تبلیغاتی عبارتند از:
• ایده و پیام تبلیغ کننده را بپذیرد و آن را به یک ارتباط موثر و قابل توجه تبدیل کند.
• برای افزایش فروش تلاش کند.
• خدمات یکپارچه، حرفه ای و با کیفیت ارائه دهد.
• رشد اقتصادی را سرعت ببخشد و آگاهی عمومی ایجاد کند.
• بازخورد مشتریان و دیگر مخاطبان را برای بهبود در آینده جمع آوری کند.
• آژانس های تبلیغاتی ارتباطات اجتماعی و شبکه های بزرگ دارند.
• استفاده بهینه از هر منبع را برای ما به وجود می آورند.
• کار با کیفیت ارائه می دهند.
• تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی می کنند.
بر اساس اندازه و نوع عملکرد ، موارد زیرجزء رایج ترین انواع آژانس تبلیغاتی هستند:
• آژانس خدمات کامل: یک شرکت بزرگ بوده و دارای طیف وسیعی از تبلیغات و راه حل های بازاریابی است.
• آژانس تعاملی: یک آژانس تبلیغاتی هوشمند است که از جدیدترین تکنولوژی های دیجیتال استفاده می کند. این آژانس ها راه حل های تبلیغاتی بسیار خلاق و تعاملی ارائه می دهند.
• آژانس خلاق: یک شرکت کوچکتر که در خدمات تبلیغاتی خلاق متخصص است.
• آژانس های خرید رسانه: این نوع آژانس ها مکان های تبلیغاتی و سایر کمپین ها را خرید و مدیریت می کند. همچنین برنامه زمان بندی را با رسانه ها مدیریت می کند تا آگهی را به نمایش بگذارد و آگهی را نظارت کند تا ببیند آیا در زمان مناسب پخش می شود یا خیر.
• آژانس داخلی: یک آژانس خدمات کامل است، در داخل یک سازمان ساخته شده و برای رفع نیاز آن سازمان کار می کند.
یک آژانس تبلیغاتی طیف وسیعی از تبلیغات و راه حل های بازاریابی را ارائه می دهد. مهمترین آن ها عبارتند از:
• خدمات یکپارچه تبلیغات: ارائه خدمات از طریق برنامه ریزی استراتژیک، طراحی و توسعه خلاق، تحقیق جامع و انتخاب رسانه ی مناسب برای اجرا.
• خدمات یکپارچه رسانه ای: ارائه خدمات هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای رسانه، از جمله رسانه های چاپی، رسانه های الکترونیکی و رسانه های دیجیتال. این یک واسطه بین تبلیغ کنندگان و رسانه است.
• خدمات بازاریابی: مجموعه ای از راه حل های بازاریابی شامل تبلیغات، ارتقاء فروش، مبارزات انتخاباتی، تحقیقات بازار، بازاریابی محیطی، روابط عمومی و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد.
• خدمات محتوا: محتوا را برای انواع مناسبت ها، برنامه های تلویزیونی، انیمیشن ها و همچنین سرگرمی ارائه می دهد.
• راه حل های الکترونیکی: طیف وسیعی از راه حل های الکترونیکی را در اختیار میگذارد. به عنوان مثال، خدمات یکپارچه سازی سیستم، بازاریابی موتور جستجو، مشاوره کسب و کار الکترونیکی، مدیریت ارتباط مشتری، تبلیغات الکترونیکی و غیره .
• خدمات یکپارچه سازی برند: اطمینان حاصل می کند که تبلیغ کنندگان و مشتریان آنها، سرویس های تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت دریافت می کنند.
1- کارکنان حرفه ای و با تجربه
یک شرکت تبلیغاتی باید کارکنان حرفه ای و با تجربه ای را در حوزه های متفاوت در کنار یکدیگر داشته باشد. این کارکنان باید بتوانند که نیازهای مشتریان را بشناسند و آنها را برآورده کنند حال این نیازها از طراحی وب سایت را تا طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی و پوسترهای جذاب شامل می شود. در مجموعه کارکنان یک شرکت تبلیغاتی باید افرادی که در زمینه طراحی وب سایت، طراحی گرافیک، زمینه های بازاریابی و… حضور داشته باشند.
اگر می خواهید یک شرکت تبلیغاتی موفق داشته باشید باید از افرادی کمک بگیرید بسیار با انگیزه و خلاق هستند و صد البته که به کارشان علاقه دارند، این دسته از کارکنان می توانند ایجادکننده استراتژی ها و راهکارهای اصلی در بازاریابی و تبلیغات باشند. دقت کنید کارمندانی را که انتخاب می کنید باید قدرت پذیرش ریسک پذیری را داشته باشند تا بتوانند از آن برای ایجاد کمپین های بزرگ در جهت رسیدن به اهداف مشتریان گام بردارند.
یکی دیگر از مواردی که به عنوان نیاز برای شرکت های تبلیغاتی محسوب می شود، استفاده از متخصصان حوزه دیجیتال می باشد. افراد زیادی در جامعه این روزها، ساعت های زیادی را در شبکه های مجازی، کانال ها و وب سایت ها می گذارند پس شما باید به گونه ای بتوانید روش های مناسبی را برای مشتریانتان و حضورشان در این چنین فضاهای مهیا کنید زیرا قطعا این موضوع خواسته مشتریان شما خواهد بود.
2- حضور پایدار در فضای آنلاین
امروزه در عصر دیجیتال افرادی که در حوزه کسب و کارند، مخصوصاً در حوزه های تبلیغات و ارتباطات، باید حضوری آنلاین داشته باشند. معمولاً شرکت های تبلیغاتی بیشتر از دیگر شرکت ها در فضای مجازی دیده می شوند چون بازاریابی به عنوان قسمتی از فعالیت ها و تخصص هایشان به شمار می رود. معمولاً شرکت های تبلیغاتی که موفق هستند، توانسته اند حضورشان را در فضای مجازی پر رنگ کنند و در جستجوهای گوگل نیز رتبه خوبی بدست بیاورند. البته کاتالوگ ها و پوسترهای چاپی و همچنین وب سایت های شرکت های تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مشتریان خود را جذب کند و مشتری آنها را بپسندد.
یکی از اصلی ترین مواردی که باید در هر بازاریابی به آن دقت شود محتوای قدرتمند و ارزشمند است.شرکت های تبلیغاتی باید این نکته را به خوبی بدانند و آن را بکار بگیرند. شرکت های تبلیغاتی باید روشی اثر بخش را ایجاد کنند که مشتریان را جذب نمایند و به عبارت دیگر باید توانایی این را داشته باشند که به گونه ای داستان مشتری را بیان کنند که اولاً سبب جذب مخاطب شده و ثانیاً مزیت رقابتی را ایجاد نماید. همچنین باید محتوا را به گونه ای تولید نمایند که پیامی را متناسب با جایگاه مشتری در حوزه بازاریابی و کانال مورد نظر انتقال دهد.
3- دانش متناسب از مشتریان
یک شرکت تبلیغاتی زمانی موفق است که بتواند مشتریان را بدست بیاورد و آنها را حفظ کند. شرکت تبلیغاتی موفق باید دانش لازم را درباره بازار مشتریان داشته باشد و یا برای بدست آوردن آن تلاش کند تا بتواند همیشه به نیازهای مشتریانش پاسخ بدهد و ارزش آفرینی را برایشان ایجاد کند. چنین شرکتی وظیفه دارد اولین اولویت خود را نیازهای مشتریان و هدف هایشان قرار دهد و بر این اساس کمپین های تبلیغاتی مناسب را طراحی نماید. یک شرکت تبلیغاتی موفق بدین ترتیب می تواند یک برند موفق و قوی را برای مشتریان خود ایجاد نماید.
زمانی که از دانش صحبت می کنیم یعنی دانشی که از محاسبه ها، داده ها، تجزیه و تحلیل های فراوان بدست آمده است که همین دانش می تواند سبب پشتوانه ابتکار عمل یک شرکت تبلیغاتی می شود و می توان به وسیله آن تصمیم های بهتری را گرفت. یک شرکت تبلیغاتی خوب برای رسیدن به یک خروجی خوب، از آنالیز و تجزیه تحلیل کمک می گیرد.
4- ایجاد ارزش های بالا در برابر پول هزینه شده
یکی از مواردی که شرکت ها در توانایی خلق ارزش شرکت های تبلیغاتی مختلف به دقت می کنند، وجوه تمایز آنها به نسبت رقیب هایشان است.
علاوه بر آن استفاده از جدیدترین روش ها، آخرین تکنولوژی ها، تجربه های گذشته، خدمات ویژه ارائه شده می تواند از دیگر نکاتی باشد که در این زمینه مطرح است. شما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی باید توانایی این را داشته باشید تا مشتریان خود را متقاعد و راضی نگه دارید.
5- تضمین خروجی
متأسفانه امروزه به این گونه شده است که برخی از شرکت های تبلیغاتی به تعهد ها و قول های که داده اند در تاریخ مشخص عمل نمی کنند و به اصطلاح بد قول هستند. شرکت تبلیغاتی را می توان موفق نامید که بتوانید به همه جزئیات خروجی خود دقت کنند. به عنوان مثال به برخی از این موارد در ادامه اشاره شده است:
• در نسخه های چاپی و طراحی سایت باید رنگ سازمانی مشتری حفظ شود.
• باید در همه موارد توافق شده بهینه سازی وب سایت صورت بگیرد.
• تبلیغات در شبکه های مرتبط اجتماعی انجام شود و در زمان مشخص توافق شده، خاتمه یابد.
• وب سایت طراحی شده باید با همه مرورگرها سازگاری لازم را داشته باشد.
• همه شرکت ها و سازمان ها سعی می کنند شرکت تبلیغاتی را بدست بیاورند که به هر چیزی که تعهد می دهد عمل کند و در نهایت خروجی کارش را تضمین نماید.